Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.

Dąbki Sup Race 2019

2019-08-28 07:58:00 Art z mat. inf.
Weź udział w wyścigu na deskach z wiosłem i przyczyń się walnie do tworzenia Nowej dyscypliny kajakarstwa poprzez zostanie prekursorem supa w Polsce.

W ramach Uone SUPer weekend 2019, organizowanego w dniach 31.08-01.09.2019 roku przez firmę AT Road sp. z o. o. właściciela marki Uone, Szkołę Windsurfingu Wind4You, Centrum Sportów Wodnych w Dąbkach, Stowarzyszenie sUpONE przy wsparciu Polski Związek Kajakowy/Polish Canoe Federation oraz Wielkopolski Związek Kajakowy, a także szeregu sponsorów, pragniemy zaprosić wszystkich zainteresowanych w wieku od 12 do 80+ lat na bezprecedensowe zawody i zabawę na deskach z wiosłem.

Zawody odbędą się w dwóch kategoriach Pro i Amator na dwóch dystansach:

 

• długi dystans: start od plaży Szkoły Windsurfingu Wind4You z metą w Centrum Sportów Wodnych Dąbki oddaloną o 3000 m od brzegu,

• wyścig techniczny: odbywający się przy plaży Szkoły Windsurginu Wind4You z nawrotami pomiędzy bojami, długość wyścigu 500 m.

 

REGULAMIN DĄBKI SUP RACE 2019

 

I. ORGANIZATOR

 

1. Organizatorem „Dąbki SUP Race 2019” jest: AT Road spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu oraz stowarzyszenie sUpONE z siedzibą w Utracie.

 

II. TERMIN I MIEJSCE WYŚCIGU

 

1. Wyścig odbędzie się w dniu 31 sierpnia 2019 roku w szkole windsrufingu Wind4you, ul. Glęźnowo 57, 76-156 Dąbki. 

2. Biuro organizatora znajdować się będzie w szkole windsurfingu Wind4you, ul. Glęźnowo 57, 76-156 Dąbki. 

 

III. CELE

 

1. Wspieranie i upowszechnianie sportu i zdrowego trybu życia, w szczególności wśród mieszkańców Powiatu Sławieńskiego, Gminy Darłowo

2. Promocja dyscypliny sup.

3. Popularyzacja różnych form aktywności ruchowej, w tym promocja aktywności na deskach sup.

4. Integracja środowiska lokalnego. 

 

IV. KIEROWNICTWO I ORGANIZACJA REGAT

 

1. Dąbki SUP Race odbywa się w ramach Uone SUPer weekend organizowanego przez AT Road. sp. z o. o. właściciela marki Uone, Szkołę Windsurfingu Wind4You, Centrum Sportów Wodnych Dąbki, Stowarzyszenie sUpONE przy wsparciu Polskiego Związku Kajakowego oraz Wielkopolskiego Związku Kajakowego, a także szeregu sponsorów

2. Komisję sędziowską powołuje organizator regat. 

3. Zebranie delegatów i sędziów odbędzie się w szkole windsurfingu Wind4you, ul. Glęźnowo 57, 76-156 Dąbki w dniu regat tj. 31 sierpnia 2019 r. o godzinie 9:30. 

4. Ostateczny program regat będzie podany publicznej wiadomości na odprawie dla zawodników, przed startem o godzinie 10:00.

 

V. PROGRAM REGAT 

 

1. Wyścig techniczny 

a. Dystans - 500 metrów. 

b. Kategoria kobiet amator - zbiórka na plaży szkoły windsurfingu WInd4You godzina 10:15 - rozgrzewka. Start wyścigu lub wyścigów w zależności od ilości zawodniczek od godziny 10:30.

c.     Kategoria kobiet Pro zbiórka na plaży szkoły windsurfingu WInd4You godzina 10:45 - rozgrzewka. Start wyścigu lub wyścigów w zależności od ilości zawodniczek od godziny 11:00.

d.     Kategoria mężczyzn amator - zbiórka na plaży szkoły windsurfingu WInd4You godzina 11:15 - rozgrzewka. Start wyścigu lub wyścigów w zależności od ilości zawodników od godziny 11:30.

e.     Kategoria mężczyzn Pro - zbiórka na plaży szkoły windsurfingu WInd4You godzina 11:45 - rozgrzewka. Start wyścigu lub wyścigów w zależności od ilości zawodników od godziny 12:00. 

