Wpłynęło łącznie 6 ofert, najniższą cenę 436 844 459,80 złotych zaoferowało konsorcjum: Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o., Strabag Sp. z o. o. , zaś wartość najdroższej oferty to 515 914 890,00 złotych. Kryteriami przetargu są w 90 % cena, w 5 % czas realizacji (od 34 do 37 miesięcy) i również w 5 % okres gwarancji (od 5 do 10 lat). Teraz rozpocznie się sprawdzanie złożonych ofert, po czym zostanie wybrana najkorzystniejsza.
Odcinek Ustronie Morskie - początek obwodnicy Koszalina i Sianowa o długości 24,2 km jest trzecim odcinkiem ekspresowej „szóstki” dla którego zostały otwarte oferty cenowe. Wcześniej 30 czerwca poznaliśmy oferty cenowe w przetargu na odcinek Goleniów – Nowogard, zaś 6 lipca na odcinek Nowogard - Płoty.
WYKAZ WYKONAWCÓW, KTÓRZY ZŁOŻYLI OFERTY
WRAZ Z CENĄ ZŁOŻONYCH OFERT, TERMINEM REALIZACJI ORAZ TERMINEM GWARANCJI JAKOŚCI:
Numer sprawy: GDDKIA O/Sz-D-3-284/28/2014 Otwarcie ofert: 08.07.2015r. o godz. 11:00
„Projekt i budowa drogi S-6 na odcinku węzeł "Ustronie Morskie" /bez węzła/ - początek obwodnicy Koszalina i Sianowa” realizowana w ramach zadania pn.: „Budowa drogi S6 Szczecin-Koszalin wraz z obwodnicą Koszalina i Sianowa (S6/S11)” ujętego w załączniku nr 5 do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015 pod pozycją nr 7”.
Kryterium oceny ofert:
a) Cena – 90%,
b) Termin realizacji – 5%,
c) Gwarancja jakości – 5%.
Nr oferty |
Firma (nazwa) oraz adres wykonawcy |
Cena OFERTY |
Termin realizacji |
Gwarancja jakości |
1. |
Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia S.A. |
491 172 969,09 zł |
34 miesiące |
10 lat |
2. |
Konsorcjum firm: |
489 884 685,61 zł |
34 miesiące |
10 lat |
3. |
Budimex S.A. |
515 914 890,00 zł |
34 miesiące |
10 lat |
4. |
Konsorcjum firm: |
436 844 459,80 zł |
34 miesiące |
10 lat |
5. |
Impresa Pizzarotti & C.S.p.A Via A.M Adorni 1, |
468 482 145,51 zł |
34 miesiące |
10 lat |
6. |
Energopol-Szczecin S.A. ul. Św. Floriana 9/13 70-646 Szczecin |
470 926 347,27 zł |
34 miesiące |
10 lat |
Kwota, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia: 519 961 885,30 zł
I. Podstawowe informacje o inwestycji
- długość – 24,2 km
- obecny etap – w przetargu
- planowane lata realizacji – 2015-2018
etap zrealizowany:
studium techniczno ekonomiczne: 10.2009
17.11.2009 na posiedzeniu Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze DKiA przyjęto STE dla drogi S6.
08.01.2010 protokół z tego posiedzenia zatwierdził Generalny Dyrektor DKiA, jako preferowany wskazano wariant V.
raport oddziaływania na środowisko: 01.2010
decyzja środowiskowa: 09.07.2010
ostateczność decyzji środowiskowej: 01.03.2011
etap w realizacji
przetarg na zaprojektowanie i budowę ogłoszony: 14.08.2014
II. Opis inwestycji
1. Przebieg drogi
Droga krajowa nr 6 jest najważniejszą trasą drogową Pomorza i należy do najważniejszych ogniw krajowego systemu komunikacyjnego. Łączy największe miasta Polski Północnej: Szczecin, Gdańsk, Gdynię, Słupsk, Koszalin. Stanowi połączenie drogowe polskich portów morskich, od Świnoujścia i Szczecina, do portów Trójmiasta. Od niej odchodzą na północ drogi obsługujące tereny turystyczne. Stanowi ona także część korytarza transportowego, łączącego obwód Kaliningradzki z Europą Zachodnią oraz połączenie na Litwę – do Kowna i Wilna.
Przedmiotem przedsięwzięcia jest budowa drogi ekspresowej S6 na odcinku o długości 24,2 km od węzła Ustronie Morskie (bez węzła) do początku obwodnicy Koszalina i Sianowa. Droga ekspresowa S6 wybudowana będzie w przekroju dwujezdniowym, po 2 pasy ruchu na każdej jezdni. Dostępność do drogi będzie jedynie na węzłach drogowych, natomiast ruch lokalny będzie się odbywać za pomocą dróg zbiorczych oraz bezkolizyjnych przejazdów drogowych z jednej strony drogi na drugą (bez połączenia z droga ekspresowa). Planowany odcinek drogi biegnie na całym odcinku w nowym śladzie na południe od istniejącej DK nr 11. Rozpoczyna się za węzłem Ustronie Morskie i dalej biegnie w kierunku wschodnim między miejscowościami Rusowo i Tymień. Za miejscowością Tymień droga S6 zbliża się do istniejącej DK nr 11, w tym rejonie zlokalizowano węzeł drogowy Borkowice. Dalej droga biegnie równolegle w odległości kilkuset metrów od obecnej DK nr 11. W rejonie miejscowości Dobre zlokalizowano węzeł drogowy zapewniający komunikację z Mścicami i dalej Mielnem. Odcinek kończy się na początku obwodnicy Koszalina i Sianowa.
2. Podstawowe parametry techniczne
- klasa techniczna S
- prędkość projektowa 100 km/h
- prędkość miarodajna 110 km/h
- liczba pasów ruchu 2x2
- szerokość pasa ruchu 3.50 m
- szerokość opasek wewnętrznych 0.50 m
- szerokość pasa awaryjnego 2.50 m
- szerokość pasa dzielącego 4.00 – 6.00 m
- szerokość poboczy gruntowych 0.75 – 2.50 m
- skrajnia pionowa 4.70 – 5.00 m
- obciążenie nawierzchni 115 kN/oś
3. Zakres inwestycji
Budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej, obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, estakady, przejścia dla zwierząt, przepusty nad ciekami), dróg dojazdowych dla obsługi ruchu lokalnego, systemu odwodnienia, przebudowa dróg publicznych, sieci elektroenergetycznych, miejsc obsługi podróżnych, sieci wodociągowych oraz budowa infrastruktury służącej ochronie środowiska (przejścia dla zwierząt, przepusty, ekrany akustyczne, siatki wygradzające, urządzenia podczyszczające wody opadowe).
4. Wariantowanie przebiegu drogi
W ramach raportu rozpatrywano pięć wariantów przebiegu drogi ekspresowej S6: I, II, III, IV i V/Va oraz podwarianty na przejściu przez wybrane obszary Natura 2000. W decyzji środowiskowej wydanej przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Szczecinie 9 lipca 2010 roku wybrano wariant V/Va w podwariancie I.
5. Obiekty inżynierskie
Wiadukty, mosty, przejazdy gospodarcze, przejścia dla zwierząt dużych, średnich, małych i płazów, przepusty.
6. Węzły
„Borkowice”
"Dobre"