Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Od połowy grudnia powrót bezpośrednich pociągów z Koszalina w kierunku Gdańska, Warszawy i Krakowa

Autor Ala za PKP 19 Listopada 2024 godz. 5:41
W sobotę, 16 listopada br. ruszyła sprzedaż biletów kolejowych na bezpośrednie połączenia z Koszalina w kierunku Gdańska, do Warszawy, czy Krakowa.

Przypomnijmy, od 2 września br. pociągi w kierunku Gdańska nie kursują od stacji Słupsk. Ruch kolejowy wstrzymano na trasie Słupsk-Lębork w związku z modernizacją stacji Słupsk i odcinka linii kolejowej nr 202. Od połowy grudnia powraca bezpośrednie połączenie. 

PKP Intercity prezentuje założenia rozkładu jazdy na sezon 2024/2025 dla województwa zachodniopomorskiego. Będzie on obowiązywać od połowy grudnia 2024 r.

 

Możliwość codziennego, bezpośredniego dojazdu do Zakopanego, po drodze zatrzymując się w Trójmieście, Warszawie, Radomiu, Kielcach i Krakowie, zyskają mieszkańcy Kołobrzegu, Ustronia Morskiego, Koszalina i Sławna dzięki wydłużeniu trasy pociągu TLK Lubomirski.

Nowy rozkład jazdy pociągów został przygotowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wspólnie z przewoźnikami tak, aby podróżni korzystali z efektów inwestycji. W grudniu będą krótsze czasy podróży. Pasażerowie wsiądą do pociągów z nowych i zmodernizowanych stacji i przystanków oraz skorzystają z lepszej oferty połączeń regionalnych i dalekobieżnych. Kontynowanie są miliardowe inwestycje z wykorzystaniem środków unijnych i budżetowych, a ich efekty podróżni odczują w kolejnych latach.

 

Wyższe prędkości = krótsze czasy przejazdu

 

Zrealizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestycje umożliwiają podnoszenie prędkości na liniach kolejowych, co oznacza jeszcze szybsze podróże. Od 15 grudnia krócej pojedziemy z Warszawy do Szczecina (około 4 h 20 minut). Ze stolicy Pomorza Zachodniego dotrzemy szybciej nie tylko do Warszawy, ale także do stolicy Wielkopolski (ok. 1 h 50 min.). To efekt zwiększenia prędkości na tej trasie do 160 km/h (na odcinkach Sochaczew- Łowicz – Kutno i Wronki – Krzyż – Szczecin Dąbie). Również dzięki zwiększeniu prędkości jazdy pociągów do 160 km/h na odcinku Małkinia - Białystok, najszybszy skład z Warszawy do stolicy Podlasia dojedzie w 1 h 30 minut. Efektem podwyższania prędkości na liniach kolejowych będzie również atrakcyjny czas przejazdu ze stolicy do Zielonej Góry (4 h 38 minut), jak również z Zielonej Góry do Szczecina - najszybsze połączenie wyniesie 2 h 11 minut.

 

Na Dolnym Śląsku w grudniu najszybszy pociąg dalekobieżny InterCity z Wrocławia do granicy polsko-czeskiej w Międzylesiu pojedzie w mniej niż 100 minut. To będzie najkrótsza w historii podróż tą linią. Skróci się również czas przejazdu pociągów regionalnych. To efekt prowadzonych prac ze środków budżetowych.

 

Atrakcyjny czas przejazdu zostanie zapewniony dla pociągów kursujących na południe kraju. Z Krakowa do Zakopanego pojedziemy w nieco ponad 2 godziny. Z Zamościa do stolicy Małopolski dojedziemy w niecałe 4 godziny. Mieszkańcy Gdańska dotrą o ok. 20 minut szybciej do Wrocławia (w ok. 4 h 20 minut).

 

Również z Gdyni do Słupska pojedziemy pociągiem w atrakcyjnym czasie 1 h 22 minuty. Na modernizowanym odcinku Lębork – Słupsk zniesiona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa. Również dzięki zakończeniu kolejnego etapu prac na trasie Skarżysko-Kamienna – Sandomierz i zniesieniu ZKA zyskamy dobry czas przejazdu w relacji Radom – Przemyśl (3 h 59 minut). Będzie także szybszy czas przejazdu z Warszawy do Łodzi Fabrycznej (1 h 7 minut) oraz do Lublina (1 h 46 minut).

 

Podróże z nowych i zmodernizowanych przystanków

 

Pasażerowie wybierający w codziennych podróżach kolej, od 15 grudnia skorzystają z nowych przystanków, wybudowanych w ramach inwestycji współfinasowanych ze środków unijnych oraz z „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025”.

 

Lepszy dostęp do kolei zapewnią nowe przystanki Kraków Piastów, Kraków Kościelniki oraz Kraków Przylasek. Do pociągów wsiądziemy także z nowego przystanku Rzepin Miasto w woj. lubuskim oraz Radziszewo na trasie między Szczecinem a Gryfinem.

 

Na linii między Częstochową a Chorzewem Siemkowicami oddanych do użytku będzie łącznie 10 nowych przystanków: 5 w woj. śląskim - Częstochowa Rząsawa, Mykanów, Stary Cykarzew, Cykarzew Północny, Stary Broniszew oraz 5 w woj. łódzkim - Ważne Młyny, Nowa Brzeźnica, Pieńki Dubidzkie, Strzelce Wielkie i Biała. Dotychczas linia była wykorzystywana przez pociągi towarowe. Od grudnia przewoźnicy regionalni uruchomią na niej regularne połączenia pasażerskie.

 

Od 15 grudnia wygodniej wsiądziemy do pociągów również ze zmodernizowanych peronów m.in. z przystanku Chorzów Uniwersytet, Muszyna i Chełm Miasto.