Jest to również wzrost aż o 50% w porównaniu do ubiegłego roku. Szczególnie wielu pasażerów gościliśmy w dniach 30 kwietnia (niedziela) oraz 3 maja (środa), kiedy niemal zabrakło miejsc dla naszych gości. W tych dniach na tory wyjechał cały dostępny tabor koszalińskiej wąskotorówki, niestety nie był on w stanie zagwarantować miejsc siedzących dla wszystkich chętnych. Już od 2 lat Towarzystwo Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej zabiega o fundusze niezbędne do wyremontowania kolejnych wagonów pasażerskich. Towarzystwo dysponuje pozyskanymi w ubiegłych latach wagonami, ale ich stan jest bardzo zły, praktycznie są to wraki albo same podwozia wagonów zakupione przez Towarzystwo w celu ich wyremontowania i przywrócenia do ruchu. W Polsce niestety nie produkuje się obecnie wąskotorowych wagonów pasażerskich, więc w grę wchodzi jedynie remont starych pojazdów, właśnie takich, jak te posiadane przez TKKW. Stąd najnowsza inicjatywa Towarzystwa a więc zgłoszenie projektu remontu 3 wagonów pasażerskich do budżetu obywatelskiego miasta Koszalin. Gdyby nasz projekt zwyciężył w tegorocznej edycji budżetu, oznaczałoby to zwiększenie możliwości przewozowych o około 100 miejsc. Poprawiłby się również komfort podróży, gdyż co najmniej jeden z wagonów posiadałby WC. Pomysł powinien spodobać się mieszkańcom Koszalina, którzy już raz wybrali wniosek Towarzystwa. Był to remont parowozu Px48, który okazał się wielkim sukcesem. Obecnie wyremontowany parowóz jest jedną z największych atrakcji turystycznych Koszalina i regionu, a kursy pociągu prowadzonego zabytkową maszyną cieszą się rekordowym powodzeniem. Specjalnie z tej okazji do Koszalina przyjeżdżają miłośnicy kolei z całej Europy. Tak było również podczas tegorocznej majówki.