Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.

Spektakl "Usłyszeć taniec" odwołany

2016-09-05 12:25:00 Ekoszalin z mat. promo. CK105 / fot. www.uslyszectaniec.pl/
Centrum Kultury 105 w Koszalinie informuje, że koncert „Usłyszeć taniec” planowany na 9 września, na godz. 19:00 z przyczyn niezależnych od organizatora został odwołany.

„Usłyszeć taniec” to niezwykły spektakl różnych form stepowania: flamenco, stepu irlandzkiego, amerykańskiego, tańca współczesnego oraz muzyki ethnojazzowej granej na żywo.

 

Będzie to barwne widowisko, w którym taniec stanowi integralną część muzyki, a muzyka – tańca. Różne kultury muzyczne spotykają się w jednym miejscu, a tradycja i współczesność to synonimy. Projekt tworzą wybitni tancerze i muzycy, soliści widowisk w Europie i USA.

USŁYSZEĆ TANIEC to pierwszy w Polsce i jeden z kilku na świecie, projekt łączący flamenco, muzykę irlandzką i jazz. Harmonijny kolaż różnych tradycji muzycznych we współczesnych aranżacjach. Tworzą go, pod kierownictwem Tomasza Bieli, wybitni muzycy reprezentujący różne kultury muzyczne: Michał Czachowski, Ewelina Grygier, Małgorzata Mycek, Andrzej Kowalski, Wojciech Braszak. Efektem ich współpracy jest unikalna, ethnojazzowa fuzja, której celem jest pokazanie możliwości współistnienia kultur we współczesnym świecie.

 

Koncert rozpocznie się piątek 9 września, o godz. 19:00 do sali widowiskowej CK105. Bilety: 30/40 zł
Do kupienia: w kasie kina Kryterium, w recepcji CK105, przez zakładkę "KUP BILET" na stronie www.ck105.koszalin.pl

Wystąpią tancerze:

 

  • MATEUSZ WÓJCIK – absolwent prestiżowej irlandzkiej uczelni Irish World Academy of Music and Dance oraz Wydziału Zarzadzania Uniwersytetu Warszawskiego. Twórca, choreograf i manager projektu Usłyszeć Taniec. Laureat programu Riverdance Masterclass dla potencjalnych przyszłych tancerzy największego widowiska na świecie: Riverdance. Jako pierwszy Polak miał zaszczyt wystąpić jako członek zespołu Riverdance podczas bicia rekordu Guinnessa najdłuższej linii Riverdance w Dublinie. Tancerz pierwszego składu amerykańskiego widowiska Rhythm in the Night. Solista i kapitan tancerzy widowiska Night of the Dance, tancerz widowisk Touch of Ireland i Celtic Dream, oraz niezależny artysta współpracujący z zespołami zPolski (Danar, Macalla) i zagranicy (One String Loose). Jako student Irish World Academy miał zaszczyt wystąpić z legendarnym zespołem The Chieftains.

 

  • AGATA TEODORCZYK – Tancerka, choreograf i pedagog flamenco, absolwentka Dance Movement Therapy Institute. Solistka grupy „Por Fiesta”, z którą występowała zarówno na najbardziej prestiżowych festiwalach gitarowych w Polsce, ale także tworzyła projekty: „Mszy Flamenco” oraz projekt „Fuente” łączący muzykę flamenco z muzyką hinduską. Występowała w spektaklu: "Mi camino flamenco" w warszawskim teatrze "Komedia", w teatrze “Syrena” u boku doskonałych muzyków hiszpańskich, w spektaklu „Flamenco Pasión” w teatrze Nowym w Łodzi. Występowała także w Polsce i za granicą z międzynarodową grupą "Los Remedios" do śpiewu Jose Angela Carmony, a także tak że z legendarnym zespołem "Gypsy Kings". Współpracowała z teatrem "Kamienica" dbając o oprawę taneczną sztuki o Don Juanie oraz jako solistka z grupami: "Gallito Trio", "Los Remedios" oraz "Por Fiesta", z którą związana jest do dziś.

