Jak na finał przystało koncert będzie pełen rozmachu, wystąpi wielu wykonawców. Na organach zagra Radosław marzec, natomiast druga część wieczoru upłynie przy muzyce wokalnej. Połączone chóry poprowadzi dyrygent Radosław Wilkiewicz, solistka będzie Donata Hoppel, całości dopełni Orkiestra Filharmonii Koszalińskiej.
Radosław Marzec urodził się w Białymstoku w 1971. Studiował w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy w klasie organów Piotra Grajtera, gdzie uzyskał dyplom z wyróżnieniem. Umiejętności swoje doskonalił w Konserwatorium Muzycznym w Strasbourgu w klasie organów André Strickera w ramach studiów podyplomowych – zwieńczonych uzyskaniem „Diplôme de Specialisation d’orgue”. W latach 1995-96 był stypendystą Ministra Kultury i Sztuki za wybitne osiągnięcia i sukcesy artystyczne. Brał czynny udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Marie-Claire Alain, Guy Boveta, Ferdinanda Klinda, Herberta Wulfa. Był stypendystą kursu mistrzowskiego prowadzonego przez Jean Guillou w Zürichu, oraz Letniej Międzynarodowej Akademii Organowej w Saint Bertrand de Comminges prowadzonej przez Michaela Chapuis i André Strickera. W 1994 został laureatem Nagrody Głównej na Konkursie Organowym w Rumi, w roku 1999 finalistą Międzynarodowego Konkursu Organowego im. M. Tariverdieva w Kaliningradzie, gdzie otrzymał nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie utworów obowiązkowych. W roku 2005 lubelskie wydawnictwo Polihymnia wydało jego książkę pod tytułem „Interpretacja utworów organowych Jana Sebastiana Bacha w świetle źródeł XVIII wiecznych”. W 2006 dokonał premierowej rejestracji na płycie muzyki organowej Adama z Wągrowca. Obecnie jest doktorem habilitowanym, pracuje na stanowisku profesora w klasie organów Wydziału Instrumentalnego Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Występuje w kraju i za granicą – solo oraz w duecie „Cellorganic” ze swoją żoną, wiolonczelistką – prof. Renatą Marzec.
Radosław Wilkiewicz urodzony w 1970 w Koszalinie, dr hab. sztuk muzycznych, dyrygent, wokalista, pedagog, absolwent Państwowego Liceum Muzycznego w Koszalinie. W 1994 ukończył z wyróżnieniem studia na Wydziale Wychowania Muzycznego Akademii Muzycznej w Bydgoszczy . W 1996 ukończył Wydział Wokalno - Aktorski tej uczelni oraz Podyplomowe Studium Chórmistrzowskie przy Akademii Muzycznej w Bydgoszczy i Centrum Animacji Kultury w Warszawie. W latach 1994-96 stypendysta Fundacji Kultury w Warszawie. Laureat II nagrody V Ogólnopolskiego Konkursu Dyrygentów Chóralnych w Poznaniu oraz Nagrody Specjalnej im. Edmunda Maćkowiaka za najlepszą interpretację polskiego utworu współczesnego. W latach 1994-2006 dyrygent i wykładowca na Wydziale Dyrygentury Chóralnej i Edukacji Muzycznej w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Od 2010 dyrektor artystyczny Akademii Sztuki Życia w Koszalinie. Członek komitetów organizacyjnych następujących festiwali chóralnych: VII Spotkania Chórów Męskich w Bydgoszczy, IV Międzynarodowe Spotkania Chóralne „Arti et amicitiae” w Bydgoszczy, Bałtycki Festiwal Chóralny „Pomerania Cantat” w Koszalinie. W 1998 wyróżniony Srebrną, zaś w 2014 Złotą Odznaką Honorową Polskiego Związku Chórów i Orkiestr. Dyrygent zespołów, z którymi uzyskał wiele ogólnopolskich i międzynarodowych nagród i wyróżnień: Chór Męski „Hasło w Bydgoszczy, Chór Akademicki Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, Chór Chłopięco-Męski „Soli Deo” w Nakle n/Notecią, Chór Akademicki Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy, Chór Kameralny „Canzona” Centrum Kultury 105 w Koszalinie, Chór „Potik” mniejszości ukraińskiej w Koszalinie, Chór Żeński „Kanon” w Cewlinie.
