Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
sport

𝐎𝐂𝐄𝐀𝐔𝐍𝐙 to dziesiąta oficjalna piłka dla Ekstraklasy przygotowana przez Adidasa

Autor Art za PKO BP Ekstraklasa 14 Czerwca 2023 godz. 13:36
Oceaunz – tak nazywa się dziesiąta już oficjalna piłka Ekstraklasy przygotowana przez adidas. Wejdzie ona do gry w najwyższej polskiej lidze piłkarskiej od 21 lipca, gdy wystartuje nowy sezon.

W produkcji piłki Oceaunz adidas zadbał o każdy detal, tak by zapewnić zawodnikom i kibicom

najlepsze wrażenia podczas rozgrywek. Piłka wyróżnia się nie tylko atrakcyjnym designem, ale również innowacyjną technologią. Zapewnia to doskonałą kontrolę nad piłką, precyzyjny lot oraz optymalne parametry do celnych podań i strzałów. Piłka wyposażona jest w zaawansowany czujnik ruchu, który na bieżąco dostarcza informacji o położeniu na boisku.

Nową oficjalną piłką rozegranych zostanie wszystkie 306 meczów w zbliżających się rozgrywkach sezonu 2023/2024. Dzień przed startem rozgrywek piłka „Oceaunz” zadebiutuje także podczas Mistrzostw Świata Kobiet FIFA 2023 w Australii i Nowej Zelandii. To właśnie tym regionem świata inspirowane są wzory graficzne piłki obrazujące góry łączące się z Oceanem Indyjskim oraz nazwa. Pochodzi ona z połączenia określeń trzech regionów: Oceanii, Australii i Nowej Zelandii.

Adidas jest partnerem najwyższej polskiej ligi piłkarskiej od 2014 roku i kontynuuje tym samym swoje zaangażowanie w polski futbol. Nowa piłka, podobnie jak poprzednia Al Rihla, dostępna jest w trzech wariantach: profesjonalna piłka meczowa Ekstraklasa PRO, piłka treningowa Ekstraklasa TRN oraz kolekcjonerska piłka mini Ekstraklasa MIN – również dla najmłodszych fanów.

Wspierając równouprawnienie w futbolu, adidas przekazuje jeden procent ze sprzedaży piłki na projekt „Global Goal 5 Accelerator”. Jest to program wspierający większy udział kobiet w piłce nożnej na poziomie lokalnym. Program koncentruje się także na zmianie proporcji na korzyść trenerek i liderek w programach społecznościowych związanych z piłką nożną.