Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

S6: oferty cenowe na odcinek Kiełpino – Kołobrzeg Zachód otwarte

Autor ekoszalin za GDDKiA, Fot.GDDKiA.gov.pl 17 Lipca 2015 godz. 7:57
Otwarto oferty cenowe w przetargu na zaprojektowanie i budowę odcinka drogi ekspresowej S6 Kiełpino – Kołobrzeg Zachód.

Wpłynęło łącznie 5 ofert, najniższą cenę 455 042 180,12 zł złotych zaoferowało Konsorcjum firm:  PolAqua Sp. z o.o., Dragados S.A., zaś wartość najdroższej oferty to 530 239 782,80  złotych. Kryteriami przetargu są w 90 % cena, w 5 % czas realizacji (od 34 do 37 miesięcy) i również w 5 % okres gwarancji (od 5 do 10 lat). Teraz rozpocznie się sprawdzanie złożonych ofert, po czym zostanie wybrana najkorzystniejsza.

 

Odcinek  Kiełpino – Kołobrzeg Zachód o długości 24 km jest piątym odcinkiem ekspresowej „szóstki” dla którego zostały otwarte oferty cenowe. Wcześniej 30 czerwca poznaliśmy oferty cenowe w przetargu na odcinek Goleniów – Nowogard, 6 lipca na odcinek Nowogard – Płoty, 8 lipca na odcinek Ustronie Morskie – początek obwodnicy Koszalina i Sianowa, zaś 13 lipca na odcinek Płoty – Kiełpino.

I. Podstawowe informacje o inwestycji

- długość – 24 km

- obecny etap – w przetargu

- planowane lata realizacji – 2015-2018

 

etap zrealizowany:

studium techniczno ekonomiczne: 10.2009

17.11.2009 na posiedzeniu Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze DKiA przyjęto STE dla drogi S6.

08.01.2010 protokół z tego posiedzenia zatwierdził Generalny Dyrektor DKiA, jako preferowany wskazano wariant V.

raport oddziaływania na środowisko: 01.2010

decyzja środowiskowa: 09.07.2010

ostateczność decyzji środowiskowej: 01.03.2011

 

etap w realizacji

przetarg na zaprojektowanie i budowę ogłoszony: 21.08.2014

 

II. Opis inwestycji

 

1. Przebieg drogi

Droga krajowa nr 6 jest najważniejszą trasą drogową Pomorza i należy do najważniejszych ogniw krajowego systemu komunikacyjnego. Łączy największe miasta Polski Północnej: Szczecin, Gdańsk, Gdynię, Słupsk, Koszalin. Stanowi połączenie drogowe polskich portów morskich, od Świnoujścia i Szczecina, do portów Trójmiasta. Od niej odchodzą na północ drogi obsługujące tereny turystyczne. Stanowi ona także część korytarza transportowego, łączącego obwód Kaliningradzki z Europą Zachodnią oraz połączenie na Litwę – do Kowna i Wilna.
Przedmiotem przedsięwzięcia jest budowa drogi ekspresowej S6 na odcinku od węzła Kiełpino z DW 105 (bez węzła) do węzła Kołobrzeg Zachód z DW 162 (z węzłem) o długości 24 km. Droga ekspresowa S6 wybudowana będzie w przekroju dwujezdniowym, po 2 pasy ruchu na każdej jezdni. Dostępność do drogi będzie jedynie w węzłach drogowych, natomiast ruch lokalny będzie się odbywać za pomocą dróg zbiorczych oraz bezkolizyjnych przejazdów drogowych z jednej strony drogi na drugą (bez połączenia z droga ekspresowa). Planowany odcinek drogi biegnie na całym odcinku w nowym śladzie. Rozpoczyna się za węzłem Kiełpino i przebiega głównie przez pola omijając miejscowości Kinowo, Jarkowo, Byszewo i Niemierze. Dopiero przed węzłem Kołobrzeg Zachód droga przebiega przez tereny leśne. W rejonie miejscowości Kinowo i Jarkowo planowana jest budowa Miejsca Obsługi Podróżnych. W rejonie miejscowości Byszewo w wariancie 2 przewidziano budowę węzła Byszewo z DP 0257Z (w wariancie 1 brak węzła). Przedmiotowy odcinek kończy się na węźle Kołobrzeg Zachód z DW 162. 

 

2. Podstawowe parametry techniczne

- klasa techniczna S
- prędkość projektowa 100 km/h
- prędkość miarodajna 110 km/h
- liczba pasów ruchu 2x2
- szerokość pasa ruchu 3.50 m
- szerokość opasek wewnętrznych 0.50 m
- szerokość pasa awaryjnego 2.50 m
- szerokość pasa dzielącego 4.00 – 6.00 m
- szerokość poboczy gruntowych 0.75 – 2.50 m
- skrajnia pionowa 4.70 – 5.00 m
- obciążenie nawierzchni 115 kN/oś
 

3. Zakres inwestycji

Budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej, obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, estakady, przejścia dla zwierząt, przepusty nad ciekami), dróg dojazdowych dla obsługi ruchu lokalnego, systemu odwodnienia, miejsc obsługi podróżnych, przebudowa dróg publicznych, sieci elektroenergetycznych, sieci wodociągowych oraz budowa infrastruktury służącej ochronie środowiska (przejścia dla zwierząt, przepusty, ekrany akustyczne, siatki wygradzające, urządzenia podczyszczające wody opadowe).

Poprzedni artykuł