f. W każdym wyścigu technicznym może wystartować nie więcej niż 15 zawodników. 

g. W przypadku większej ilości organizator zastrzega sobie prawo do organizacji przedbiegów eliminacyjnych tj. wyścigów kwalifikacyjnych oraz wyścigu finałowego. Informacje zostaną podane przed zawodami po weryfikacji ilości uczestników.

h. Pozycje zajęte przez zawodników w wyścigu technicznym będą brane pod uwagę przy ustawianiu zawodników na linii wyścigu długiego, zgodnie z zasadą pierwszy rząd utworzą kobiety w kolejności, którą zajmą w wyścigu krótkim, a kolejne rzędy po 10 zawodników utworzą mężczyźni zgodnie z lokatami zajętymi w wyścigu technicznym przy czym pierwszeństwo będą miały kategorie PRO.

 

2. Wyścig długi 

a. Dystans – 3000 metrów.

b. Zbiórka na plaży godzina 13:30. Rozgrzewka. 

c. Start wspólny godzina 14:00. Przy czym kobiety startować będą z 5 minutową bonifikatą czasową.

3. Dekoracje zwycięzców oraz rozdanie nagród odbędą się bezpośrednio po ukończeniu całych zawodów na terenie Centrum sportów wodnych Dąbki. Około godziny 16.30 przewidziane jest zamknięcie regat.

 

VI. WARUNKI UCZESTNICTWA 

 

1. Każdy zawodnik, który chce wziąć udział w Dąbki SUP Race 2019 ma obowiązek zarejestrować swój udział nie później niż do 30 sierpnia 2019(do godz. 24:00) drogą elektroniczną lub w dniu zawodów w biurze organizatora do godziny 9:00.

2. Warunkiem zarejestrowania jest uiszczenie opłaty rejestracyjnej, a także przesłanie potwierdzenia przelewu oraz wypełnionego formularza na adres e-mail: uone@road24.pl. 

3. W Dąbki SUP Race mogą brać udział zawodnicy pełnoletni, nie posiadający licencji (także osoby z zagranicy) po uprzednim podpisaniu oświadczenia o braku przeciwwskazań zdrowotnych do startu w zawodach.

4. Osoby, które w dniu wyścigu nie osiągnęły pełnoletniości zobowiązane są dodatkowo do posiadania pozwolenia na udział z podpisem oraz numerem PESEL rodzica lub prawnych opiekunów. 

5. Podczas weryfikacji zawodnicy otrzymają numer startowy, który należy umieścić w widocznym miejscu, wskazanym przez organizatora.

6. Klasyfikowani będą wszyscy zawodnicy, którzy będą płynąć w pozycji stojącej na deskach sup o konstrukcji jak poniżej:

- kategoria pro deski sup dowolnej konstrukcji o długości do 14’ – 427 cm.

- kategoria amator deski sup o konstrukcji pompowanej o długości do 14' - 427 cm. Istnieje możliwość odpłatnego wypożyczenia pompowanej deski sup marki Uone na zawody (uwaga, liczba desek ograniczona).

7. Do zawodów przystąpić mogą jedynie osoby umiejące pływać posiadające kamizelki ratunkowe, które zostaną zapewnione przez organizatora. Organizatorzy nie biorą odpowiedzialności za następstwa spowodowane zatajeniem braku umiejętności pływania przez uczestnika zawodów.

8. Osoby, których stan będzie wskazywał na obecność alkoholu lub innych środków odurzających nie zostaną dopuszczone do udziału w zawodach.

9. Każdy uczestnik musi wziąć udział w odprawie przed zawodami, na której zostanie poinformowany o warunkach oraz zagrożeniach panujących na akwenie, zasadach bezpieczeństwa, sposobem bezpiecznego użytkowania sprzętu SUP oraz szczegółowych zasadach rywalizacji podczas zawodów.

10. Uczestnicy nie stosujący się do zasad bezpieczeństwa, szczegółowych zasad rywalizacji, nie wykonujący zaleceń sędziów, obsługi oraz ratowników, a także osoby wykorzystujące powierzony im sprzęt niezgodnie z jego przeznaczeniem zostaną wyłączeni z dalszego uczestnictwa w zawodach, a organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody oraz wypadki losowe spowodowane ich niewłaściwym zachowaniem.

