Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.

Od poniedziałku Toyota Koszalin Open

2019-08-03 06:34:00 Art za ZZPN
W poniedziałek na kortach Klubu Tenisowego Bałtyk w Koszalinie rozpoczyna się ITF WTT Mens z pulą nagród 15 000 $. W tym roku koszalińskie zmagania tenisistów włączone zostały do ogólnopolskiego cyklu turniejów Lotos PZT Polish Tour.

Historia turniejów rangi ITF Men`s Futures w Koszalinie sięga roku 2004. Przez półtorej dekady impreza stale się rozwijała, a na kortach przy ulicy Andersa 16 grali niemal wszyscy zawodnicy z krajowej czołówki. Wymienić można m.in. Michała Przysiężnego (triumfatora pierwszej edycji turnieju), Bartka Dąbrowskiego, Marcina Gawrona, Pawła Ciasia, Dawida Olejniczaka czy Jerzego Janowicza, półfinalistę wielkoszlemowego Wimbledonu. Rozgrywki w Koszalinie przyciągają jednak nie tylko Polaków. Kilka lat temu na turniejowych kortach prezentował się między innymi David Goffin. W późniejszym czasie talent belgijskiego tenisisty eksplodował, a on sam awansował nawet na siódme miejsce rankingu ATP i od dłuższego czasu utrzymuje miejsce w ścisłej światowej czołówce.

Warto też wspomnieć, że każda edycja turnieju odbywała się pod patronatem Prezydenta Miasta Koszalina i była relacjonowana zarówno w mediach lokalnych, jak i ogólnopolskich.

Lotos PZT Polish Tour to unikatowy pomysł połączenia dziesięciu zawodowych turniejów tenisowych, które w 2019 roku zostaną rozegrane w różnych zakątkach Polski. Zjednoczenie tych wszystkich imprez pod egidą jednej marki ma wpłynąć na rozwój poszczególnych turniejów oraz na kondycję całego krajowego tenisa. Wsparcie Grupy Lotos wiąże się ze zwiększonymi pulami nagród, po to, by zachęcić też zagraniczne gwiazdy tenisa do udziału.

Dziesięć imprez, które odbędą się w dziewięciu miastach zaszczyci swoją obecnością blisko 500 tenisistów i tenisistek. Cykl potrwa od czerwca do września. Poznań Open był pierwszym przystankiem w tej serii. Zwyciężył  Hiszpan Tommy Robredo, który w finałowym meczu pokonał Rudolfa Mollekera 5:7, 6:4, 6:1. Po raz trzeci w karierze wygrał turniej na polskiej ziemi. Triumfatorem Narodowych Mistrzostw  Polski w Gliwicach został nierozstawiony Paweł Ciaś (UKS Beskidy Ustroń). To już trzeci jego tytuł  mistrza Polski w tenisie. W finale 25-latek pokonał rewelację turnieju, o 6 lat młodszego Daniela Michalskiego (WKT Mera Warszawa, nr 5.) 6:4, 6:4.We wrocławskim turnieju pierwsze miejsce wywalczył czeski tenisista Vaclav Safranek, który finale pokonał swojego rodaka  Petra Nouzę 6:3, 3:6, 6:3.  Po tytuł w deblu sięgnęła polska para Jan Zieliński i Kacper Żuk. 

Celem głównym cyklu jest oczywiście rozwój polskiego tenisa, jednak organizatorzy mają również nadzieję na podniesienie poziomu lokalnych turniejów i powiększenie ich liczby. Nieodłączną intencją jest też wsparcie merytoryczne i techniczne organizatorów oraz zwiększenie zainteresowania polskich kibiców. – To jest taka impreza dobrych przyjaciół. My się znamy wiele lat i te miejsca są nieprzypadkowo wybrane. Są to najlepsze obiekty w Polsce i moim zdaniem najlepsi organizatorzy. Ten szczęśliwy finał jest przede wszystkim dzięki wsparciu Grupy Lotos. Wierzę, że dzięki temu polski tenis będzie mógł się rozwijać poprzez tę inicjatywę, jak i poprzez program Lotos PZT Team, wspierających najlepszych zawodników – wyraził nadzieje Mirosław Skrzypczyński, prezes Polskiego Związku Tenisowego.

