Informacja dotycząca polityki plików cookies:
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
"Ostatnie chwile drogi ekspresowej S11 Koszalin- Bobolice bez ruchu pojazdów. Już we wtorek w godzinach popołudniowych na nową trasę wjadą kierowcy" - informuje GDDKiA
GDDKiA zamieściła także zdjęcia z wczorajszego zachodu Słońca...
GDDKiA przypomniała także jak powstawał ten odcinek ekspresówki:
FilmAla za GDDKiA, film: GDDKiA - 25 Września 2023 godz. 9:15
Trasa, która dziś zostanie oddana do użytkowania to trzy odcinki realizacyjne – łącznie ok. 48 km. Budowa każdego z nich ruszyła w 2021 r.
Odcinek Koszalin – Zegrze Pomorskie (16,8 km) realizuje Budimex. Fragment Zegrze Pomorskie – Kłanino (19,3 km) buduje Mostostal Warszawa, natomiast Kłanino – Bobolice (11,6 km) konsorcjum Kobylarnia i Mirbud.
Dalszy odcinek od Bobolic do gotowej już obwodnicy Szczecinka (24 km) niedawno trafił do realizacji. Pod koniec sierpnia GDDKiA podpisała umowę z Przedsiębiorstwem Usług Technicznych Intercor, które ma wybudować drogę za 1,1 km. Wraz z jego wykonaniem zachodniopomorska część trasy S11 będzie zrealizowana. Dalsza trasa przebiegająca przez woj. wielkopolskie, opolskie do śląskiego jest w przygotowaniu.
Wcześniej zrealizowane zostały m.in. obwodnice w ciągu tej trasy, w tym Olesna, Kępna, Jarocina, Ostrowa Wielkopolskiego czy Poznania. Niedawno ruszyły przetargi na budowę drugiej jezdni obwodnicy Kępna oraz na fragment S11 pomiędzy obwodnicami Kępna i Olesna (ta została oddana do ruchu niedawno). Droga, która połączy dwie obwodnice będzi
W przetargu na realizację ponad 24-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej została wybrana oferta firmy Intercor o wartości nieco ponad 1,1 mld zł. Pozostali wykonawcy mają możliwość ewentualnego odwołania się do Krajowej Izby Odwoławczej w ciągu 10 dni. Dokumentacja postępowania zostanie również przekazana do kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Niewielkie różnice między ofertami
W przetargu na budowę tego odcinka S11 wpłynęło sześć ofert od wykonawców. Ich wartość wahała się od 1 107 do 1 280,9 mln zł, przy czym różnica pomiędzy ofertą najtańszą, a kolejną wynosiła tylko 20 mln zł. Wszystkie mieściły się w kosztorysie wynoszącym 1 368 mln zł.
Komisja przetargowa po sprawdzeniu i weryfikacji ofert wskazała jako najkorzystniejszą, jednocześnie z najniższą ceną, złożoną przez firmę Intercor. Kryteria pozacenowe - wydłużenie okresu gwarancji na wybrane elementy i zagospodarowanie destruktu na placu budowy - wszyscy wykonawcy zadeklarowali na takim samym, maksymalnym poziomie.
Terminy
Inwestycja będzie realizowana w formule optymalizuj i buduj, a wykonawca będzie miał 10 miesięcy na opracowanie projektów wykonawczych i 19 miesięcy, z wyłączeniem okresów zimowych, na realizację robót. Zakończenie realizacji inwestycji zakładane jest w roku 2026.
Ostatni fragment S11 na Pomorzu Zachodnim
Odcinek Bobolice - Szczecinek połączy budowane obecnie odcinki drogi ekspresowej S11 Koszalin - Bobolice (będą gotowe w 2023 roku) i obwodnicę Szczecinka (oddaną do ruchu w 2019 r.). Będzie to ostatni fragment S11 budowany w województwie zachodniopomorskim.
Przygotowanie inwestycji
Decyzja środowiskowa dla drogi S11 na terenie województwa zachodniopomorskiego została uzyskana już w 2011 roku. Dla odcinka Bobolice - Szczecinek dalsze prace przygotowawcze mogły jednak ruszyć dopiero dzięki decyzjom Ministra Infrastruktury z 2017 roku, przyznającym finansowanie na opracowanie dokumentacji. W 2018 roku podpisaliśmy umowę z firmą Transprojekt Gdański, o wartości 6 mln zł, na opracowanie Koncepcji programowej wraz z projektem budowlanym. W 2021 roku dokumentacja została zakończona i złożono wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). 28 listopada 2022 roku Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzję ZRID dla tego odcinka.