Donata Hoppel ukończyła Akademię Muzyczną w Poznaniu na Wydziale Wokalno - Aktorskim w klasie Ewy Wdowickiej, oraz Mistrzowski Kurs Wokalny u znakomitej śpiewaczki scen niemieckich Marity Napier. Debiutowała w Poznańskim Teatrze Wielkim jako Rozyna w Cyruliku Sewilskim Rossiniego, potem jako Frau Rossignol w Dyrektorze teatru Mozarta. Jej debiut zagraniczny rozpoczął się kilkuletnim angażem do Teatru Narodowego PACT-OPERA w Pretorii,w Republice Południowej Afryki. Okres ten owocował wybitnymi wykonaniami partii operowych takich jak: Olimpia w Opowieściach Hoffmana Offenbacha, Gilda w Rigoletto Verdiego, Ilia w Idomeneo Mozarta, Pamina w Zauberflöte Mozarta, Małgorzata w Fauście Gounoda, oraz partie operetkowe i ponad 40 koncertów, poparte znakomitymi recenzjami. Koniec lat 90-tych i lata następne to początek ścisłej współpracy z teatrami operowymi w Polsce: „Roma” w Warszawie, Teatr Wielki w Łodzi, Opera Novaw Bydgoszczy – oraz Teatr Muzyczny w Poznaniu: prapremiera polska Dialogów Karmelitanek Poulenc’a – jako Konstancja, Zemsta Nietoperza – Adele, potem Rozalinda,w Wesołej Wdówki Lehara jako Hanna Glawari, a także w teatralnej, nowatorskiej wersji Mesjasza Haendla. W tym samym czasie nagrywa programy do TV. Zaznacza swój liczny udział na polskich i zagranicznych festiwalach muzyki oratoryjno-kantatowej, operowej oraz współczesnej: Poznańska Wiosna Muzyczna, Festiwal Teatralny „Malta”, festiwale im. J. Kiepury w Krynicy, Festiwal im. Didura w Sanoku, I i II Międzynarodowy Festiwal Maryjny w Poznaniu, Festiwale w Bad Hersfeld w Niemczech oraz Nantes we Francji. Występuje na scenach Niemiec, Belgii Holandii, Hiszpanii, Szwecji, Norwegii i Danii wielokrotnie wykonując partie w Czarodziejskim flecie W.A Mozarta, Zemście Nietoperza J. Straussa czy w musicalu Upiór w Operze A. L. Webber’a, kreując partię Kristiny. Wśród dokonań całej działalności artystycznej Donaty Hoppel należy również wymienić szereg dzieł muzyki oratoryjno-kantatowej oraz muzyki kompozytorów współczesnych: Requiem, Msza Koronacyjna W. A. Mozarta, Nieszpory Sycylijskie, Msza c-moll Regina Coeli, Stworzenie Świata, Gloria Haydna, Stabat Mater Pergolesiego, Magnificat J. S. Bacha, Carmina Burana Orffa, oraz Wielkie Oratorium Leszczyńskie Z. Kozuba, Źródło amerykańskiego kompozytora pochodzenia polskiego Ralfa Yusufa Gawlika, będące realizacją muzyczną pierwszej części „Tryptyku Rzymskiego” Jana Pawła II, Missa 56 Sykulskiego wykonana w 2006 w Poznaniu w obecności prezydentów państw europejskich,dyrygowana przez samego kompozytora i uwieńczona nagraniem płyty, Msza Papieska – Missa Solemnis Sandomiriensis – Wojciecha Mrozka, także uwieńczona płytą. Od wielu lat jej drugą pasją jest pedagogika wokalna. Współpracując z Poznańską Szkołą Chóralną, a także prowadząc własną klasę śpiewu, kształci, wychowuje oraz sprawuje opiekę wokalną nad młodymi solistami doskonaląc ich umiejętności wokalne. Potwierdzeniem osiągnięć pedagogicznych Donaty Hoppel są występy jej wychowanków, ich nagrania płytowe, a także recenzje i rekomendacje prasowe.
