W dniach 3-4 lipca br. funkcjonariusze Delegatur Centralnego Biura Antykorupcyjnego ze Szczecina, Poznania, Bydgoszczy oraz Krakowa zabezpieczyli dokumentacji przetargową na dostawę sprzętu medycznego do diagnostyki obrazowej dla 5 placówek medycznych. Przesłuchano 36 osób, w tym pracowników działów zamówień tych jednostek leczniczych. Czynności mają związek ze śledztwem funkcjonariuszy Delegatury CBA w Szczecinie w sprawie nieprawidłowości w przetargach na dostawę sprzętu diagnostycznego dla placówek medycznych z woj. wielkopolskiego, kujawsko-pomorskiego oraz zachodniopomorskiego.
Wstępne ustalenia
Prowadzone postępowanie przygotowawcze ma na celu weryfikację, czy mogło dochodzić do porozumień pomiędzy dystrybutorami aparatury do diagnostyki obrazowej a pracownikami działów zamówień publicznych poszczególnych szpitali.
Ze wstępnych ustaleń śledztwa wynika, że opracowania specyfikacji warunków zamówień urządzeń RTG oraz tomografów mogły być przygotowane ze wskazaniem parametrów urządzeń jedynie określonych dystrybutorów takiego sprzętu medycznego.
Śledczy podejrzewają, że do takich nieprawidłowości mogło także dochodzić w innych placówkach medycznych na terenie kraju.
Zabezpieczony materiał dowodowy
Funkcjonariusze CBA zabezpieczyli dokumentację przetargową, materiały elektroniczne oraz wysoko specjalistyczną drukarkę, która stanowiła korzyść majątkową dla pracownika działu zamówień publicznych.
Sprawa jest rozwojowa
To druga realizacja w tym śledztwie. Planowane są kolejne czynności procesowe.