11. Poprzez dokonanie rejestracji do zawodów uczestnicy akceptują obowiązujący regulamin.

12. Uczestnik upoważnia Organizatora do wykorzystania jego utrwalonego wizerunku w następujących formach: 

a. utrwalanie i zwielokrotnienie jakąkolwiek znaną techniką oraz rozpowszechnianie w dowolnej formie, 

b. udostępnianie sponsorom oraz oficjalnym partnerom Organizatora egzemplarza lub kopii, na której utrwalono wizerunek, w celu wykorzystania do promocji sponsora lub oficjalnego partnera w zakresie jego udziału w imprezie,

c. wprowadzenie do pamięci komputera i do sieci multimedialnej, 

d. publiczne wystawienie, wyświetlenie, odtwarzanie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, 

e. zamieszczanie i publikowanie w prasie, na stronach internetowych, plakatach i bilbordach, emisja w przekazach telewizyjnych i radiowych, publikowanie zdjęć.

13. Rozpowszechnianie wizerunku, o którym mowa w pkt. 13 powyżej odbywa się w oparciu o zezwolenie, o którym mowa w art. 81 ust. 1 zd. 1 Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zezwolenie jest udzielone przez Uczestnika poprzez akceptację niniejszego Regulaminu.

14. Zezwolenie udzielone przez Uczestnika w powyższy sposób jest oświadczeniem woli wyrażonym w rozumieniu art. 60 k.c. w związku z art. 81 ust. 1 zd. 1 Ustawy o prawie autorskim i prawa pokrewnych. Oświadczenie woli – zezwolenie nie może być swobodnie cofnięte po wyrażeniu i zrealizowaniu Wydarzenia, gdyż zgodnie z art. 61 § 1 zd. 2 k.c. odwołanie oświadczenia jest skuteczne, jeżeli doszło jednocześnie z tym oświadczeniem lub wcześniej.

15. Przetwarzanie wizerunku Uczestnika nie narusza przepisów RODO i odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, zgodnie z którym: „Przetwarzanie jest zgodne z prawem, gdy jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią”.

 

VII. ZGŁOSZENIA DO REGAT - UDZIAŁ W DĄBKI SUP

RACE

 

1. Zgłoszenia do regat dokonujemy wysyłając e-mail na adres: uone@road24.pl lub poprzez formularz kontaktowy http://u1.net.pl/kontakt.html w terminie do 30 sierpnia 2019 r. - do godziny 24:00. 

2. Dla wszystkich zawodników, którzy nie zdążą zarejestrować drogą elektroniczną organizatorzy przewidzieli możliwość rejestracji na miejscu w dniu zawodów do godziny 9:00. Organizatorzy Dąbki SUP Race 2019 nie gwarantują możliwości udziału w zawodach w przypadku rejestracji po wyznaczonym terminie.

 

VIII. WPISOWE DO REGAT – UDZIAŁ W DĄBKI SUP RACE

 

1. Wpisowe należy dokonać przelewem na konto 63 2490 0005 0000 4530 5303 6026  Stowarzyszenie sUpONE , ul. Łąkowa 2a, 63-041 Utrata.

2. W tytule przelewu należy podać imię i nazwisko zawodnika oraz słowo Dąbki SUP

3. Wysokość opłaty startowej - 50 złotych (kategoria amator), 80 złotych (kategoria pro),

4. Dodatkowe koszty startu: wypożyczenie deski SUP – 20zł.

5. W ramach opłaty wpisowej każdy zawodnik otrzyma upominki od sponsorów, koszulkę startową bon na napój i ciepły posiłek oraz darmowy dostęp do wszelkich atrakcji przewidzianych przez organizatorów, mi. in zabawa na pompowanej, wodnej zjeżdżalni.

 

IX. INFORMACJE DODATKOWE 

 

1. Nagrody: 

a. Każdy zawodnik, który stanie na podium zawodów otrzyma pamiątkowy medal, a zwycięzcy poszczególnych kategorii otrzymają pamiątkowe puchary.

b. Wyścig długi 3000 m - nagrody ufundowane przez sponsorów.

c. Wyścig techniczny 500 m - nagrody ufundowane przez sponsorów.

d. Wszyscy zawodnicy biorący udział w Dąbki SUP Race będą uprawnieni do wzięcia udziału w losowaniu dodatkowych, równie cennych nagród.

