Posiedzenie Rady Miejskiej w Koszalinie odbędzie się w sali konferencyjnej nr 300 w Urzędzie Miejskim w Koszalinie przy ulicy Rynek Staromiejski 6-7.
Rozpoczęcie sesji - godz. 9:00.
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2. Uroczyste wręczenie Aktu Nadania tytułu „Honorowy Obywatel Koszalina”
Panu prof. dr hab. n. med. Zdzisławowi Maciejewskiemu.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji Rady Miejskiej.
4. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej z działalności międzysesyjnej.
5. Informacja z prac komisji w okresie międzysesyjnym.
6. Informacja Prezydenta Miasta z działań podjętych między sesjami.
7. Rozpatrzenie projektów uchwał:
1) w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Miasta Koszalina na 2022 rok
- opinia Komisji Budżetu i Finansów
2) w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Koszalina na lata 2022-2036
- opinia Komisji Budżetu i Finansów
3) w sprawie przyjęcia „Oceny zasobów pomocy społecznej dla Miasta Koszalin za 2021 rok"
- opinia Komisji Spraw Społecznych
4) w sprawie przyjęcia sprawozdania Prezydenta Miasta Koszalina z realizacji "Programu współpracy Miasta Koszalina z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w 2021 roku"
- opinia Komisji Spraw Społecznych
- opinia Komisji Kultury
- opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki
5) zmieniająca uchwałę w sprawie określenia zadań finansowanych ze środków Państwowego
Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2022 roku
- opinia Komisji Spraw Społecznych
6) w sprawie udzielenia Województwu Zachodniopomorskiemu pomocy finansowej
- opinia Komisji Budżetu i Finansów
7) w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu „Osiedla im. Melchiora Wańkowicza” w Koszalinie
- opinia Komisji Gospodarki Komunalnej
8) w sprawie rozpatrzenia petycji z dnia 25 lutego 2022 r.
- opinia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
9) w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Prezydenta Miasta Koszalina z dnia 15 grudnia 2021 r.
- opinia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
8. Interpelacje i zapytania radnych.
9. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
10. Wolne wnioski i oświadczenia.
11. Czas dla Rad Osiedli.
12. Zamknięcie sesji.
ZASADY ORGANIZACJI TRYBUNY OBYWATELSKIEJ W DNIU 19 MAJA 2022 ROKU
Zgodnie z § 32 Statutu Miasta Koszalina w dniu 19 maja 2022 roku tj. w dniu sesji Rady Miejskiej zaplanowanej w rocznym planie pracy, w godzinach od 16.00 do 17.00, w sali 300 Urzędu Miejskiego odbędzie się Trybuna Obywatelska.
Zgodnie z Uchwałą Nr II/29/2018 Rady Miejskiej w Koszalinie z dnia 20 grudnia 2018 r. w sprawie zasad i trybu funkcjonowania Trybuny Obywatelskiej umożliwia się mieszkańcom Koszalina wystąpienia publiczne w sprawach dotyczących funkcjonowania Miasta oraz sprawach istotnych dla jego mieszkańców. Warunkiem wystąpienia na Trybunie Obywatelskiej jest złożenie w Biurze Rady Miejskiej, najpóźniej dzień przed sesją, pisemnego zgłoszenia zawierającego co najmniej następujące informacje:
1) imię i nazwisko,
2) adres zamieszkania lub adres mailowy,
3) numer telefonu,
3) opis sprawy będącej przedmiotem wystąpienia.
Na dzień, w którym odbywa się Trybuna Obywatelska Biuro Rady Miejskiej rejestruje nie więcej niż 10 mieszkańców. Indywidualny czas wystąpienia zapisanego mieszkańca nie może trwać dłużej niż
5 minut (nie dopuszcza się wystąpień grupowych).
W celu profilaktyki i przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19, przed wejściem na salę obrad zaleca się założenie maseczki ochronnej, zakrywającej nos i usta, po uprzedniej dezynfekcji rąk.