Chór Kameralny CANZONA Centrum Kultury 105 powstał w Koszalinie w marcu 1999 z inicjatywy jego pierwszego dyrygenta – Mikołaja Borka. Od listopada 2009 dyrygentem zespołu jest Radosław Wilkiewicz. Członkami chóru są absolwenci Politechniki Koszalińskiej, także uczniowie szkół średnich oraz absolwenci innych uczelni krajowych, reprezentujący różne środowiska i profesje. W swoim repertuarze zespół posiada utwory od muzyki dawnej do współczesnej – o charakterze religijnym, świeckim i ludowym, a także opracowania negro spiritual, gospel, capoeira, standardów jazzowych i muzyki rozrywkowej. Do ostatnich znaczących sukcesów Chóru należą, m.in.: Brązowy Dyplom w Międzynarodowym Konkursie Chórów w Tampere w Finlandii, II Nagroda w XIII Łódzkim Festiwalu Chóralnym „Cantio Lodziensis”, Dyplom Laureata w Wojewódzkim Przeglądzie Chórów i Zespołów Kameralnych w Szczecinie, Brązowe Pasmo na II Ogólnopolskim Festiwalu Pieśni Maryjnej „Ave Maria” w Chojnicach, II Nagroda i Srebrna Pochodnia na VI Międzynarodowym Festiwalu Chóralnej Pieśni Maryjnej – Częstochowa-Koziegłowy. Również istotnymi wydarzeniami w historii chóru są wykonania dzieł wokalno-instrumentalnych: „Domini est terra” Marka Jasińskiego podczas 46. Festiwalu Organowego w Koszalinie, „Missa Festiva” Aleksandra Greczaninowa podczas Bałtyckiego Festiwalu Chóralnego „Pomerania Cantat” w Koszalinie, Francesco Durante „Magnificat”, Urmas Sisask – „ Eesti Missa, Pawła Łukaszewskiego „Litania do Męczennik Międzyrzeckich”.
Chór Mieszany POTIK w Koszalinie istnieje od 2008 roku. Powstały przy greckokatolickiej cerkwi w Koszalinie z inicjatywy ukraińskiej mniejszości narodowej, kultywuje i popularyzuje dawne oraz współczesne ludowe pieśni ukraińskie różnych regionów. W repertuarze chóru znajdują się pieśni patriotyczne, miłosne, żartobliwe i religijne a cappella, a także z towarzyszeniem instrumentalnym. Zespół wielokrotnie występował i otrzymywał wyróżnienia na regionalnych konkursach oraz przeglądach, m.in. w Szczecinie, Koszalinie, Iławie, Wałczu, Świerakowie, Debrznie, Świdwinie i in. W 2013 uzyskał Dyplom Laureata na Wojewódzkim Przeglądzie Chórów i Zespołów Kameralnych w Szczecinie. Dyrygentem chóru od 2010 roku jest Radosław Wilkiewicz.
Żeński Chór Kameralny KANON powstał w Cewlinie w listopadzie 2008 z inicjatywy Katarzyny Żerdzickej-Jasionek. Jego skład stanowią mieszkanki Gminy Manowo oraz Koszalina. Pierwszym dyrygentem chóru była Ewa Szereda. Od 2013 zespół prowadzi Radosław Wilkiewicz. Chór bierze czynny udział w życiu kulturalnym Cewlina, gminy Manowo oraz Koszalina. Na Wojewódzkim Przeglądzie Chórów i Zespołów Kameralnych w Szczecinie w 2010 otrzymał wyróżnienie. W roku 2010 występował na Światowym Zjeździe Rolników Ekologicznych w Amelinghausen koło Hamburga. W lipcu 2013 wziął udział w wykonaniu dzieła wokalno-instrumentalnego Pawła Łukaszewskiego Litania Do Męczenników Międzyrzeckich – inaugurując 47. Międzynarodowy Festiwal Organowy w Koszalinie. W maju 2014 uzyskał Dyplom Laureata na Wojewódzkim Przeglądzie Chórów i Zespołów Kameralnych w Nowogardzie. W 2014 obchodzi jubileusz 5-lecia istnienia.
Koncert rozpocznie się o godzinie 19:15. Bilety w cenie 10 zł i 15 zł do nabycia w kasie Filharmonii Koszalińskiej w godzinach 11-15:00 lub na godzinę przed koncertem w katedrze NMP.