2. Sponsorzy zostaną podani do publicznej wiadomości do dnia 30 sierpnia 2019 roku.

3. Pytania dotyczące udziału w Dąbki SUP Race prosimy kierować mailem na adres:uone@road24.pl

 

Działając na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1) (zwanego dalej: RODO) niniejszym informujemy, że Działając na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1) (zwanego dalej: RODO) niniejszym informuję, że:

1. administratorem Państwa danych osobowych jest firma AT Road spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu;

2. Państwa dane osobowe gromadzone i przetwarzane będą w celach związanym z realizacją Dąbki SUP Race 2019 oraz marketingowych i reklamowych;

3. przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody na ich przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody wyrażonej przed jej cofnięciem.

4. przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych Pracownika narusza postanowienia RODO.

5. podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne dla celów związanych udziałem w Dąbki SUP Race 2019.

Skomentuj na Facebooku / Zobacz komentarze »
Zobacz popularne artykuły:
 

S6: Pięciu chętnych na dokończenie budowy obwodnicy Koszalina i Sianowa

27 Lutego 2021 godz. 6:11 Ala za GDDKiA
Ofertę z najniższą ceną złożyło konsorcjum firm Polbud Pomorze (lider), Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów (partner) oraz firma Wibra Recycling (partner) na kwotę 448 910 131,89 zł. Zainteresowanych dokończeniem budowy obwodnicy Koszalina i Sianowa w ciągu drogi ekspresowej S6, jest pięciu wykonawców. Wszyscy zaoferowali skrócenie terminu wykonania inwestycji do 19 miesięcy i wydłużenie gwarancji na ekrany akustyczne. Złożone oferty będą teraz sprawdzane. Obwodnica częściowo gotowa    Obwodnica Koszalina i Sianowa w ciągu drogi ekspresowej S6 ma łączną długość 21,1 km. Od jesieni ubiegłego roku funkcjonują trzy odcinki: od węzła Bielice do węzła Koszalin Wschód, połączenie z ulicą Szczecińską (S11) oraz końcowy fragment obwodnicy od węzła Sianów Wschód. To w sumie około 13 km obwodnicy. Rozprowadzają one ruch z nowej drogi S6, jednak nie dają możliwości ominięcia Koszalina i Sianowa przez ruch tranzytowy. Dlatego konieczne jest dokończenie całości obwodnicy.      Trudne warunki gruntowe     Na odcinku obwodnicy Koszalina i Sianowa, między węzłami Koszalin Wschód i Sianów Wschód wystąpiły skomplikowane warunki gruntowe, odmienne od wcześniej stwierdzonych. Podłoże, ze względu na bardzo specyficzną i rzadko spotykaną budowę związaną z występowaniem drugiego poziomu wód gruntowych pod ciśnieniem, nie nadawało się do zastosowania pierwotnie przewidzianej technologii budowy. Problemem były również samowypływy (wypływy artezyjskie), w których zwierciadło wody stabilizowało się nawet dwa metry powyżej poziomu terenu. Próby zastosowania nasypu przeciążeniowego i mikrowybuchów nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. Wykonano również szereg ekspertyz i badań podłoża, które prowadził między innymi Państwowy Instytut Geologiczny. Wobec braku porozumienia z dotychczasowym wykonawcą, odcinek między węzłami Koszalin Wschód i Sianów Wschód został wyłączony z pierwotnego kontraktu na budowę obwodnicy.     Nowy projekt obwodnicy     W roku 2019 rozpoczęło się opracowywanie aktualizacji dokumentacji projektowej dla obwodnicy, gdzie wzięto pod uwagę wyniki poszerzonych badań podłoża. W toku opracowywania dokumentacji przeanalizowano szereg rozwiązań, w szczególności przy obszarze Góry Chełmskiej i przecięcia z linią kolejową Koszalin - Słupsk. Ostatecznie zadecydowano o całkowitej zmianie rozwiązań projektowych w tym miejscu. Zamiast przejścia drogi pod linią kolejową i co za tym idzie zagłębienia się w skomplikowany geologicznie obszar, została zaprojektowana estakada o długości niemal 800 metrów. Obiekt ten będzie przechodził nad linią kolejową i obszarem o skomplikowanej strukturze podłoża. W grudniu tego roku została uzyskana nowa decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) i zmieniona wcześniejsza. Zakończenie dokumentacji i uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych umożliwiło rozpoczęcie, na koniec grudnia ubiegłego roku, przetargu na dokończenie robót na tej inwestycji. ...
 

