Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Koszalin: Dziś sesja podwyżkowa

Autor Ala za BIP Koszalin 27 Listopada 2019 godz. 5:42
W czwartek odbędzie się XII sesja Rady Miejskiej. Radni podejmą.in. uchwały dotyczące podwyżek za śmieci i opłat za pobyt dziecka w miejskim żłobku. Zajmą się także zmianami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części osiedla Unii Europejskiej w Koszalinie. Dokładnie chodzi o obszar położony za torami kolejowymi w rejonie ul. Władysława IV oraz o teren położony w północno wschodniej części obszaru opracowania wzdłuż rzeki Dzierżęcinki oraz część ul. Władysława IV i ul. T. Mazowieckiego.

Z 200 zł.(dla rodziców nie pobierających zasiłku rodzinnego) do 340 zł. wzrośnie opłata za żłobek

Ustala się wysokość miesięcznej opłaty za pobyt dziecka w żłobku prowadzonym przez

Gminę Miasto Koszalin w systemie 10- godzinnej opieki żłobkowej w wysokości stanowiącej 13%

minimalnego wynagrodzenia za pracę, ustalonego na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002r.

o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz.U. z 2018r. poz. 2177, z późn. zm.). Opłatę zaokrągla się

do pełnych 10 zł w ten sposób, że końcówki kwot wynoszące mniej niż 5 zł pomija się, a końcówki kwot wynoszące 5 zł i więcej podwyższa się do pełnych 10 złotych. Ustala się maksymalną wysokość opłaty za wyżywienie dziecka w żłobku - 10 zł dziennie

Obecne opłaty za pobyt dziecka w żłobku tj. (200 zł dla rodziców nie pobierających zasiłku

rodzinnego i 140 dla rodziców pobierających zasiłek rodzinny) obowiązują od 2011 r. i nie były

podwyższane przez 8 lat pomimo wzrostu wskaźnika inflacji. Podwyższano jedynie dzienną stawkę

żywieniową, która obecnie wynosi 6,40 zł.

Koszty utrzymania dziecka w Żłobku Miejskim są wysokie. Wzrost bieżących kosztów utrzymania, wydatki

inwestycyjne, wzrost wynagrodzeń czy wzrost cen mediów są konsekwencją tak wysokiego kosztu

utrzymania 1 dziecka w żłobku. W 2018r. koszt utrzymania 1 dziecka wyniósł - 1.319 zł, (z wyżywieniem i z

wydatkami inwestycyjnymi) z czego - 15,2 % tj. 200 zł płacili rodzice, a 84,8 % tj. 1.119 zł pokrywał budżet

miasta. Plan na 2020r. kosztów utrzymania 1 dziecka w żłobku (z wyżywieniem i z wydatkami

inwestycyjnymi) szacowany jest na 1.699 zł.

Porównanie wzrostu niektórych wydatków żłobka miejskiego:

 

 

Wzrost cen za odpady komunalne

Wzrost ceny za odpad o kodzie 19 12 12 spowodował podwyżkę cen za przyjęcie i zagospodarowanie

odpadów komunalnych zmieszanych z 248,89 zł netto za 1 Mg w 2018 r. na 293,21 zł netto za 1 Mg

od lutego 2019 r. co spowodowało większe niż zakładano koszty zagospodarowania odpadów.

Wszystkie ww. czynniki wpłynęły na podrożenie systemu gospodarki odpadami. W tej sytuacji jedynym

rozwiązaniem jest racjonalne podniesienie stawek za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

W wyniku analizy oraz zaistniałych zmian w przepisach stwierdzono, że konieczne jest zwiększenie

wysokości stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. W celu określenia stawek opłaty

przyjęto liczbę gospodarstw domowych faktycznie zamieszkujących na terenie gminy i ujętych

w systemie tj. ok 47 200 oraz udział opłat wnoszonych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych

oraz nieruchomości, która w części stanowi nieruchomość, na której zamieszkują mieszkańcy,

a w części nieruchomość, na której nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne tj. ok

115 000 m2 powierzchni użytkowych lokali w których prowadzona jest działalność gospodarcza.

Szacowane wpływy przy niżej zaproponowanej stawce opłaty zbilansują koszty związane

 

z funkcjonowaniem systemu.

Zmiany w planie miejscowym

Zakres przedmiotowego planu jest niepełny w stosunku do wymogów określonych w obowiązującej

ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Nie zawiera pełnego zakresu i wszystkich

kategorii ustaleń. Lapidarność zapisów skutkuje dużą możliwością ich interpretacji na etapie

wydawania pozwoleń na budowę oraz nie gwarantuje ładu przestrzennego, ani realizacji polityki

przestrzennej gminy określonej w Studium. Stwierdza się potrzebę zmiany planu miejscowego w

zakresie:

1) Dostosowania zapisów planu do obowiązujących przepisów.

2) Umożliwienia realizacji wielkopowierzchniowych obiektów handlowych o powierzchni

sprzedaży powyżej 2000 m2 zgodnie z obowiązującym Studium.

3) Umożliwienia realizacji zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i wielorodzinnej zgodnie ze

złożonym wnioskiem o zmianę planu.

4) Uporządkowania układu komunikacyjnego poprzez obniżenie klasy dróg oraz zmianę

 

szerokości pasów drogowych zgodnie z kierunkiem wskazanym w Studium,

 



Poprzednia impreza
Następna impreza