Prezydent Tomasz Sobieraj podkreślił, jak bardzo zależy mu na przywróceniu świetności sercu naszego miasta. Będzie to możliwe, poprzez całkowite wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum. Temu celowi ma służyć zawężenie drogi do dwóch pasów. Poszerzone zostaną chodniki, na odcinku przy CK105 nawet dwukrotnie. Planowane są nasadzenia w nowym, szerszym pasie zieleni. Roślinność osadzana będzie już dojrzała, co da z pewnością bardzo ciekawy efekt.
Zamówienie podzielone na części:
- część nr 1: „Modernizacja ulicy Zwycięstwa w Koszalinie” - Przebudowa ul. Zwycięstwa
w Koszalinie na odcinku od ul. 4 Marca do ul. Św. Wojciecha,
- część nr 2: „Modernizacja ulicy Zwycięstwa w Koszalinie” - Rozbudowa ul. Zwycięstwa
w Koszalinie na odcinku od ul. Pileckiego do obiektu mostowego (w okolicy ulicy Grodzkiej).
Projekt realizowany będzie w ramach dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Uzyskano Wstępną Promesę dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych nr Edycja 8/2023/6722/PolskiLad do kwoty 30 000 000,00 zł z przeznaczeniem na realizację inwestycji pn.: Modernizacja ulicy Zwycięstwa w Koszalinie.
Planowany termin zakończenia robót: 34 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
Planowany termin zakończenia przedmiotu umowy: 36 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
1.Odcinek od ul. Pileckiego do obiektu mostowego przy ul. Grodzkiej − Długość projektowanego odcinka ok 430 m
Przedmiotem projektu jest rozbudowa odcinka ulicy Zwycięstwa w zakresie wszystkich urządzeń drogi, budowli ziemnych i drogowych obiektów inżynierskich:
- jezdnie dla ruchu samochodowego
- skrzyżowania, w tym przebudowa na ronda skrzyżowania ul. Zwycięstwa z Placem Wolności i skrzyżowania ul. Zwycięstwa
- ul. Jedności
- ul. Clausiusa;
- drogi dla pieszych
- drogi dla rowerów
- oświetlenie
- kanał technologiczny
- tereny zielone
- odwodnienie (kanalizacja deszczowa)
- remont i przebudowa urządzeń bezpieczeństwa na obiekcie mostowym.
Rozbierane będą wszystkie nawierzchnie oraz wyposażenie warstwy nawierzchni i podbudowy, krawężniki, obrzeża, chodniki (drogi dla pieszych), murki, wiaty autobusowe.
Zaprojektowano rozwiązanie zgodne z zasadami uspokojenia ruchu i podniesienia warunków bezpieczeństwa, poszerzono istniejącą drogę dla pieszych po stronie północnej w celu zwiększenia dostępności. Podstawowy przekrój to 2x1. Wszystkie przejścia dla pieszych wyposażono w azyle. Lokalizacja przystanków autobusowych została uzupełniona o przystanek na wysokości CK 105 po stronie północnej. W ramach inwestycji zaprojektowano przebudowę skrzyżowań ul. Zwycięstwa z Placem Wolności i skrzyżowania ul. Zwycięstwa - ul. Jedności - ul. Clausiusa na skrzyżowania o ruchu okrężnym. Wszystkie konstrukcje zaprojektowano jako nowe.
Założono adaptację drogi dla pieszych i drogi dla rowerów po stronie południowej, odchodzącej od pasa drogowego na tereny zielone. W pasie rozdziału zaprojektowano pas zieleni z nasadzeniami w postaci drzew wysokich.
2.Odcinek od ul. 4 Marca do ul. Św. Wojciecha – długość projektowanego odcinka – ok.1,1 km
Projekt nie zmienia istniejącego zagospodarowania pasa drogowego. Krawędzie jezdni są w zasadzie bez zmian. Zaprojektowano rozwiązanie zgodne z zasadami uspokojenia ruchu i podniesienia warunków bezpieczeństwa. Na całej długości przyjęto miejsca postojowe na pasach skrajnych. Zaadaptowano istniejące chodniki dla pieszych i rozwiązanie dla ruchu rowerów przy założeniu maksymalnego wykorzystania chodników i dróg rowerowych. Wprowadzono korektę skrzyżowań.
Zakres projektu:
─ wzmocnienie nawierzchni
─ zaprojektowanie konstrukcji dróg dla pieszych, dróg dla rowerów i zjazdów (poza już wyremontowanymi),
─ przebudowę skrzyżowań z ul. Zieloną i ul. Św. Wojciecha na skrzyżowania o ruchu okrężnym (korekty geometryczne na skrzyżowaniach),
─ przebudowę oświetlenia,
─ zagospodarowanie zielenią,
─ przebudowa kanalizacji deszczowej,
─ remont studni kanalizacji sanitarnej i deszczowej,
─ przebudowa węzłów hydrantowych,
─ wymiana zasuw liniowych,
─ remont wpustów deszczowych z wymianą na przykrawężnikowe,
─ projekt zagospodarowania zielenią,
─ opracowanie docelowej organizacji ruchu, Parametry techniczne projektów
a