 

  • KAROL DRZEWOSZEWSKI – artysta musicalowy i pedagog. Zadebiutował na scenie w Teatrze Muzycznym w Gdyni w takich Musicalach jak Fame, Skrzypek na dachu, My fair Lady. Półfinalista 1 i 5 edycji programu Mam Talent, gdzie w roku 2008, wykonał numer jako pierwszy w Polsce, stepując do góry nogami, a w 2012 wystąpił wraz z grupą musicalowa Zaklepotani, której jest założycielem. Na przełomie lat 2011 i 2012 występował z Operą i Filharmonią Podlaską w Białymstoku w programie jazzowym Glenna Millera z 17 osobowym Big Bandem. Od 2010 roku jest wykładowcą w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku na specjalności musicalowej. Występował na wielu scenach w Polsce i w Europie.

 

  • MARTA CZYŻ – czynna tancerka Teatru Tańca Sway Anny Wielogórskiej, choreograf polskiej edycji Tańca z Gwiazdami. Pedagog tańca jazzowego, związana z największą warszawską szkołą tańca Egurrola Dance Studio oraz instruktor i choreograf zespołów tanecznych w całej Polsce. Ukończyła magisterskie studia Choreografii i Teorii Tańca na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, studiowała w Contemporary Dance School w Hamburgu oraz otrzymała stypendium w duńskim college'u Oure Sport & Performing Arts na linii Modern& Ballet. Ma na swoim koncie wiele osiągnieć w tańcu sportowym na mistrzostwach Polski i Świata federacji IDO oraz IFMD (zespół JazzOne).


Muzycy:

 

  • TOMASZ BIELA – gitarzysta, kompozytor, kierownik muzyczny projektu Usłyszeć Taniec. Lider zespołów muzyki irlandzkiej: Danar i Macalla Trio oraz twórca i manager czołowego zespołu muzyki bretońskiej Gwerenn, współtwórca duetów Grygier/Biela i Biela/Kwietniewski. Zafascynowany również muzyką szwedzką oraz średniowieczną występuje w zespołach Macklamara i Tryzna. Wciąż poszukuje nowych wyzwań muzycznych, eksperymentuje na granicy gatunków i przekracza bariery między kulturami. Zostawia wyrazisty ślad w twórczości wszystkich projektów w których uczestniczy. Koncertuje regularnie na najważniejszych festiwalach w Polsce i w Europie (Austria, Holandia, Francja, Niemcy, Norwegia, Szwecja, Dania).

 

  • WOJCIECH BRASZAK – Saksofonista, student katedry jazzu na Akademii Muzycznej w Poznaniu. Gra na saksofonie altowym i sopranowym muzykę jazzową, muzyką etniczną, klasyczną, chóralną i latynoską. Członek zespołu muzyki bretońskiej Gwerenn, big bandu działającego w Szkole Muzycznej na ulicy Głogowskiej w Poznaniu (występ na festiwalu „Jazz Me” w Heidelbergu), a także big bandu poznańskiej Akademii Muzycznej. Laureat III miejsca na Ogólnopolskim Konkursie Improwizacji Jazzowej w Gorzowie oraz III miejsca w Konkursie Improwizacji Jazzowej w Koninie.

 

  • MICHAŁ CZACHOWSKI – wybitny polski gitarzysta flamenco. Autor projektu Indialucia. W 2004 oraz 2005 roku został uznany przez pismo Gitara i Bas najlepszym gitarzystą flamenco. Jego debiutancki album został nagrodzony nagrodą Wirtualne Gęśle oraz Folkowy Fonogram Roku i został nominowany do nagrody polskiego przemysłu fonograficznego Fryderyka 2006. Album wydany był również w roku 2007 w USA i dotarł do 2. miejsca wśród najlepszych albumów world music magazyny Billboard. Założyciel zespołu muzyki flamenco Viva Flamenco oraz międzynarodowego projektu Indialucia. W obu składach nagrywał dla stacji telewizyjnych i radiowych oraz muzykę do filmów Święci z Bostonu 2: Dzień Wszystkich Świętych i "Naked in Ashes".

