Repertuar zgłoszony i wykonany w przeglądzie powiatowymnie może być
zmieniany w dalszych eliminacjach.
Wykonawca może reprezentować tylko jedną instytucję.
Konkurs prowadzony jest w formie czterech turniejów.
A. TURNIEJ RECYTATORSKIUczestnicy Turnieju Recytatorskiego występują
w dwóch kategoriach:
·młodzieży szkół ponadgimnazjalnych
·dorosłych
Repertuar Repertuar obejmuje 3 utwory w całości lub fragmentach w tym obowiązkowo jeden utwór pisany prozą. Uczestnicy zgłaszają do prezentacji 2 utwory (wiersz i prozę). Łączny czas trwania prezentacji nie może przekroczyć 10 minut.
Tematykę 62. Ogólnopolskiego Konkursu Recytatorskiego określa regulamin wydany przez Zarząd Główny TKT.
B. TURNIEJ POEZJI ŚPIEWANEJ
1. Uczestnicy występują bez podziału na kategorie.
2. Wykonawca jest solistą.
3. Repertuar obejmuje: - 3 utwory śpiewane - 1 utwór recytowany.
4. W odniesieniu do repertuaru śpiewanego obowiązują następujące zasady: - wykonywane mogą być wiersze, które zostały opublikowane w książkach lub w prasie literackiej; nie może to być znany tekst ze znaną muzyką,tzw. standard gatunku - uczestnicy mogą wykonać trzeci utwór z tekstem własnym.
5. Do prezentacji uczestnik zgłasza 2 utwory śpiewane, 1 recytowany i ewentualnie trzeci z tekstem własnym. (Do przeglądów wojewódzkich włącznie prezentacja utworu recytowanego jest obowiązkowa). Łączny czas ich wykonania nie może przekroczyć 10 minut.
6. Do akompaniamentu może być stosowany 1 instrument, mały zespół muzyczny
(do 3 osób), bądź wcześniej dokonane nagranie (półplayback).
7. Prezentowanie utworu znanego i posiadającego określony kształt wykonawczy dopuszcza się tylko wówczas, gdy uczestnik opracował nową własną interpretację.
C. TURNIEJ TEATRÓW JEDNEGO AKTORA- uczestnicy turnieju występują bez podziału na kategorie. - uczestnicy przygotowują spektakl w oparciu o dowolny materiał literacki. Turniej Teatrów Jednego Aktora jest przeglądem dorobku i osiągnięć wykonawców poszukujących indywidualnych form wypowiedzi artystycznej, będących wyrazem osobistego zaangażowania w istotne problemy współczesności, kontynuowaniem sztuki narodowej, ludowej i regionalnej – łącznie ze zwyczajami, obrzędami, podaniami, klechdami – zawierającymi elementy teatru. Czas trwania spektaklu nie może przekroczyć 30 minut.
D. WYWIEDZIONE ZE SŁOWA
Zasady:
1. Uczestnicy występują bez podziału na kategorie.
2. Repertuar jest dowolny (np. wiersz lub jego fragment, monolog literacki, collage tekstów).
3. Dowolna forma prezentacji (np. teatr jednego wiersza, łączenie słowa mówionego
ze śpiewem, dźwiękiem, ruchem, rekwizytem). Czas występu nie może przekroczyć 7 minut.
Jest to turniej dla poszukujących nowych form wypowiedzi. Dla przykładu – występ, który nie jest recytacją, a nie stał się jeszcze teatrem; łącznie – w obrębie jednego utworu – mówienia ze śpiewem, śpiewu z ruchem. Takie propozycje muszą jednak wychodzić od słowa, być próbą jego interpretacji, sprawdzenia jego związków z innymi językami sztuki.
U W A G A:
Przekroczenie limitu czasu przez wykonawcę w poszczególnych turniejach
może spowodować pominięcie go w ocenie przez Komisję Oceniającą.
Do przeglądu finałowego (wojewódzkiego) jury kwalifikuje: 2 uczestników
z Turnieju Recytatorskiego, 2 z Poezji Śpiewanej, 1 z Teatru Jednego Aktora
i 1 z Turnieju Wywiedzione ze Słowa.
Kryteria oceny:
Jury dokonuje oceny wg następujących kryteriów:
* dobór repertuaru (wartości artystyczne utworów oraz ich dobór do możliwości wykonawczych uczestnika),
* interpretacja utworów,
* kultura słowa,
* ogólny wyraz artystyczny.
W Turnieju Wywiedzione ze słowa Jury uwzględnia ponadto:
* celowość użycia środków pozasłownych (np. kostiumu, dźwięku, elementów scenografii i innych) wspomagających interpretację,
* kompozycję sceniczną występu.
W Turnieju Teatrów Jednego Aktora jury uwzględnia również:
* opracowanie dramaturgiczne,
* opracowanie reżyserskie,
* realizację programu (scenografia, muzyka, kompozycja gestu i ruchu scenicznego).
W Turnieju Poezji Śpiewanejjury uwzględnia także:
* zgodność muzyki z charakterem wiersza,
* muzykalność i warunki głosowe wykonawcy,
* wartości artystyczne muzyki.
Podstawą do sformułowania werdyktu jest wysłuchanie przez każdego członka Jury – wszystkich uczestników przeglądu.
Ostateczny werdykt jest ustalany w drodze wspólnej dyskusji Jury.
W przypadku równego podziału głosów, rozstrzyga głos przewodniczącego.
Decyzja Jury jest ostateczna!
Komisja Oceniająca ma obowiązek uzasadnienia werdyktu ogólnego.
Uczestnicy mają prawo do zwracania się do Komisji Oceniającej o uzasadnienie oceny swojej prezentacji – w dniach trwania przeglądu.
Terminy i miejsce eliminacji - powiatowe – 8.04.2017r godz. 10.00 – Club 105 w Koszalinie,
ul. Zwycięstwa 105, wojewódzkie – 22-23.04.2017r. – Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie
U w a g a:
Nieczytelne i źle wypełnione karty zgłoszeń uczestników NIE BĘDĄ PRZYJMOWANE przez organizatora wojewódzkiego i odsyłane do organizatorów szczebla niższego.
Szczegółowych informacji dotyczących eliminacji powiatowych udziela Dział Rozwoju i Upowszechniania Kultury CK 105 w Koszalinie, tel. 94 347 57 32.
Termin nadsyłania wypełnionych kart zgłoszeń:
do dnia 4 kwietnia 2017 r. na adres:
CENTRUM KULTURY 105 W KOSZALINIE
DZIAŁ ROZWOJU I UPOWSZECHNIANIA KULTURY
ul. Zwycięstwa 105
75-001 KOSZALIN
lub drogą elektroniczną na adres:
benia.durbacz@ck105.koszalin.pl
lub faksem pod nr 94 342 26 12.