Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Droga ekspresowa S11 – stan realizacji

Autor Art za GDDKiA wczoraj, 21:04
Droga ekspresowa S11 połączy zachodnią i środkową część Pomorza z resztą kraju, ułatwiając dojazd m.in. z Kołobrzegu i Koszalina do miast wchodzących w skład Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Przedstawiamy aktualny stan realizacji tej kluczowej trasy.

220 km dostępne dla kierowców

Docelowo S11 będzie liczyć ponad 560 km, a wraz ze wspólnymi odcinkami S6 i A2 – blisko 620 km. Obecnie kierowcy mogą korzystać z niemal 220 km tej trasy, w tym fragmentów od Kołobrzegu do Bobolic, obwodnicy Szczecinka oraz odcinków w okolicach Poznania. W użytkowaniu są również obwodnice Jarocina, Ostrowa Wielkopolskiego, Kępna i Olesna.

 

Postęp prac na poszczególnych odcinkach. Województwo zachodniopomorskie (docelowo ponad 120 km)

Trwa budowa odcinka Bobolice – Szczecinek (24,4 km), który połączy oddany w 2023 r. fragment Koszalin – Bobolice z obwodnicą Szczecinka. Obecnie prowadzone są roboty ziemne i wzmacnianie podłoża. Na trasie powstaną dwa węzły (Wierzchowo i Szczecinek Północ) oraz MOP Wierzchowo. Zakończenie prac planowane jest na III kwartał 2026 r.

Ostatnie 3 km S11 w woj. zachodniopomorskim powstaną w ramach budowy odcinka Szczecinek – Piła w woj. wielkopolskim.

 

Województwo wielkopolskie (docelowo prawie 360 km)

W styczniu 2025 r. otwarto oferty na realizację dwóch odcinków: Przygodzice – Ostrzeszów Północ (12,6 km) i Ostrzeszów Północ – Kępno Północ (18,6 km). Trwa analiza ofert. W lipcu 2024 r. podpisano umowę na budowę 22-kilometrowego odcinka Oborniki – Poznań, który zrealizuje Grupa Mirbud za 853 mln zł. Zakończenie prac planowane jest na II kwartał 2028 r.

W kwietniu 2024 r. podpisano umowę na budowę drugiej jezdni obwodnicy Kępna (4 km). Trwa procedura uzyskania ZRID. Planowane zakończenie inwestycji – druga połowa 2027 r.

Przygotowywane są kolejne odcinki, m.in. Szczecinek – Piła (59 km), Piła – Ujście (20 km), Ujście – Oborniki (43 km), Kórnik – Jarocin (43 km) oraz Jarocin – Ostrów Wielkopolski (57 km). Wnioski o decyzje środowiskowe są w trakcie rozpatrywania.

 

Województwo opolskie (docelowo blisko 60 km)

Realizowana dwujezdniowa trasa od Kępna do Olesna została podzielona na trzy odcinki. Trwa procedura uzyskania ZRID, a na trasie powstaną cztery węzły drogowe: Siemianice, Byczyna, Kluczbork Północ i Kluczbork Południe.

 

Województwo śląskie (docelowo blisko 65 km)

Trwa procedura uzyskania decyzji środowiskowej dla dwóch odcinków: granica woj. opolskiego – granica powiatów lublinieckiego i tarnogórskiego oraz granica powiatów lublinieckiego i tarnogórskiego – węzeł Piekary Śląskie. RDOŚ zaakceptowała wariant D jako najkorzystniejszy dla środowiska.

Dodatkowo trwają prace nad koncepcją programową dla odcinka między węzłami Radzionków i Piekary Śląskie. Umowa z firmą Multiconsult na ten zakres opiewa na 6,1 mln zł, a jej realizacja potrwa 15 miesięcy.

 

Droga ekspresowa S11 to kluczowy szlak komunikacyjny, który połączy Pomorze z południową Polską. Inwestycje na poszczególnych odcinkach postępują zgodnie z harmonogramem, a zakończenie całościowej realizacji znacząco poprawi dostępność transportową i bezpieczeństwo podróży.