Nowe wnętrze: spójny standard podróży „od samolotu po stronę internetową”
Jak podkreśla przewoźnik, nowa aranżacja kabin to ważny element długofalowej strategii — LOT chce zapewnić pasażerom spójne doświadczenie na całej ścieżce podróży, od produktu pokładowego i przestrzeni lotniskowych po komunikację w kanałach cyfrowych.

Nowy język wizualny ma nawiązywać do polskiej estetyki, natury i rzemiosła, interpretowanych w nowoczesny, minimalistyczny sposób, z naciskiem na komfort i ergonomię detali.
Efektywność i emisje: MAX-y w roli „konia roboczego” na Europę i średni zasięg
Boeingi 737 MAX 8 mają wzmocnić podstawę operacji na kluczowych połączeniach europejskich i trasach średniego zasięgu, oferując przy tym wyższą efektywność paliwową i niższą emisję CO₂ w porównaniu do starszych generacji samolotów wąskokadłubowych — co wpisuje się w deklarowane cele zrównoważonego rozwoju LOT-u.

Kolejne dostawy już w 2026 roku
Według informacji podawanych przez LOT, w pierwszym kwartale 2026 r. przewoźnik spodziewa się dostawy kolejnych pięciu Boeingów 737 MAX 8. Równolegle mają trwać rozmowy z producentem w sprawie możliwości odebrania dodatkowych dwóch maszyn w tym samym okresie.
LOT – przewoźnik z ambicją łączenia regionu ze światem
PLL LOT konsekwentnie rozwijają siatkę połączeń, łącząc Europę Środkowo-Wschodnią z kluczowymi rynkami dalekodystansowymi. Rejsy long-haul obsługiwane są przede wszystkim Boeingami 787 Dreamliner.

Dostawa SP-LYA ma więc podwójne znaczenie: z jednej strony to realne wzmocnienie floty wąskokadłubowej, z drugiej — symboliczny start nowego standardu kabiny, który ma towarzyszyć pasażerom na kolejnych maszynach w nadchodzących latach.