Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Premier Ewa Kopacz odwołała dyrektora GDDKiA

Autor ekoszalin za mir.gov.pl, fot.gddkia.gov.pl 23 Kwietnia 2015 godz. 15:38
Na wniosek minister Marii Wasiak premier Ewa Kopacz odwołała z funkcji p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Ewę Tomalę-Borucką. Jednocześnie na p.o. Generalnego Dyrektora został tymczasowo powołany Tomasz Rudnicki, dotychczasowy zastępca Generalnego Dyrektora DKiA.

Decyzja o natychmiastowym odwołaniu Tomali-Boruckiej z funkcji p.o. Generalnego Dyrektora została podjęta ze względu na interes i dobro GDDKiA. Niezależnie od tej decyzji, prowadzone jest postępowanie konkursowe wyboru nowego szefa GDDKiA, które toczy się od 1 kwietnia 2015 r. Komisja Konkursowa proceduje zgodnie z wyznaczonym przez siebie harmonogramem.

Ewa Tomala-Borucka została powołana do pełnienia obowiązków dyrektora GDDKiA w lutym 2014 roku.

Tomasz Rudnicki był zastępcą Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad od lutego 2008 roku. Odpowiadał za realizację inwestycji drogowych. Jest absolwentem Wydziału Budownictwa Wyższej Szkoły Inżynierskiej w Koszalinie, Wydziału Budownictwa i Architektury Politechniki Szczecińskiej, a także menadżerskich studiów podyplomowych na Politechnice Szczecińskiej oraz studiów podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie w zakresie zarządzania i finansowania infrastruktury drogowej.

Nowy szef GDDKiA ma dostać do realizacji nowy rządowy program budowy dróg krajowych, który ma być realizowany ze wsparciem dotacji z budżetu UE na lata 2014-20.

Według projektu do 2021 r. GDDKiA ma zbudować 71,5 km autostrad, ok. 1,7 tys. km dróg ekspresowych oraz 35 obwodnic miast. Koszty budowy tych dróg MIiR oszacował na 92,7 mld zł, z czego niemal 45 mld zł z obecnego budżetu Unii. Oby w tym programie uwzględniono budowę drogi S 11.