Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

ZUS podsumował Polski Bon Turystyczny

Autor Ala za ZUS 21 Kwietnia 2023 godz. 7:03
Przez cały okres obowiązywania programu Polski Bon Turystyczny – od 1 sierpnia 2020 r. do 31 marca 2023 r. – w Zachodniopomorskiem zrealizowano ponad 674 tys. płatności na łączną kwotę blisko 472 mln złotych.

W całym kraju było ponad 5,5 mln transakcji w wysokości prawie 3,2 mld złotych.

 

Wynik województwa zachodniopomorskiego był trzecim w kraju, po woj. małopolskim i pomorskim. Najwięcej w naszym regionie, bo ponad 416 mln zł, rodzice zapłacili za usługi hotelarskie. Koszt imprez turystycznych to przeszło 42 ml zł, natomiast ponad 13 mln zł to płatności za imprezy turystyczne razem z usługami hotelarskimi, które realizowały niektóre podmioty.

 

Największe zainteresowanie Polskim Bonem Turystycznym było od lipca do sierpnia 2021 r., kiedy zrealizowano ok. 31 proc. wszystkich transakcji w kraju, a kwota płatności przekroczyła 34 proc. środków wydanych w ramach rozliczeń bonami. Kolejny duży skok zarówno liczby transakcji jak i kwoty odnotowano w okresie wakacyjnym zeszłego roku i w marcu 2023 r.  czyli w ostatnim miesiącu programu.

 

Od początku działania programu najwięcej podmiotów turystycznych zgłosiło się w woj. pomorskim (6,3 tys.), małopolskim (5,7 tys.). Na trzecim miejscu uplasowało się woj. zachodniopomorskie (5,2 tys.), a na czwartym znalazło się woj. dolnośląskie (2,5 tys.).

 

Kontakt klient – ZUS

W związku z programem PBT działała też przez ponad 32 miesiące specjalna infolinia. W tym czasie obsłużyła niemal 750 tys. połączeń. Dostępny był też adres poczty elektronicznej: bon@zus.pl, na który wpłynęło ponad 44 tys. pytań.

 

Departament Obsługi Klientów ZUS odpowiadał za przygotowanie dla beneficjentów Polskiego Bonu Turystycznego materiałów informacyjnych na stronie internetowej i filmów szkoleniowych publikowanych w kanale „Elektroniczny ZUS” na YouTube. Opracowano również najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi dla konsultantów infolinii i bazę wiedzy, którą na bieżąco aktualizowano.

 

Oprócz ZUS podmiotem zaangażowanym w realizację programu była Polska Organizacja Turystyczna.