Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Koszalin: Podpisanie umów na realizację modernizacji ulicy Zwycięstwa.

Autor Ala za UM Koszalin 17 Listopada 2024 godz. 6:48
W Koszalinie zostały podpisane dwie umowy na realizację kompleksowej modernizacji ulicy Zwycięstwa w Koszalinie. To inwestycja, która zmieni oblicze naszego miasta, szczególnie jego centrum.

Prezydent Tomasz Sobieraj podkreślił, jak bardzo zależy mu na przywróceniu świetności sercu naszego miasta. Będzie to możliwe, poprzez całkowite wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum. Temu celowi ma służyć zawężenie drogi do dwóch pasów. Poszerzone zostaną chodniki, na odcinku przy CK105 nawet dwukrotnie. Planowane są nasadzenia w nowym, szerszym pasie zieleni. Roślinność osadzana będzie już dojrzała, co da z pewnością bardzo ciekawy efekt. 

Zamówienie podzielone na części:

- część nr 1: „Modernizacja ulicy Zwycięstwa w Koszalinie” - Przebudowa ul. Zwycięstwa 

w Koszalinie na odcinku od ul. 4 Marca do ul. Św. Wojciecha,

- część nr 2: „Modernizacja ulicy Zwycięstwa w Koszalinie” - Rozbudowa ul. Zwycięstwa 

w Koszalinie na odcinku od ul. Pileckiego do obiektu mostowego (w okolicy ulicy Grodzkiej).

Projekt realizowany będzie w ramach dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Uzyskano Wstępną Promesę dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych nr Edycja 8/2023/6722/PolskiLad do kwoty 30 000 000,00 zł z przeznaczeniem na realizację inwestycji pn.: Modernizacja ulicy Zwycięstwa w Koszalinie.

Planowany termin zakończenia robót: 34 miesięcy od dnia zawarcia umowy. 

Planowany termin zakończenia przedmiotu umowy: 36 miesięcy od dnia zawarcia umowy. 

 

1.Odcinek od ul. Pileckiego do obiektu mostowego przy ul. Grodzkiej − Długość projektowanego odcinka ok 430 m

Przedmiotem projektu jest rozbudowa odcinka ulicy Zwycięstwa w zakresie wszystkich urządzeń drogi, budowli ziemnych i drogowych obiektów inżynierskich:

 - jezdnie dla ruchu samochodowego

 - skrzyżowania, w tym przebudowa na ronda skrzyżowania ul. Zwycięstwa z Placem Wolności i skrzyżowania ul. Zwycięstwa 

- ul. Jedności 

- ul. Clausiusa; 

- drogi dla pieszych 

- drogi dla rowerów

 - oświetlenie

 - kanał technologiczny

 - tereny zielone

 - odwodnienie (kanalizacja deszczowa) 

- remont i przebudowa urządzeń bezpieczeństwa na obiekcie mostowym. 

Rozbierane będą wszystkie nawierzchnie oraz wyposażenie warstwy nawierzchni i podbudowy, krawężniki, obrzeża, chodniki (drogi dla pieszych), murki, wiaty autobusowe.

Zaprojektowano rozwiązanie zgodne z zasadami uspokojenia ruchu i podniesienia warunków bezpieczeństwa,  poszerzono istniejącą drogę dla pieszych po stronie północnej w celu zwiększenia dostępności. Podstawowy przekrój to 2x1. Wszystkie przejścia dla pieszych wyposażono w azyle. Lokalizacja przystanków autobusowych została uzupełniona o przystanek na wysokości CK 105 po stronie północnej. W ramach inwestycji zaprojektowano przebudowę skrzyżowań ul. Zwycięstwa z Placem Wolności i skrzyżowania ul. Zwycięstwa - ul. Jedności - ul. Clausiusa na skrzyżowania o ruchu okrężnym. Wszystkie konstrukcje zaprojektowano jako nowe. 

Założono adaptację drogi dla pieszych i drogi dla rowerów po stronie południowej, odchodzącej od pasa drogowego na tereny zielone. W pasie rozdziału zaprojektowano pas zieleni z nasadzeniami w postaci drzew wysokich.

2.Odcinek od ul. 4 Marca do ul. Św. Wojciecha – długość projektowanego odcinka – ok.1,1 km 

Projekt nie zmienia istniejącego zagospodarowania pasa drogowego. Krawędzie jezdni są w zasadzie bez zmian. Zaprojektowano rozwiązanie zgodne z zasadami uspokojenia ruchu i podniesienia warunków bezpieczeństwa. Na całej długości przyjęto miejsca postojowe na pasach skrajnych. Zaadaptowano istniejące chodniki dla pieszych i rozwiązanie dla ruchu rowerów przy założeniu maksymalnego wykorzystania chodników i dróg rowerowych. Wprowadzono korektę skrzyżowań.

Zakres projektu: 

─ wzmocnienie nawierzchni

 ─ zaprojektowanie konstrukcji dróg dla pieszych, dróg dla rowerów i zjazdów (poza już wyremontowanymi), 

─ przebudowę skrzyżowań z ul. Zieloną i ul. Św. Wojciecha na skrzyżowania o ruchu okrężnym (korekty geometryczne na skrzyżowaniach), 

─ przebudowę oświetlenia, 

─ zagospodarowanie zielenią,

 ─ przebudowa kanalizacji deszczowej, 

─ remont studni kanalizacji sanitarnej i deszczowej, 

─ przebudowa węzłów hydrantowych, 

─ wymiana zasuw liniowych, 

─ remont wpustów deszczowych z wymianą na przykrawężnikowe,

 ─ projekt zagospodarowania zielenią,

 ─ opracowanie docelowej organizacji ruchu, Parametry techniczne projektów

 

 

 

a