Koszaliński producent kominków inwestuje w rozwój zakładu. Firma Żar-Wik z unijną dotacją

28 Lutego 2021 godz. 9:08 Ala za WZP
Działająca od blisko 30 lat w branży kominkowej rodzinna firma z Koszalina postawiła na inwestycje w nowoczesne technologie i innowacje. Przedsiębiorstwo „Żar-Wik” z pomocą eurofunduszy powiększy zakład i zakupi specjalistyczne narzędzia. Unijne wsparcie trafi do spółki dzięki umowie, która podpisana została w piątek, 26 lutego 2021 roku. W imieniu samorządu województwa podpis na dokumentach złożył wicemarszałek województwa Tomasz Sobieraj. Firma „Żar-Wik” wybuduje nową halę produkcyjną oraz zakupi urządzenia, które pozwolą na wdrożenie nowoczesnych i innowacyjnych produktów. Hala służyć będzie do produkcji, ale także do magazynowania towarów. Ponadto spółka nabędzie nowoczesne urządzenia. To piła mostowa CNC oraz boczarka do profili. W ten sposób przedsiębiorstwo uzyska możliwość poszerzenia oferty o innowacyjne produkty.   – To są bardzo ciężkie czasy dla przedsiębiorców. Pandemia koronawirusa paraliżuje działalność wielu z nich. Cieszy każda tego typu inwestycja. Pokazuje, że firmy myślą o przyszłości, o rozwoju, o stwarzaniu nowych miejsc pracy – zaznaczył wicemarszałek województwa Tomasz Sobieraj.   Koszt inwestycji oszacowano na ponad 1,1 mln zł. Unijna dotacją jaką przekaże Urząd Marszałkowski wyniesie prawie pół mln zł. Środki pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020. Przedsięwzięcie na być gotowe do końca 2021 roku.   Firma Żar-Wik z Koszalina działa od 1992 roku. Rodzinna firma specjalizuje się w kominkach. Oferuje ponadto systemy ekologicznego ogrzewania. W sprzedaży są również blaty, parapety, marmur, granit i piaskowiec....
 

Dwa medale judoków Gwardii

1 Marca 2021 godz. 5:33 Art za KS Judo Gwardia Koszalin
W Opolu odbył się Puchar Polski Juniorek i Juniorów w Judo w zawodach startowało 280 zawodników z 80 klubów z Polski oraz zawodników z Rosji,Ukrainy,Gruzji,Białorusi reprezentujących kluby krajowe Puchar Polski stał na bardzo wysokim poziomie organizacyjnym  i sportowym . W zawodach super start odnotowali reprezentanci   Klubu Sportowego Judo Gwardii Koszalin. Podopieczni trenerów Cezarego Wojniusza i Mariana Standowicza wywalczyli dwa medale,  Pierwszy medal,  srebrny w rewelacyjnym stylu wywalczył Filip Bieliński w kat .66 kg. Biliński wygrał 4 walki. Pokonał następujących zawodników; Jakuba Świerczka z Błękitni Tarnów, Krzysztofa Cieciorko z Judo Tigers Wrocław, Krzysztofa Klinkiewicza z Judo Kraków oraz Szymona Szymańskiego z Juko Józefów .W finale po bardzo dobrej walce w dogrywce uległ Wojciechowi Koziołek z Dwójki Rydułtowy. - Nic się nie stało. Takie jest judo. Filip do aktualny wicemistrz Polski Juniorów w kat. 60 kg zmienił kategorie na 66 i nadal jest mocny oraz super trenuję - mówi trener Wojniusz.  Drugi medal, brązowy też w wyższej kategorii zdobyła Aleksandra Szulc, która startowała w wadze .52 kg. Wygrała 3 walki przed czasem. Pokonała Sonie Krzykawską z AZS Gliwice ,Ziob Aleksandrę z UKS Tarnowskie Góry oraz Rudy Wiktorię z Czechowice Dziedzice. Przegrała tylko z Olejnik Moniką z Judo Poznań. - Jestem przekonany, że Ola wkrótce zrewanżuje się rywalce - mówi z przekonaniem trener Standowicz. Aleksandra Szulc to Mistrzyni Polski w juniorkach młodszych i brązowa medalistka Mistrzostw Polski Seniorów. W zawodach ponadto 9. miejsce wywalczył Wojtek Szulc w kat.81 kg który odwrotnie przeszedł na dietę i zmienił  kat. wagową z +100 kg na 81 kg. . eliminacjach pod dobrych walkach odpadli Adam Małecki w kat .81 kg oraz Bruno Jesionek a kat. 66 kg. Następny sprawdzian to już za miesiąc Mistrzostwa Polski Juniorów Warszawie....
 