Dwa węzły i MOP
Nowa S11 ma być dwujezdniową drogą ekspresową o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Na tym odcinku powstaną dwa węzły drogowe - Wierzchowo oraz Szczecinek Północ. Ten ostatni powstanie w miejscu obecnego ronda na północnym końcu obwodnicy Szczecinka. Na południe od węzła Wierzchowo przewidziana jest realizacja pary Miejsc Obsługi Podróżnych. Obiekty te będą posiadały rezerwę pod budowę stacji paliw i restauracji. Przewidziano budowę 26 obiektów mostowych, w tym czterech górnych przejść dla zwierząt.
W przetargu na realizację ponad 24-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej wpłynęło sześć ofert. Kwoty zaproponowane przez wykonawców wahają się od ok. 1,1 mld zł do blisko 1,3 mld zł, a najniższą cenę zaoferowała firma Intercor. Wszystkie mieszczą się w kosztorysie GDDKiA wynoszącym niespełna 1,4 mld zł. Zestawienie ofert
Intercor- 1 107 000 000 zł
Budimex - 1 127 650 470 zł
Konsorcjum firm: NDI (lider) i NDI Sopot (partner) - 1 158 059 291,42 zł
Konsorcjum firm: Kobylarnia (lider), Mirbud (partner) - 1 197 000 000 zł
Mostostal Warszawa- 1 274 942 545,65 zł
PORR- 1 280 940 450 zł
Kosztorys GDDKiA - 1 368 399 824,04 zł.
Terminy i kryteria
Inwestycja będzie realizowana w formule optymalizuj i buduj, a wykonawca będzie miał 10 miesięcy na opracowanie projektów wykonawczych i 19 miesięcy, z wyłączeniem okresów zimowych, na realizację robót. Zakończenie realizacji inwestycji zakładane jest w roku 2026.
Złożone w przetargu oferty będą sprawdzane i oceniane zgodnie z kryteriami określonymi w przetargu.
Kryteria oceny ofert:
55 proc. cena
45 proc. kryteria pozacenowe, w tym:
20 proc. wydłużenie okresu gwarancji na ekrany akustyczne, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze
20 proc. przedłużenie okresu gwarancji na obiekty mostowe
5 proc zagospodarowanie na placu budowy pozyskanego destruktu asfaltowego.
Ostatni fragment S11 na Pomorzu Zachodnim
Odcinek Bobolice - Szczecinek połączy budowane obecnie odcinki drogi ekspresowej S11 Koszalin - Bobolice (będą gotowe w 2023 roku) i obwodnicę Szczecinka (oddaną do ruchu w 2019 r.). Będzie to ostatni fragment S11 budowany w województwie zachodniopomorskim.
Przygotowanie inwestycji
Decyzja środowiskowa dla drogi S11 na terenie województwa zachodniopomorskiego została uzyskana już w 2011 roku. Dla odcinka Bobolice - Szczecinek dalsze prace przygotowawcze mogły jednak ruszyć dopiero dzięki decyzjom Ministra Infrastruktury z 2017 roku, przyznającym finansowanie na opracowanie dokumentacji. W 2018 roku podpisaliśmy umowę z firmą Transprojekt Gdański, o wartości 6 mln zł, na opracowanie Koncepcji programowej wraz z projektem budowlanym. W 2021 roku dokumentacja została zakończona i złożono wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). 28 listopada 2022 roku Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzję ZRID dla tego odcinka.
Dwa węzły i MOP
Nowa S11 ma być dwujezdniową drogą ekspresową o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Na tym odcinku powstaną dwa węzły drogowe - Wierzchowo oraz Szczecinek Północ. Ten ostatni powstanie w miejscu obecnego ronda na północnym końcu obwodnicy Szczecinka. Na południe od węzła Wierzchowo przewidziana jest realizacja pary Miejsc Obsługi Podróżnych. Obiekty te będą posiadały rezerwę pod budowę stacji paliw i restauracji. Przewidziano budowę 26 obiektów mostowych, w tym czterech górnych przejść dla zwierząt.