 

  • EWELINA GRYGIER – Flecistka, od ponad 15 lat zajmuje się muzyką folkową i tradycyjną. Gra na drewnianym flecie poprzecznym w zespołach Danar, Macalla Trio i Duo Grygier/Biela. Na stałe współpracuje z zespołem Haliny Mlynkovej, jest także członkinią Warszawskiej Grupy Gamelanowej, z którą wykonuje tradycyjną muzykę indonezyjską grając m.in. na saronie i sulingu. Na swoim koncie ma liczne koncerty w Polsce i za granicą (Austria, Holandia, Francja, Niemcy, Szwecja). Wystąpiła wspólnie z Jean Luc Thomas, Pol Huellou, Gurvant Le Gac, Emanuell Pariselle, Didier Olivier, Diarmuid Johnson, Michael i Conor McCague i innymi. Współtworzyła takie projekty jak: GreenWood, Gwerenn, Four Non Brets, TheToneNation, Ould-Land.


  • MAŁGORZATA MYCEK - wokalistka. Frontwoman etnojazzowego zespołu Danar z którym nagrała swoją debiutancką płytę „Danar” w wiedeńskiej wytwórni Heurecord. Płyta zdobyła 4 miejsce w plebiscycie Wirtualne Gęśle na najlepszą folkową płytę roku. Współtwórczyni kameralnego Macalla Trio grającego tradycyjną muzykę irlandzką. Wokalistka zespołu Tryzna grającego na największych festiwalach muzyki dawnej w Polsce i Europie z którym nagrała najnowszy album „Against the Cold”. Występowała na takich festiwalach jak: Wackelstein Festival (Austria), Elav Ajalugu 2014 (Estonia), Mikołajki Folkowe (Lublin), Echa Celtyckie (Warszawa), Zamek (Będzin), Dowspuda. W swojej muzyce łączy estetykę etniczną ze współczesną muzyką jazzową i bossa-novą. Prowadzi warsztaty tańców bretońskich oraz wielu innych europejskich tańców ludowych zaliczanych do nurtu balfolku.

 

  • ANDRZEJ KOWALSKI - basista. Wirtuoz muzyki etnicznej i elektrycznego ethnojazzu. Otwarty na wszystkie muzyczne wyzwania, swobodnie improwizjący w ramach: funku, jazzu, fusion, ethno, a nawet francuskiego pop-rocka. Muzyk zespołów Danar i Gwerenn. Współpracował z grupą flamenco Madrugada, a także jazzową orkiestrą Macieja Trifonidisa - 3275 kg Orchestra.
Skomentuj na Facebooku / Zobacz komentarze »
Zobacz popularne artykuły:
 

Napad na jubilera w CH Forum Koszalin. Bandyci wjechali do środka Centrum samochodem

