Dzień przed sesją w Zagrodzie Jamneńskiej odbyła się konferencja prasowa poświęcona czwartkowym obradom Rady Miejskiej. Od Katarzyny Macko, skarbniczki miasta dowiedzieliśmy się m.in. tego, że "budżet w 2022 roku był trudny ze względu na sporą inflację, podwyżki cen energii, paliw, wzrost minimalnych pensji. Ostatecznie zamknął się kwotą ponad 900 milionów dochodów i blisko 50 milionów złotych deficytu".
Dziś, najpierw radni głosować będą wotum zaufania dla prezydenta miasta. Prezydent miasta, co roku do dnia 31 maja przedkłada radzie raport o stanie gminy. "Prezydent Koszalina przekazał Raport o stanie Miasta Koszalina za 2022 rok. Raport obejmuje podsumowanie działalności organu wykonawczego, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady miejskiej i budżetu obywatelskiego. Rada gminy rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium. Raport jest rozpatrywany w pierwszej kolejności. Nad przedstawionym Raportem przeprowadza się debatę. Raport stanowi podstawę do udzielenia przez radę gminy wotum zaufania prezydentowi miasta. Po zakończeniu debaty nad raportem o stanie gminy rada przeprowadza głosowanie nad uchwałą w sprawie udzieleniem wotum zaufania prezydentowi miasta. Uchwałę o udzieleniu wotum zaufania prezydentowi miasta rada podejmuje bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady."
Następnie radni pochylą się nad uchwałą w "sprawie udzielenia absolutorium Prezydentowi Miasta Koszalina z tytułu wykonania budżetu Miasta Koszalina za 2022 rok". Jej uzasadnienie jest krótkie:
PORZĄDEK OBRAD
LXIV sesji Rady Miejskiej w Koszalinie
w dniu 22 czerwca 2023 roku
Posiedzenie Rady Miejskiej w Koszalinie odbędzie się w sali konferencyjnej nr 300 w Urzędzie Miejskim w Koszalinie przy ulicy Rynek Staromiejski 6-7. Rozpoczęcie sesji - godz. 9:00.
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji Rady Miejskiej.
3. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej z działalności międzysesyjnej.
4. Informacja z prac komisji w okresie międzysesyjnym.
5. Informacja Prezydenta Miasta z działań podjętych między sesjami.
6. Debata nad Raportem o stanie Miasta za 2022 rok (dokument zamieszczony w systemie informatycznym w zakładce „INNE DOKUMENTY”)
7. Rozpatrzenie projektów uchwał:
1) w sprawie udzielenia Prezydentowi Miasta Koszalina wotum zaufania
- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego
2) w sprawie zatwierdzenia „Sprawozdania z wykonania budżetu Miasta Koszalina za 2022 rok” oraz „Sprawozdania finansowego Gminy Miasto Koszalin za okres od 01 stycznia do 31 grudnia 2022 roku” (dokumenty zamieszczone w systemie informatycznym w zakładce „INNE DOKUMENTY”)
- opinie komisji branżowych
- opinia Komisji Rewizyjnej
3) w sprawie udzielenia absolutorium Prezydentowi Miasta Koszalina z tytułu wykonania budżetu Miasta Koszalina za 2022 rok
- opinia Komisji Rewizyjnej
4) w sprawie udzielenia dotacji celowej na interwencyjne prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane we wnętrzu wieży widokowej na Górze Chełmskiej w Koszalinie
- opinia Komisji Kultury
- opinia Komisji Budżetu i Finansów
5) w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego
- opinia Komisji Spraw Społecznych
6) w sprawie przekształcenia Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej Nr 1 w Koszalinie typu rodzinnego w Placówkę Opiekuńczo-Wychowawczą Nr 1 w Koszalinie typu socjalizacyjnego
- opinia Komisji Spraw Społecznych Przewodniczący Rady Miejskiej w Koszalinie
Urząd Miejski w Koszalinie tel. (+48) 94 34 88 600 Rynek Staromiejski 6-7 fax (+48) 94 34 88 625 75-007 Koszalin www.koszalin.pl
7) w sprawie przekazania do zaopiniowania organowi regulacyjnemu projektu uchwały Rady
Miejskiej w Koszalinie, w sprawie zmiany Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania
ścieków na terenie Gminy Miasta Koszalin
- opinia Komisji Gospodarki Komunalnej
8) w sprawie rozpatrzenia skargi nr 4/2023 na działalność Dyrektora Zarządu Budynków Mieszkalnych w Koszalinie
- opinia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
8. Interpelacje i zapytania radnych.
9. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
10. Wolne wnioski i oświadczenia.
11. Czas dla Rad Osiedli.
12. Zamknięcie sesji.