Rozstrzygnięty nabór był już dziesiątym konkursem na promocję Pomorza Zachodniego podczas wydarzeń sportowych, takich jak mecze w najwyższych ligach.
– Kontynuujemy promocyjną współpracę z zachodniopomorskimi klubami występującymi w najwyższych klasach rozgrywkowych Wspierając kluby z naszego regionu wspieramy wydarzenia, które przyciągają na trybuny kibiców i dostarczają wielu niezapomnianych emocji – mówi marszałek województwa Olgierd Geblewicz. – W ten sposób budujemy również markę Pomorza Zachodniego, bowiem sportowcy reprezentują nie tylko klub, ale także swoje miasto i region. Liczę na sukcesy z ich udziałem w 2024 roku – dodaje.
Tegoroczny konkurs został podzielony na cztery zadania. Przewidziano je dla klubów posiadających drużyny w najwyższych klasach rozgrywkowych: piłki nożnej, piłki ręcznej, piłki siatkowej oraz piłki koszykowej. W 2024 roku dotację otrzymają:
1/ Pogoń Szczecin SA – 200 tys. zł – piłka nożna mężczyźni
2 Pogoń Szczecin Sp. z o.o. – 180 tys. zł – piłka nożna kobiety
3/ Spójnia Stargard SA – 72 tys. zł – piłka koszykowa mężczyźni
4/ Piłka Ręczna Koszalin SA – 58 tys. zł – piłka ręczna kobiety
Na czym będzie polegać realizacja zadań promocyjnych? Kluby, które składały oferty w konkursie, miały możliwość wyboru świadczeń z katalogu i np. ich działaniem promocyjnym będzie umieszczenie logo Pomorza Zachodniego na strojach zawodników oraz sprzęcie. Znaki graficzne Pomorza Zachodniego znajdą się również na wyposażeniu sportowych aren (banery, tablice, bandy reklamowe LED etc.), na stronach internetowych klubów, w social mediach oraz w różnych materiałach poligraficznych – plakatach, ulotkach, broszurach czy biletach. Ponadto powstają materiały wideo z udziałem zawodników pierwszej drużyny dedykowane regionowi. Sportowcy będą np. zachęcać do odwiedzenia wybranych atrakcji Pomorza Zachodniego. W planach jest także produkcja niestandardowej instalacji lub /nośnika promującego region.
Warto wspomnieć, że od 2013 roku samorząd województwa zachodniopomorskiego przekazał klubom sportowym na działania promocyjne około 5 mln zł. Przez pierwsze siedem lat podział funduszy odbywał się w formule konkursu „Promocja przez Sport”. W 2020 i 2021 roku, z powodu pandemii i ograniczeń w organizowaniu imprez masowych, konieczne było zmodyfikowanie zasad współpracy. Zawierano wówczas dedykowane umowy na usługi promocyjne. W 2023 roku wrócił tryb konkursowy.