14 godzin temu Ala
 

Senator Gawłowski: Czekałem na ten proces

2 Grudnia 2019 godz. 13:41 Ala, fot. Dominik Wasilewski
 

Uwaga kierowcy! Nowe przepisy - korytarz życia i jazda na suwak

6 Grudnia 2019 godz. 7:09 Ala za KG Policji
6 grudnia 2019 r. wchodzą w życie przepisy dotyczące „korytarza życia” oraz jazdy zgodnie z zasadą zamka błyskawicznego – tzw. jazdy na suwak, wprowadzone ustawą z dnia 16 października 2019 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. poz. 2202). Korytarz życia Obowiązek tworzenia korytarza życia dotyczy kierowców poruszających się drogami o co najmniej dwóch pasach ruchu w jednym kierunku. W sytuacji wymagającej utworzenia korytarza życia kierujący pojazdami powinni umożliwić swobodny przejazd pojazdom służb ratowniczych poprzez odpowiednie usytuowanie. Zgodnie z przyjętą zasadą kierujący pojazdami, poruszający się lewym pasem będą musieli zjechać do lewej krawędzi pasa, a pozostali do prawej krawędzi. Sprawne utworzenie korytarza życia będzie szczególnie ważne na drogach wielopasmowych, ponieważ dla służb ratowniczych liczy się każda sekunda. Im szybciej kierujący pojazdami zrobią dla nich miejsce, tym większa szansa na uratowanie życia. Niezwykle ważnym jest fakt wyznaczenia miejsca na korytarz życia, który w przypadku kilku pasów ruchu zawsze będzie występować po lewej stronie (tj. pomiędzy lewym pasem ruchu i pasem z nim sąsiadującym). Tym samym kierowca nie będzie musiał się zastanawiać, z której strony nadjedzie pojazd uprzywilejowany. Nowe przepisy zabraniają również pojazdom innym niż uprzywilejowane korzystania z utworzonego korytarza życia. Wyjątkiem są pojazdy zarządców dróg lub pomocy drogowej biorący udział w akcji ratowniczej. Jazda na suwak Przepisy dot. "jazdy na suwak” precyzują sposób zachowania kierowców w sytuacji występowania zatoru na drodze, przy jednoczesnym zanikaniu pasa ruchu lub występującej na nim przeszkodzie. Zgodnie z nowymi przepisami (art. 22 ust. 4a i 4b ustawy – Prawo o ruchu drogowym) w warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z kilkoma pasami ruchu w tym samym kierunku jazdy, w przypadku gdy nie ma możliwości kontynuacji jazdy pasem ruchu z powodu wystąpienia przeszkody na tym pasie ruchu lub jego zanikania, kierujący pojazdem poruszający się tym pasem ruchu nie będzie miał (jak dotychczas) obowiązku ustępowania pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu (mającym kontynuację), na który zamierza wjechać. Przepis art. 22 ust. 4a ustawy wskazuje, że w takiej wyjątkowej sytuacji drogowej kierujący pojazdem poruszający się sąsiednim pasem ruchu (mającym kontynuację) jest obowiązany bezpośrednio przed miejscem wystąpienia przeszkody lub miejscem zanikania pasa ruchu, umożliwić jednemu pojazdowi lub jednemu zespołowi pojazdów, znajdującym się na takim pasie ruchu, zmianę tego pasa ruchu na pas sąsiedni, na którym istnieje możliwość kontynuacji jazdy. Przywołany wyżej przepis należy czytać zgodnie z intencją ustawodawcy, który miał na celu przede wszystkim zapewnienie większej płynności ruchu na całym przekroju (szerokości) jezdni. Tym samym należy uznać, że kierujący pojazdem znajdujący się na pasie, na którym z różnych względów (zanikanie, przeszkoda) nie można kontynuować jazdy, jest w uprzywilejowanej sytuacji i powinien zostać „wpuszczony” przez kierującego jadącego sąsiednim pasem na pas ruchu, na którym kontynuowanie jazdy jest możliwe. Jednocześnie należy wskazać, że dla stosowania nowej zasady (art. 22 ust. 4a i 4b ustawy — Prawo o ruchu drogowym) muszą zaistnieć jednocześnie dwa warunki: po pierwsze, musi występować znaczne zmniejszenie prędkości, a więc zazwyczaj będzie to spowolnienie „zatorem drogowym”, w którym pojazdy stoją lub poruszają się z niewielką prędkością. Przyczyną zatoru drogowego może być zarówno duże natężenie ruchu, jak również kolizja, bądź awaria pojazdu, itp.,Warto podkreślić, że zasada „jazdy na suwak” nie znajduje zastosowania w przypadku istotnego zmniejszenia prędkości pojazdów względem prędkości dopuszczalnej, gdy ta zmniejszona prędkość będzie nadal wyższa, niż w przypadku zatoru drogowego (np. przypadek spowolnienia ruchu z 90 km/h do 40 km/h). Co istotne, zasada „jazdy na suwak” nie będzie miała zastosowania również w przypadku dojeżdżania do końca pasa włączania (np. na autostradzie), jeżeli nie występuje zator drogowy. po drugie, miejsce wjazdu zostało wyraźnie określone jako miejsce (końcowy odcinek pasa ruchu) bezpośrednio przed miejscem wystąpienia przeszkody lub miejscem zanikania pasa ruchu. Chodzi o to, aby uniknąć próby zmiany pasa ruchu jednocześnie przez kilku kierowców w kilku miejscach, co nie sprzyja niewątpliwie płynności ruchu. Ustawodawca nową regulacją - przy zachowaniu powyższych warunków - daje niejako „gwarancję”, że kierowca na pasie ruchu, który się kończy, nie musi szukać wcześniej możliwości zmiany pasa ruchu, ponieważ dojeżdżając do samego końca zostanie płynnie wpuszczony na sąsiedni pas. Stosowanie naprzemiennej zasady zapewni równomierne kontynuowanie jazdy kierowcom z dwóch lub trzech pasów ruchu. Należy wyraźnie podkreślić, że przepis nie stanowi zalecenia, tylko wprost reguluje jakie obowiązki spoczywają na kierujących pojazdami. Mimo nowych regulacji nie można zapominać o tym, że kierujący zmieniający pas ruchu w takiej sytuacji nie został zwolniony z obowiązku zachowania szczególnej ostrożności (art. 22 ust. 1 ustawy), dlatego też uwzględniając różne okoliczności, manewr zmiany pasa ruchu powinien być wykonany z zachowaniem warunków bezpieczeństwa.  ...
 

