Zgodnie z obowiązującymi przepisami, jazda hulajnogą elektryczną w stanie nietrzeźwości jest zabroniona i traktowana na równi z prowadzeniem innych pojazdów. Zatrzymanemu mężczyźnie został wystawiony mandat karny w wysokości 2,5 tysiąca złotych.
Policjanci ostrzegają, że prowadzenie hulajnogi pod wpływem alkoholu jest nie tylko niezgodne z prawem, ale przede wszystkim niebezpieczne. Hulajnogi elektryczne, choć są popularnym środkiem transportu, przy nieodpowiedzialnym zachowaniu mogą stać się źródłem poważnych wypadków.
Policjanci przypominają przepisy regulujące poruszanie się na hulajnogach elektrycznych.
Kierujący hulajnogą elektryczną jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeśli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić. Prędkość dopuszczalna to 20 km/h. Gdy brakuje wydzielonej drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów osoba na hulajnodze elektrycznej jest obowiązana do korzystania z jezdni, pod warunkiem, że dopuszczalna prędkość wynosi nie więcej niż 30 km/h.
Kierujący może wyjątkowo poruszać się chodnikiem lub drogą dla pieszych, gdy chodnik jest usytuowany wzdłuż jezdni, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż 30 km/h i brakuje wydzielonej drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów – z zachowaniem następujących zasad:
jazda z prędkością zbliżoną do prędkości pieszego,
zachowanie szczególnej ostrożności,
ustępowanie pierwszeństwa pieszemu oraz nieutrudnianie ruchu pieszemu.
Poruszanie się hulajnogą elektryczną po drodze publicznej przez dziecko do 10 lat jest zabronione w każdej sytuacji, również pod opieką osoby dorosłej. Dzieci w wieku do 10 lat mogą poruszać się hulajnogą elektryczną jedynie w strefie zamieszkania, pod opieką osoby dorosłej.
Przepisy zabraniają:
kierowania hulajnogą osobie znajdującej się w stanie nietrzeźwości lub w stanie po użyciu alkoholu albo środka działającego podobnie do alkoholu,
przewożenia hulajnogą elektryczną innych osób, zwierząt i przedmiotów,
ciągnięcia lub holowania hulajnogą elektryczną innych pojazdów,
jazdy bez trzymania co najmniej jednej ręki na kierownicy,
czepiania się pojazdów.