Jak już wcześniej wspomniano, cykl Lotos PZT Polish Tour inauguruje challenger w stolicy Wielkopolski. Poza Poznań Open w skład tej serii wchodzą także Wrocław World Cup (ITF mężczyzn), Narodowe Mistrzostwa Polski w Gliwicach, Śląskie Open (ITF kobiet), Kozerki Open (ITF kobiet), Toyota Koszalin Open (ITF mężczyzn), Warsaw Sports Group Open (ITF kobiet), Bydgoszcz Solano Centrum Cup (ITF mężczyzn), XX Międzynarodowe Mistrzostwa Wielkopolski w Tenisie – Talex Open. Cykl zakończy się największym turniejem Pekao Szczecin Open. Trzy z tych imprez są nowymi w kalendarzu zawodowych turniejów. Są to Wrocław World Cup, Kozerki Open, Śląskie Open w Bytomiu – W Bytomiu zawodowe turnieje nie odbywały się przez pięć lat. Dzięki PZT w 2019 roku wracamy z większą pulą nagród – cieszył się Dariusz Łukaszewski, wiceprezes do spraw sportowych PZT oraz dyrektor turnieju.

Tytularnym sponsorem całego cyklu jest firma Lotos, dzięki której możliwe jest wykonywanie kolejnych kroków w kierunku rozwoju „białego sportu” w Polsce. – Tenis to przepiękna dyscyplina sportu, która niesie same pozytywne emocje, a gdy jeszcze nasi zawodnicy odnoszą sukcesy jest głośno o nas na całym świecie. To sprawia wielką satysfakcję – powiedział Adam Kasprzyk, dyrektor do spraw komunikacji oraz rzecznik prasowy Grupy Lotos. Poza Lotosem w gronie głównych partnerów znalazły się także firmy Oshee, Forbet, Solano, Seiko, Tyger Tenis oraz Woda Jantar. Całe przedsięwzięcie będzie miało finał we wrześniu w Szczecinie, który od wielu lat wybierany jest najlepszym challengerem na świecie.

– Kiedy udało się wymyślić to wszystko, przeszliśmy do realizacji. Idea, która nam przyświeca to to, aby w Polsce, tak, jak w Czechach czy Francji, odbywało się, jak najwięcej zawodowych turniejów, by polscy tenisiści mogli dostawać tu „dzikie karty”, żeby zdobywali punkty do rankingów ITF i ATP – przyznał Krzysztof Bobala, koordynator Lotos PZT Polish Tour oraz dyrektor Pekao Szczecin Open.

 

 

Skomentuj na Facebooku / Zobacz komentarze »
Zobacz popularne artykuły:
 

