Proces zmiany organizacji ruchu zostanie zakończony jutro w godzinach przedpołudniowych. Powinno to w znacznym stopniu zmniejszyć weekendowe zatory w drodze nad morze. Ciągle będzie to przejazd przez plac budowy z ograniczeniem prędkości i wygrodzonym pasem awaryjnym. Okresowo będą jeszcze wprowadzane dodatkowe zawężenia, ale poza weekendami. W drugiej połowie czerwca, po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie planowane jest wdrożenie docelowej organizacji ruchu.
To w dalszym ciągu przejazd przez plac budowy
Mniejsze utrudnienia na autostradzie A6 nie oznaczają jeszcze całkowitego zakończenia prac. W przyszłym tygodniu możliwe jest jeszcze wprowadzenie (poza weekendem) zwężenia do jednego pasa na jezdniach autostrady w celu wykonanie robót w pasie rozdziału. Możliwy jest również ruch pojazdów budowy w związku z pracami wykończeniowymi i porządkowymi. Na przejeździe przez węzeł będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 70 km/h.
Podczas zmiany organizacji ruchu i w ciągu najbliższych tygodni na węźle będzie zwiększona obecność policji. Będą prowadzone kontrole z użyciem drona.
Apelujemy do kierowców o zachowanie szczególnej ostrożności i stosowanie się do ograniczeń wynikających z tymczasowej organizacji ruchu. Wciąż będą zamknięte łącznice relacji Stargard-Kołbaskowo i Gdańsk-Stargard oraz zwężona jezdnia DK10 z trzech do dwóch pasów ruchu. Wprowadzenie stałej organizacji ruchu, co będzie oznaczało pełne otwarcie węzła planowane jest w drugiej połowie czerwca. Podczas wakacji przejazd odbywać się będzie już bez utrudnień. Warto podkreślić, że ma to nastąpić przed kontraktowym terminem zakończenia prac, który przypada na 18 lipca 2022 r..
Węzeł po nowemu
Węzeł Szczecin Kijewo stanowi połączenie autostrady A6 z DK10. Jest to również główny węzeł łączący Szczecin z siecią autostrad i dróg ekspresowych. Węzeł został wybudowany w latach 30. ubiegłego wieku, a następnie rozbudowany w latach 70. i 80.
Przebudowa obejmuje wykonanie nowych, szerszych wiaduktów, pod którymi jest miejsce nie tylko na dwie jezdnie autostrady, ale także na nowe jezdnie zbiorczo-rozprowadzające. W rejonie węzła starą, betonową nawierzchnię autostrady zastąpiła nowa nawierzchnia bitumiczna. Nowe łącznice mają łagodniejsze łuki oraz pasy włączeń i wyłączeń, których dotychczas brakowało. W efekcie powstał większy węzeł drogowy, który zapewni zarówno znaczącą poprawę płynności, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.