Sukcesy koszalińskich flecistek

3 Grudnia 2019 godz. 13:50 Ekoszalin z mat. informacyjnych
Wielkim sukcesem zakończył się udział uczennic klas fletu Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych w Koszalinie na I Turnieju Kameralistyki Fletowej Młody kameralista . Przesłuchania konkursowe  odbyły się 23 listopada w  Sali herbowej Urzędu Miasta w Sławnie. Występy uczniów szkół muzycznych pierwszego stopnia województwa zachodniopomorskiego i pomorskiego grających w duetach i triach  fletowych, oceniane były w trzech kategoriach wiekowych. W każdej z nich koszalińskie flecistki poszczycić się mogą  zdobytymi nagrodami.   Kategoria A Grupa I Julia Najmrocka i Weronika Kasperowicz ( przygotowane przez Małgorzatę Kobylarz-Wasilewską )  III miejsce   Kategoria A Grupa II Gabriela Pałka i Marianna Janasik (przygotowane przez Natalię Jewłoszewicz - Dziedzic )  I miejsce Julianna Cichosz i Małgorzata Kozakiewicz (przygotowane przez Agnieszkę Bugajską i Małgorzatę Kobylarz-Wasilewską  )  III miejsce   Kategoria A Grupa III Joanna Kowalska i Zuzanna Felisiak (przygotowane przez Natalię Jewłoszewicz - Dziedzic )  I miejsce Lena Dubiel i Zofia Brończyk (przygotowane przez Agnieszkę Bugajską i Magdę Morus-Fijałkowską )  III miejsce Carmen Kolos i Maja Morka ( przygotowane przez Małgorzatę Kobylarz-Wasilewską )  wyróżnienie   Kategoria B Grupa III Maria Diaczuk, Hanna Kobylarz i Jagoda Rakoca (przygotowane przez Agnieszkę Bugajską i Małgorzatę Kobylarz-Wasilewską  )  II miejsce.               Międzynarodowy sukces koszalińskiej pianistki  W dniach 20-25 listopada odbył się we Lwowie I Międzynarodowy Konkurs Młodych Pianistów C. BECHSTEIN. Występów młodych pianistów z Polski, Ukrainy, Litwy i Bułgarii wysłuchało  Jury, złożone z wybitnych pianistów z Ukrainy, Stanów Zjednoczonych Ameryki, Włoch i Niemiec. Polskę reprezentował prof. Andrzej Tatarski z AM w  Poznaniu.  Gabriela Bortnowska z klasy V OSM II stopnia została laureatką II miejsca w swojej grupie wiekowej. Gabriela jest uczennicą pana Pawła Bortnowskiego.   Grand Prix dla Julii Chojnackiej w IV Ogólnopolskim Konkursie Skrzypcowym im. Jadwigi Kaliszewskiej w Poznaniu. W sali kameralnej Poznańskiej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej II st. w dniach 29-30.11.2019r. po raz czwarty odbył się Ogólnopolski Konkurs Skrzypcowy organizowany przez Stowarzyszenie Jadwigi Kaliszewskiej w Poznaniu. Wzięło w nim udział ponad 50 najlepszych skrzypków z całej Polski, którzy startowali w trzech grupach wiekowych. Występy uczestników były oceniane przez Jury, w skład którego weszli wybitni polscy skrzypkowie i pedagodzy. Dla najwyżej punktowanego uczestnika Konkursu Jury przyznała nagrodę Grand Prix. W tym roku jej laureatką została Julia Chojnacka z kl. VI OSM I st. ( naucz. mgr Olga Borowska). Otrzymała ona również nagrodę specjalną za najlepiej wykonaną etiudę. Wyróżnienie za przygotowanie  młodej skrzypaczki otrzymała również nauczycielka Julii....
 