GDDKiA: Odstępujemy od umowy z firmą Energopol Szczecin S.A. na A6

3 Listopada 2019 godz. 15:20 Ala za GDDKiA
Jeszcze w grudniu tego roku zostanie ogłoszony przetarg na wybór nowego wykonawcy, który dokończy inwestycję. Dziś odstąpiliśmy z winy wykonawcy - firmy Energopol Szczecin S.A. - od umowy na przebudowę autostrady A6 na odcinku Szczecin Dąbie - Rzęśnica. Wykonawca nie realizował kontraktu Firma Energopol Szczecin S.A. zgodnie z Subklauzulą 15.2 Szczególnych Warunków Kontraktu (SWK) otrzymała oświadczenie o odstąpieniu od umowy na przebudowę odcinka autostrady A6 Szczecin Dąbie - Rzęśnica. Przyczyny odstąpienia od umowy leżą po stronie wykonawcy, który nie wywiązywał się z zawartego kontraktu. Firma Energopol Szczecin wstrzymała roboty, pomimo niewielu prac pozostałych do zakończenia inwestycji. Zgodnie z Subklauzulą 15.1 SWK wezwaliśmy wykonawcę do wykonywania robót i podjęcia określonych działań, czego ten nie zrealizował.   Gwarancje bankowe zostały uruchomione Została uruchomiona gwarancja należytego wykonania, którą był zabezpieczony kontrakt. Kwota zajętej gwarancji wynosi około 3,5 mln złotych. Środki te pozwolą na pokrycie zobowiązań nienależytego wykonywania kontraktu przez Energopol Szczecin, takich jak płatności wobec podwykonawców, usługodawców i dostawców. Z tytułu nie wywiązania się wykonawcy z zapisów kontraktu, będziemy egzekwować należności z tytułu kar umownych.   Opóźnienia w realizacji i brak robót Kontrakt o wartości około 35,4 mln złotych podpisano w listopadzie 2017 roku z terminem zakończenia w kwietniu 2020 roku. Wykonawca zrealizował dotychczas 80 proc. zakresu inwestycji. Pomimo tego, iż do wykonania pozostała zaledwie warstwa ścieralna na jezdni w kierunku Szczecina i dokończenie przejścia dla zwierząt, od lipca tego roku wykonawca wstrzymał prace. Nie zrealizował składanych deklaracji o wznowieniu robót od września, czyli po okresie wakacyjnym.   Brak płatności dla podwykonawców przez Energopol Szczecin Firma Energopol Szczecin w tym roku przestała płacić podwykonawcom, usługodawcom i dostawcom na A6. Wobec niewywiązywania się wykonawcy ze swoich zobowiązań zostały wdrożone instrumenty prawne i kontraktowe chroniące podwykonawców, usługodawców i dostawców.   Płacimy podwykonawcom bezpośrednio GDDKiA uruchomiła płatności bezpośrednie dla podwykonawców, potrącając te kwoty z należności przewidzianych dla wykonawcy. Łącznie do tej pory zapłaciliśmy podwykonawcom, usługodawcom i dostawcom na odcinku A6 Szczecin Dąbie - Rzęśnica 12,2 mln złotych, kolejne wnioski na 0,6 mln złotych są rozpatrywane. Wszelkie podmioty realizujące roboty, usługi, czy dostawy na tym kontrakcie, będące przedmiotem solidarnej odpowiedzialności Zamawiającego, mogą się cały czas zgłaszać do GDDKiA z wnioskami o płatność bezpośrednią.   GDDKiA wypełniała obowiązki inwestora Wszelkie płatności, które przysługiwały wykonawcy zgodnie z zawartymi kontraktami były realizowane przez GDDKiA terminowo. W ostatnich miesiącach również odbywały się cykliczne, cotygodniowe spotkania monitorujące w sprawie roszczeń wykonawcy i problemów na kontrakcie. Wszelkie możliwe wsparcie było wykonawcy udzielane. Pomimo działań podejmowanych przez GDDKiA, wykonawca nie zmobilizował się do kontynuowania prac zgodnie z zapisami kontraktowymi.  ...
 

Dwa przypadki zachorowań na odrę w powiecie koszalińskim

4 Listopada 2019 godz. 7:07 Ala za WSSE Szczecin
W okresie od 08.07-14.07.2019 r. do Państwowych Powiatowych Inspektorów Sanitarnych na terenie województwa zachodniopomorskiego, w powiecie koszalińskim zgłoszono 2 nowe przypadki podejrzeń zachorowań na odrę. Zachorowania dotyczyły mężczyzn w wieku 30 do 33 lat. Przypadki zachorowania powiązane były z wcześniej zgłoszonym przypadkiem zachorowania z powiatu koszalińskiego (ognisko epidemiczne). Nie odnotowano zgonów z powodu powikłań po zachorowaniu na odrę. Od początku roku w województwie zachodniopomorskim zgłoszono 51 przypadków zachorowań na odrę, które spełniają kryterium definicji przypadku, dotychczas potwierdzono laboratoryjnie 20 przypadków. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2019 roku w Polsce zgłoszono 1044 przypadki. Od końca października 2018 roku, gdy zanotowano pierwsze większe ogniska choroby, zarejestrowano już 1164 zachorowań na odrę. W całym 2018 roku na odrę w naszym kraju zachorowało 355 osób, a w 2017 – zaledwie 63. W ramach prowadzonych dochodzeń epidemiologicznych, w każdym przypadku zgłoszenia zachorowania lub podejrzenia zachorowania na odrę prowadzone są działania mające na celu ustalenie osób z kontaktu z chorym, określenie statusu uodpornienia tych osób oraz weryfikację laboratoryjną przypadku. Nieuodpornione osoby z otoczenia chorego na odrę są kierowane przez inspekcję sanitarną na szczepienia. W ramach nadzoru nad otoczeniem osób chorych od początku roku na terenie województwa zaszczepiono przeciwko odrze 485 osób. Szybkość i skuteczność wdrożenia działań przez inspekcję sanitarną jest uzależniona od niezwłocznego zgłaszania zachorowań lub podejrzeń zachorowań na odrę przez lekarzy, do których trafiają pacjenci....
 