Zamiast jogi chcą normalności. Depresja wchodzi do firm

24 Lutego 2021 godz. 5:37 Ala za Bankier.pl
Depresja staje się coraz większym problemem w polskich biurowcach. Jak wynika z danych zebranych przez Bankier.pl, w 2020 roku wydano 1,5 mln zwolnień lekarskich z powodu zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania. Pracodawcy zabierają się do walki z problemem przez szkolenia i sesje coachingowe, a pracownicy, jak mówią w rozmowie z Redakcją, oczekują po prostu ludzkiego podejścia. Według danych udostępnionych Bankier.pl z powodu epizodu depresyjnego wydano w ubiegłym roku 252 915 zaświadczeń, z powodu zaburzeń depresyjnych nawracających – 132 918. Średnia liczba dni przypadających na jedno zwolnienie lekarskie to 20 dni. Dla porównania, choroby górnego układu oddechowego to zwolnienie trwające około 5 dni. Co więcej, według statystyk Komendy Głównej Policji głównym źródłem utrzymania osób, które popełniły samobójstwo jest… praca. –  Chciałam spotkać się z moją przełożoną i porozmawiać, że nie na takie warunki zgadzałam się, podpisując umowę, że się nie wyrabiam. Szefowa nie miała dla mnie czasu przez dwa tygodnie. W czasie spotkania, po wysłuchaniu mnie, powiedziała: Słuchaj Monika, mam taki super pomysł, że zatrudnimy takiego behawiorystę, który będzie cię „shadowował w pracy” i po tygodniu usiądziemy do tego i on powie wtedy, gdzie widzi błędy w twojej pracy i jak poprawić twoje zarządzanie czasem. Ten świat korporacji jest tak bardzo odklejony od rzeczywistości – opowiada Monika, 34-letnia pracownica agencji reklamowej z Warszawy. Pracodawcy dostrzegają problem i zgłaszają się do swoich operatorów prywatnej opieki medycznej. W informacjach przekazanych Bankier.pl czytamy, że PZU Zdrowie odnotowało ok. 20 proc. wzrost względem 2019 roku zapotrzebowania na opiekę psychologiczną. Z kolei w TU zdrowie zrealizowano w 2019 roku 1579 konsultacji psychiatrycznych, a w 2020 roku – już 1908. Europejska Agencja Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy wydała biuletyn na temat promowania zdrowia psychicznego w miejscu pracy. W zaleceniach czytamy, że warto organizować grupy zdrowia, ustalić politykę firmy w zakresie zdrowia psychicznego, zapewnić kadrze kierowniczej szkolenia dotyczące rozpoznawania symptomów stresu, a także – bezpłatne doradztwo w zakresie problemów życia prywatnego i zawodowego w godzinach pracy. Wskaźnik samobójstw dla Polski wynosi 16,2 na 100 tys. mieszkańców, dla świata – 10,5 na 100 tys. mieszkańców. Depresja, która może prowadzić do odebrania sobie życia, nie może pozostawać wśród pracodawców tematem, o którym lepiej na głos nie mówić....
 

