SPARKcamp to spotkania ludzi związanych z branżą IT i nowymi technologiami, ale też ludzi, których ta branża ciekawi i takich, którzy chcieliby w nią wejść.
Idea SPARKcampów zrodziła się w amerykańskiej Dolinie Krzemowej. Początkowo były to luźne spotkania po pracy między specjalistami i ludźmi z branży. Koszaliński SPARKcamp ma bardziej zorganizowaną formę. Impreza odbywa się co 2-3 miesiące i są to trzy prelekcje z trzech różnych obszarów IT. W Koszalinie na takie spotkania przychodzi około 120-130 osób, co stawia koszaliński SPARKcamp w gronie imprez organizowanych w takich miastach jak Szczecin czy Gdańsk. Tak duża frekwencja na SPARKcampie świadczy również o dużym potencjale rynku IT w Koszalinie.
Bardzo istotnym elementem tych spotkań jest networking. Ludzie szukają wiedzy i wymiany doświadczeń. Udział w SPARKcampie jest bezpłatny, ale z powodów organizacyjnych konieczna jest wcześniejsza rejestracja na www.sparkcamp.pl
SPARKcamp to koszalińska marka. Ludzie, którzy organizują to wydarzenie nazywają siebie zapaleńcami branży IT. Jakiś czas temu poczuli, że brakuje im w Koszalinie takiej platformy do wymiany myśli, pomysłów i doświadczeń i oczywistym się stało, że w takim razie trzeba takie miejsce stworzyć. Prócz SPARKcampu organizują także koszaliński TEDx. Niedawno zawiązali stowarzyszenie, które nazwali SPARK(www.spark.pl), by skuteczniej realizować swoje pomysły
W najbliższy czwartek posłuchamy o tym, jak przeprowadzić skuteczny rebranding miasta czy gminy. Marcin Zgórski z Rio Creativo, słupskiego studia brandingowego przedstawi temat: Miasto to nie firma, ale też potrzebuje brandingu. To właśnie firma Rio Creativo jest odpowiedzialna za rebranding Słupska i przygotowała także nowe logo Koszalin Centrum Pomorza.
Dowiemy się również o najnowszym trendzie na globalnym rynku zakupów internetowych - Rozszerzonej Rzeczywistości (Augmented Reality). Rozszerzona Rzeczywistość będzie wkrótce obecna w różnych gałęziach gospodarki. Podczas prelekcji poznamy wszechstronne zastosowanie, jakie znajduje AR w aplikacjach mobilnych, które oferuje firma Xi4G.
Na koniec dowiemy się, jak zaplanować i wdrożyć dobre praktyki zapobiegania nadużyciom teleinformatycznym w organizacji. Dariusz Łydziński w swoim wystąpieniu podpowie, jak identyfikować zagrożenia pochodzące z cyberprzestrzeni oraz jak reagować na incydenty naruszenia bezpieczeństwa teleinformatycznej infrastruktury.
Współorganizatorem SPARKcamp#17 jest Techklub Koszalin.
Sponsorzy tej edycji SPARKcampu:
- GlobalLogic Poland
- spotkanie współfinansowane jest ze środków Gminy Miasta Koszalin
Organizatorzy SPARKcamp
Stowarzyszenie SPARK