Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
Sport

Targi motoryzacji, za nami

Autor Artur Rutkowski 22 Września 2013 godz. 19:12
W weekend (21-22 września) w koszalińskiej Hali Widowiskowo Sportowej miały miejsce XVIII Targi Motoryzacji. Nie brakowało atrakcji dla uczestników i zwiedzających - m.in. pokazy kaskaderskie (jazda na dwóch kołach, animacje z udziałem kaskadera itp.) były też konkursy z nagrodami. Valvoline RC Drift Team wystawił tor, po którym ścigały się auta wykonane na wzór oryginalnych samochodów startujących w zawodach. Podczas targów można było zobaczyć na żywo takie auta, jak: Jeep Grand Cherokee i Wrangler, Alfa Romeo Giulietta czy samochodowej perełki jaką był bez wątpienia Mercedes Klasy S

1/56

2/56

3/56

4/56

5/56

6/56

7/56

8/56

9/56

10/56

11/56

12/56

13/56

14/56

15/56

16/56

17/56

18/56

19/56

20/56

21/56

22/56

23/56

24/56

25/56

26/56

27/56

28/56

29/56

30/56

31/56

32/56

33/56

34/56

35/56

36/56

37/56

38/56

39/56

40/56

41/56

42/56

43/56

44/56

45/56

46/56

47/56

48/56

49/56

50/56

51/56

52/56

53/56

54/56

55/56

56/56

Jeżeli nie życzą sobie Państwo, aby Państwa zdjęcie było zamieszczone w naszej galerii, prosimy przesłać informacje na adres email: redakcja@ekoszalin.pl. W tytule prosimy umieścić słowo WIZERUNEK. Po otrzymaniu informacji zdjęcie zostanie usunięte.

Czytaj też

Zalewski: Kocham poślizg, emocje, prędkość

Artur Rutkowski / fot. Kamil Lipiec - 16 Września 2013 godz. 22:29
Udało nam się porozmawiać z 13-letnim Adamem "Rubikiem" Zalewskim, utalentowanym drifterem z Koszalina, który mimo młodego wieku wygrywa z doświadczonymi zawodnikami. Artur Rutkowski: Jak zaczęła się Twoja przygoda z wyścigami?Adam Zalewski: Początek ciężko określić, miałem 1,5 roczku, gdy dostałem elektryczny traktorek, a że był za wolny to tata przerobił go z 6 na 12 volt i jeździł szybciej, w wieku 4 lat dostałem quada spalinowego, a w wieku 6 lat zacząłem trenować karting, w wieku 8 lat zrobiłem licencję kartingową i zacząłem startować w mistrzostwach Polski, po roku startów zostałem powołany do kadry narodowej kartingu w wieku 9 lat byłem mistrzem kraju kategorii ROTAX MAX 125cm3 w wieku 11 lat Tata zbudował mi samochód do driftingu, w wieku 12 lat wystartowałem w pierwszych zawodach driftingowych, a na koniec sezonu 2012 Polska Federacja Driftingu zaprosiła mnie na mistrzostwa Polski w Poznaniu.   Skąd pomysł na drifting?- Drift to był bardziej przypadek, zabrakło nam funduszy na karting i Tata chcąc umożliwić mi kontakt z kierownicą, zbudował mi samochód, którym miałem sobie jeździć po placu lub na naszym koszalińskim torze. Gdy ludzie z Motopark Koszalin zobaczyli jak ja jeżdżę zaproponowali bym wystartował w DPB i tak to się potoczyło.   Co fascynuje Cię w kontrolowanym poślizgu?- Kocham poślizgu, emocje, prędkość i fantastyczną atmosferę podczas zawodów.   Jakie cechy musi posiadać dobry drifter?- Wydaje mi się, że spokój, opanowanie podczas zawodów, agresja podczas jazdy w parach, a także w kwalifikacjach.   Jak zacząć zabawę w drift? Na jaki samochód postawić, o jakiej mocy, jak powinien być on przygotowany?- Żeby rozpocząć zabawę w drift potrzeba zwykłe autko najlepiej coś z Beemek, tzn. BMW E30 lub też BMW e36 to są auta od, których większość zawodników zaczyna, więc myślę, że na sam początek to dobry wybór, Ja osobiście zaczynałem z autem BMW e36 z silnikiem 1.8 is, po kilku treningach na lotnisku uznaliśmy, że warto przenieść się na tor, po pewnym czasie zacząłem opanowywać tor i uznaliśmy z tatą, że warto, by było zmienić na większą jednostkę był to silnik 4.4 V8 (286 koni) na nasz tor była to odpowiednia moc.   Czym obecnie jeździsz w zawodach?- Moje autko, którym jeżdżę na zawodach w tej chwili to BMW E30 z silnikiem 4.4 V8 + Nitro ok. 400 koni.   Dlaczego akurat BMW?- Wybrałem BMW, ponieważ jest najpopularniejsze wśród aut do driftu.   Gdzie szukać porad, pomocy, instruktażu, fachowych mechaników, jeśli marzy się o trenowaniu jazdy bokami?- Do stawiania pierwszych kroków w drifcie bardzo polecam Akademię driftu przy STW Center, tam również można zlecić budowę driftowozu, polecam również warsztat samochodowy AN-CAR znajdujący się w Koszalinie.   Gdzie trenować, jeśli ze względów bezpieczeństwa ulice nie wchodzą w grę? Ile jest torów w Polsce bądź innych miejsc nadających się do tego?- Nie znam wszystkich torów w Polsce, gdzie można trenować, ja sam trenuje na torze Motoparku Koszalin, dobre są także opuszczone place takie jak stare lotniska.   Jak często trenujesz?- Chciałbym trenować jak najczęściej, lecz niestety budżet na to nie pozwala, dlatego jedynymi treningami są te przed zawodami.   Czy treningi przeszkadzają Ci w nauce?- Nie kolidują, może dlatego, że jest ich mało.   Kto jest Twoim sportowym idolem ?- Jednego wybranego idola nie mam, mam, natomiast przyjaciół drifterów, z których biorę przykład. Bardzo bym chciał spróbować się w wyścigach torowych 1:1

Zalewski ponownie najlepszy

Artur Rutkowski - 16 Września 2013 godz. 6:24
Adam Zalewski w decydującym starcie okazał się minimalnie lepszy od Rafała Bieja. Pokonał go w wielkim finale. Koszalinianin pierwsze swoje zwycięstwo w Pucharze Bałtyku zdobył w IV rundzie, a już po następnym starcie w zawodach liczba jego zwycięstw urosła do dwóch. Czy w ostatniej rundzie "Rubik", ponownie zwycięży przekonamy się niebawem.    Pełne wyniki zawodów V Rundy Pucharu Bałtyku 2013: Klasyfikacja generalna przed VI rundą niebawem  Ostatnia runda Driftingowego Pucharu Bałtyku odbędzie się już w ostatni weekend października (26/27.10).