Są umowy na projekt S6 Koszalin-Słupsk

10 Grudnia 2019 godz. 5:30 Ala za GDDKiA
GDDKiA podpisała umowy na zaprojektowanie S6 na odcinkach Koszalin - Sławno i Sławno - Słupsk o łącznej długości 46,2 km. Wykonawca będzie miał 12 miesięcy na opracowanie projektów budowlanych. Wykonawcą obu dokumentacji będzie firma Mosty Gdańsk, a łączna wartość umów to około 7,6 mln złotych. Przypomnijmy, że możemy już jeździć 130 km drogi ekspresowej S6 od Goleniowa do Koszalina. Przygotowanie S6 za 120 mln złotych Prace przygotowawcze dla drogi ekspresowej S6 Koszalin-Słupsk są możliwe dzięki przyznanemu finansowaniu w kwocie około 120 mln złotych. Te środki są przeznaczone zarówno na zaprojektowanie drogi, jak również na pozyskanie nieruchomości pod budowę tej trasy. Po opracowaniu projektów budowlanych będziemy mogli uzyskać decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) i wypłacić odszkodowania za nieruchomości przejęte pod drogę. Tym samym od 2021 roku odcinek ten będzie już przygotowany do realizacji.   Ostatni odcinek S6 na Pomorzu Zachodnim Od tego roku możemy już jeździć 130 km nowej S6 od Goleniowa do Koszalina. Do dokończenia są jeszcze prace na części obwodnicy Koszalina i Sianowa, gdzie jest aktualizowany projekt. Odcinek Koszalin-Słupsk to ostatni fragment S6 w województwie zachodniopomorskim, przed przystąpieniem do etapu realizacji. Trasa została podzielona na dwa odcinki realizacyjne: Koszalin (koniec obwodnicy Koszalina i Sianowa) - Sławno (początek obwodnicy Sławna) i Sławno (początek obwodnicy Sławna) - Słupsk (początek obwodnicy Słupska). W ramach inwestycji przewidziana jest realizacja dwujezdniowej drogi ekspresowej z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Połączenia z pozostałą siecią drogową będą możliwe przez 8 węzłów drogowych....