Nowa trasa będzie miała długość blisko 1,57 km i połączy istniejące rondo w ciągu DW172 z węzłem Szczecinek Północ, zlokalizowanym na budowanej drodze ekspresowej S11. Dzięki temu rozwiązaniu możliwe będzie wyłączenie z przebiegu DW172 ulic Kołobrzeskiej i Koszalińskiej, co znacząco odciąży centrum miasta i poprawi komfort mieszkańców.

Planowana obwodnica zostanie wybudowana jako droga klasy G (główna) o szerokości jezdni 7 metrów. W ramach inwestycji powstaną także: nowoczesne oświetlenie, system odwodnienia, kanał technologiczny oraz obiekty inżynierskie, w tym wiadukt nad linią kolejową nr 404 Szczecinek–Kołobrzeg. Dodatkowo przewidziano budowę ciągu pieszo-rowerowego, co pozwoli na bezpieczne poruszanie się pieszym i rowerzystom.

Zgodnie z założeniami, wybrany wykonawca będzie miał 400 dni od podpisania umowy na realizację wszystkich prac.
Inwestycja planowana jest do współfinansowania przez Unię Europejską w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021–2027.

Budowa nowej obwodnicy to ważny krok w kierunku poprawy dostępności transportowej regionu, odciążenia miejskiego ruchu oraz zwiększenia bezpieczeństwa mieszkańców i użytkowników dróg.