Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie projektu budowlanego w ciągu 10 miesięcy oraz uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Następnie rozpoczną się roboty budowlane, które potrwają 20 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych od 16 grudnia do 15 marca). Zakończenie inwestycji, realizowanej w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic, planowane jest na 2029 rok.

Przebieg obwodnicy
Nowa obwodnica o długości 7,8 km poprowadzi od południa, omijając Złocieniec i znajdującą się na zachód miejscowość Rzęśnica. Droga będzie miała standard jednojezdniowej klasy GP (główna ruchu przyspieszonego).
Trasa rozpocznie się rondem przed Rzęśnicą, przejdzie wiaduktem pod linią kolejową nr 210, a następnie kolejnym wiaduktem nad drogą powiatową do Kosobud. Kolejne odcinki przebiegną przez tereny polne i leśne, z zaplanowanymi skrzyżowaniami z ul. Żeromskiego i ul. Mirosławiecką. Dalej obwodnica skręci na północny wschód, przejdzie nad ul. Piaskową i dwiema liniami kolejowymi (nr 410 i 210), a także nad rzeką Wąsawą.
Na końcowym odcinku droga ominie od zachodu dawne wysypisko śmieci i połączy się z istniejącym przebiegiem DK20 w pobliżu stacji paliw i ul. Czwartaków, która zostanie podłączona do nowego ronda na zakończeniu obwodnicy.
Wyprowadzenie ruchu tranzytowego
Obecnie DK20 przebiega przez centrum Złocieńca, prowadząc m.in. wzdłuż ul. Dworcowej, gdzie ściany budynków znajdują się niemal na krawędzi jezdni. Liczne skrzyżowania i przejścia dla pieszych oraz skrzyżowania pod ostrym kątem w pobliżu przejazdu kolejowego powodują utrudnienia zarówno dla kierowców, jak i pieszych.
Nowa obwodnica ma wyprowadzić tranzytowy ruch ciężki poza centrum, zmniejszając hałas i ograniczając negatywne oddziaływania transportu na mieszkańców. Dodatkowo, zaplanowane połączenia z ul. Piaskową pozwolą na obsługę ruchu ciężarowego do strefy magazynowo-przemysłowej, bez potrzeby wjazdu do miasta.
Obwodnice w województwie zachodniopomorskim
W ramach Programu budowy 100 obwodnic na Pomorzu Zachodnim do tej pory oddano już obwodnicę Gryfina w ciągu DK31 oraz obwodnicę Szczecinka w ciągu DK20. W budowie jest także obwodnica Szwecji w ciągu DK22.
Obecnie trwa proces uzyskiwania decyzji ZRID dla obwodnic Stargardu (DK20), Wałcza i Rusinowa (obie na DK22). W przygotowaniu są również obwodnice Kołbaskowa (DK13) i Człopy (DK22).
Obwodnica Złocieńca to kolejny krok w poprawie bezpieczeństwa, komfortu podróży i jakości życia mieszkańców regionu.