15:00 - 17:30 - otwarcie biura zawodów.
17:00 - start biegu dla dzieci 2-4 lat - ok. 200 m.
17:05 - start biegu dla dzieci 5-7 lat - ok. 400 m.
17:10 - start biegu dla dzieci 8-12 lat - ok. 800 m.
17:20 - start biegu dla młodzieży 13-17 lat - ok. 1600 m.
ok. 17:20 - wręczenie pucharów i nagród dla dzieci i młodzieży.
ok. 17:35 - czas na przemówienia gospodarza miasta oraz gości.
ok. 17:45 - krótka rozgrzewka do startu.
17:53 - kilka zdań od organizatora.
17:56 - rozpoczęcie startu - klip muzyczny z odliczaniem do startu + wystrzał z pistoletu startowego przez Prezydenta Koszalina.
18:00 - start biegu głównego - 5 km (3 okrążenia x 1,67 km).
ok. 19:15 - wręczenie pucharów i nagród dla dorosłych.
ok. 20:00-20:30 - zakończenie imprezy i otwarcie mostu dla ruchu kołowego z udziałem zabytkowych aut
I garść informacji o inwestycji
Celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa użytkowników mostów i ulic objętych zakresem opracowania, dostosowanie parametrów drogi do wymaganej klasy technicznej, polepszenie dostępności ekonomicznej i komunikacyjnej obszaru, przy jednoczesnym uwzględnieniu wymogów ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju.
Prace w formule zaprojektuj i wybuduj wykonało konsorcjum firm Intop Skarbimierzyce (lider) i Intop Warszawa (partner). Jego zadanie polegało na opracowaniu dokumentacji projektowej na rozbiórkę i budowę mostów, rozbiórce istniejących mostów, budowie nowego mostu o długości 238,4 m i szerokości 25,5 m wraz z infrastruktura towarzyszącą. W efekcie powstał tu nowy układ drogowy z dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu. Oprócz prac typowo drogowych przeprowadzono rozbiórkę i zbudowano nowe sieci wodociągowej, nową kanalizację deszczową, nowe oświetlenie uliczne oraz zbudowano kanał technologiczny. Dodatkowo przebudowano al. Monte Cassino na odcinku od ul. Kutrzeby do ul. Franciszkańskiej o długości około 272 m oraz przebudowano ul. Kutrzebę od al. Monte Cassino do skrzyżowania z ul. Kutrzeby o długości 84 m.
Początkowo prace miały one kosztować 35,9 mln zł (z czego 24 mln zł pochodziło z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych), a inwestycja miała się zakończyć do końca 2022 roku. Jednak z powodu inflacji, a także ataku Rosji na Ukrainę znacznie wzrosły ceny materiałów budowlanych oraz pojawiły się problemy z ich kupnem. W efekcie umowę z konsorcjum firm Intop należało renegocjować i koszty budowy wzrosły do ponad 47,6 mln zł, a termin zakończenia prac został ustalony na połowę 2023 roku.
Dodatkowo wyremontowany zostanie odcinek między wspomnianymi mostami a skrzyżowaniem z ul. Fałata i Młyńską. Będąca podwykonawcą firma Strabag wykonała tam frezowanie nawierzchni i kładzie nowe warstwy bitumiczne. Przy okazji okazało się, że trzeba było także przygotować nową podbudowę, bo stara nie spełniała obecnych wymagań. Koszt tych prac to prawie 3 mln zł.