Koszaliński Budżet Obywatelski 2022 czeka na projekty mieszkańców

21 Lutego 2021 godz. 7:39 Ala za UM Koszalin
NABÓR PROJEKTÓW DO KBO 2022 odbędzie się w terminie 1-21 marca 2021 r. Kwota przeznaczona na Koszaliński Budżet Obywatelski 2022 wyniesie 3 420 000 zł. Kwota przeznaczona na KBO 2022 wzrosła w stosunku do roku ubiegłego. Na część ogólnomiejską przypada 1 300 000 zł, natomiast dla każdego z siedemnastu Osiedli - 120 000 zł. Pozostałe 80 000 zł przeznaczone jest na promocję budżetu obywatelskiego i jego organizację.   Wartość projektów:- projekt osiedlowy – wartość projektu będzie mogła wynosić maksymalnie 120 000 zł. - projekt ogólnomiejski – wartość projektu musi zawierać się w granicach od 40 000 zł do 650 000 zł.   Zgłoszenie projektów do Koszalińskiego Budżetu Obywatelskiego jest bardzo proste Kto może zgłosić projekt?  Każdy mieszkaniec Koszalina bez względu na wiek  może złożyć swój projekt samodzielnie, z grupą znajomych / sąsiadów lub jako organizacja pozarządowa. Można złożyć więcej niż jeden projekt w ramach Budżetu. Każdy z projektów musi być złożony na odrębnym formularzu zgłoszeniowym.  W ramach Budżetu projekty muszą być składane na dostępnym formularzu zgłoszeniowym                          w jednej  z poniższych form:  - papierowej, osobiście w siedzibie Urzędu, ul. Rynek Staromiejski 6-7 w Koszalinie, - papierowej, drogą pocztową na adres: Urząd Miejski w Koszalinie, ul. Rynek Staromiejski 6-7,    75-007 Koszalin, - elektronicznej poprzez stronę www.budzetobywatelski.koszalin.pl.   Wypełniając formularz należy pamiętać o głosach poparcia W przypadku projektu osiedlowego należy zdobyć od 1 do 5 podpisów mieszkańców danego Osiedla: - w przypadku projektów dotyczących osiedli: Bukowe, Jamno Łabusz, Jedliny, Lubiatowo, Raduszka, Unii Europejskiej – 1 osobabędąca mieszkańcem danego osiedla;  - w przypadku projektów dotyczących osiedli: Kotarbińskiego, Lechitów, Morskie, Na Skarpie, Nowobramskie, Rokosowo, Śniadeckich, Śródmieście, Tysiąclecia, Wańkowicza, Wspólny Dom – 5 osób będących mieszkańcami danego osiedla,  - w przypadku projektów ogólnomiejskich – należy zebrać 30 podpisów mieszkańców Koszalina.  Z uwagi na obecną sytuację epidemiczną w kraju podobnie jak w ubiegłym roku można nie załączyć listy z podpisami osób popierających pomysł. Nie spowoduje to odrzucenia projektu. Listę będzie można dołączyć w czasie późniejszym.   W trakcie tworzenia projektów będzie możliwość korzystania z informacji i wsparcia dostępnych w Urzędzie Miejskim, w szczególności z:  - informacji zamieszczonych na stronie internetowej, zawierających, m. in.: opis najczęściej spotykanych wydatków inwestycyjnych oraz informacje o własności gruntów należących do Miasta; - wiedzy pracowników Urzędu oraz pracowników jednostek organizacyjnych Urzędu, którzy są dostępni w godzinach pracy Urzędu. wg ustalonego harmonogramu, udostępnionego na stronie internetowej Szczegółowych informacji dotyczących Koszalińskiego Budżetu Obywatelskiego 2022 udzielają:   •      Urząd Miejski w Koszalinie:  Marta Orzechowska  (tel. 94 348 88 87, marta.orzechowska@um.koszalin.pl) ·       Pracownia Pozarządowa: Łukasz Cieśliński (tel. 609144511 lcieslinski@pracowniapozarzadowa.pl) Monika Widocka (tel. 889 079 015)   Informacje i aktualności dot. BO znajdują się na stronie www.budzetobywatelski.koszalin.pl. Harmonogram Koszalińskiego Budżetu Obywatelskiego 2022 • Działania promocyjno – informacyjne – od 1 lutego do 30 listopada; • Składanie projektów – od 1 marca do 21 marca; • Ocena złożonych projektów z uwzględnieniem procedury odwoławczej – od 1 marca do 15 czerwca; • Głosowanie: - osiedlowe – od 1 czerwca do 17 września; - ogólnomiejskie – od 21 września do 12 października;  • Ogłoszenie wyników głosowania – od 13 października do 18 października;   • Ewaluacja Koszalińskiego Budżetu Obywatelskiego 2020 – od 20 października do 30 listopada.      ...