Koszalin: Lekarz z SOR-u z zarzutem naruszenia nietykalności cielesnej ratownika medycznego

8 Listopada 2019 godz. 3:46 Ala, fot. Piotr Walendziak
W czwartek koszalińska prokuratura postawiła lekarzowi, który w nocy z 13 na 14 czerwca pełnił dyżur w oddziale ratunkowym zarzut naruszenia nietykalności cielesnej ratownika medycznego i spowodowanie u niego obrażeń ciała na okres poniżej 7 dni. -  Podejrzany nie przyznał się do zarzucanych czynów i odmówił składania wyjaśnień - informuje rzecznik Prokuratury Okręgowej w Koszalinie Ryszard Gąsiorowski. - Wobec podejrzanego nie zostały zastosowane żadne środki zapobiegawcze. Za naruszenie nietykalności funkcjonariusza publicznego i spowodowanie u niego obrażeń ciała na okres poniżej 7 dni grozi kara do 3 lat pozbawienia wolności – dodał rzecznik. Przypomnijmy, w nocy z 13 na 14 czerwca  policja została wezwana do awantury w Szpitalnym Oddziale Ratunkowym Szpitala Wojewódzkiego w Koszalinie. - Przywieźliśmy pacjentkę na SOR, była w bardzo ciężkim stanie - relacjonował wówczas Michał Pelc, ratownik medyczny. - Wiadomo, w takich sytuacjach robimy wszystko, co się da, dla ratowania ludzkiego życia. Ja też zawsze pomagam personelowi szpitala w zaopiekowaniu się pacjentem. W takich chwilach liczą się każde ręce. Tak było też i tym razem. Pacjentka została przełożona z naszych noszy na nosze szpitalne. Obsługa niechcąco zahaczyła mnie noszami, a ja również niechcąco zbliżyłem się, a raczej zahaczyłem o lekarza, który akurat miał dyżur. On jest znany z tego, że źle odnosi się do personelu i do ratowników, obrzuca innych różnymi obraźliwymi określeniami typu debilu czy buraku. I on chwycił mnie za ubranie i energicznie odepchnął, krzyknął: nie pchaj się! Mnie też poniosło i krzyknąłem: weź te ręce baranie! Wtedy on chwycił mnie za szyję, przydusił i pchnął tak mocno, aż uderzyłem głową o ścianę. Jeszcze mnie boli. Kręci mi się w głowie, źle się czuję. Zrobiłem badania - dodał.   Poszedł na zwolnienie lekarskie. Hospitalizacja nie była konieczna. 14 czerwca podejrzenie popełnienia przestępstwa przez lekarza zgłosił na policję. ...
 

W czwartek otwarta została obwodnica Szczecinka o długości 12 km w ciągu drogi ekspresowej S11

7 Listopada 2019 godz. 7:49 Ala za GDDKiA
Nowa trasa usprawni przejazd na ważnej drodze S11 łączącej Pomorze z Wielkopolską i Śląskiem. Oddanie tej drogi będzie oznaczało również przekroczenie bariery 4000 km autostrad i dróg ekspresowych będących w użytkowaniu w naszym kraju. 12 kilometrów ekspresowej obwodnicy  Umowa na realizację obwodnicy Szczecinka została podpisana jesienią 2015 roku. Po zakończeniu fazy projektowania wiosną 2017 roku ruszyła budowa. W ramach inwestycji powstała dwujezdniowa obwodnica o dwóch pasach ruchu w każdą stronę z dwoma węzłami drogowymi oraz dwoma rondami na początku i końcu trasy. Inwestycja wymagała budowy 13 wiaduktów, mostów i przejść dla zwierząt. Obwodnica omija Szczecinek od wschodu, przebiegając częściowo równolegle do linii kolejowej, między miastem, a jeziorem Wielimie. Wymagane było zastosowanie w wielu miejscach wzmocnień podłoża, w tym wykonanie betonowych pali przemieszczeniowych.   Korzyść dla miasta i kierowców W Szczecinku dotychczas często tworzyły się korki, gdyż przez miasto przechodzą dwie drogi krajowe i droga wojewódzka. Utrudnienia były szczególnie odczuwalne w okresie wakacyjnym, gdy ruch na prowadzącej nad morze drodze krajowej nr 11  wzrasta nawet trzykrotnie. Było to odczuwalne przez kierowców jadących drogą krajową, ale również poruszających się w samym mieście. Negatywne oddziaływanie związane z hałasem, czy spalinami było uciążliwe dla mieszkańców. Obwodnica zmniejszy te niedogodności, wyprowadzając ruch tranzytowy ze Szczecinka. Węzeł drogowy Szczecinek Wschód zapewni skomunikowanie terenów przemysłowych, przyczyniając się do rozwoju regionu.   Mamy już 4 tysiące kilometrów dróg szybkiego ruchu Obecnie sieć dróg ekspresowych i autostrad w naszym kraju liczy 3 993 km. Te 12 km obwodnicy Szczecinka pozwoli przekroczyć 4 000 kilometrów dróg szybkiego ruchu. Oczywiście to nie jest koniec rozwoju sieci drogowej. Docelowa sieć dróg ekspresowych i autostrad ma wynosić ponad 8000 kilometrów – osiągnęliśmy półmetek i kolejne inwestycje przed nami. W ciągu najbliższych 2-3 lat powinniśmy przekroczyć barierę 5000 km. Obecnie w realizacji mamy jeszcze około 1100 km dróg, a w przetargach kolejne blisko 350 km. Dalsze odcinki objęte są różnymi etapami prac przygotowawczych.   Część strategicznej trasy S11 Obwodnica Szczecinka jest fragmentem przyszłej drogi ekspresowej S11, która połączy Pomorze Środkowe przez Poznań z A1 na Śląsku. Szczecinek dołączył do Jarocina i Ostrowa Wielkopolskiego, które mają już obwodnicę na S11. Od października tego roku gotowy jest wspólny przebieg dróg S6 i S11 między Kołobrzegiem i Koszalinem, a w realizacji jest obwodnica Kępna i Olesna. W przetargu na zaprojektowanie i budowę są odcinki łączące Koszalin z Bobolicami. Pozostałe fragmenty tej trasy objęte są pracami przygotowawczymi i będą sukcesywnie realizowane w kolejnych latach.   Wyprowadzimy wszystkie drogi krajowe ze Szczecinka Nowa obwodnica w ciągu S11 to nie koniec inwestycji GDDKiA w Szczecinku. Na etapie projektowania jest obwodnica w ciągu drogi krajowej nr 20, dzięki której przez miasto nie będą przebiegały już żadne drogi krajowe. Pieniądze na jej realizację zostały zapewnione przez Ministerstwo Infrastruktury w lutym ubiegłego roku. W przyszłym roku planowany jest przetarg na zaprojektowanie i budowę tej drogi, która będzie gotowa w 2025 roku. Nowa trasa będzie miała długość 4,3 km i w jej ramach powstanie nowy węzeł drogowy na obwodnicy w ciągu S11.    ...