Od 2013 roku samorząd województwa wsparł kluby sportowe łączną kwotą 4 mln zł. Przez siedem lat podział środków odbywał się w formule konkursu „promocja przez sport”. W 2020 i 2021 r. z powodu pandemii i ograniczeń w organizowaniu imprez masowych – konieczne było zmodyfikowanie zasad współpracy. Zawierane były dedykowane umowy na usługi promocyjne. W tym roku wraca tryb konkursowy, tak jak kibice coraz liczniej wracają na trybuny.
- Chcemy wspierać najlepsze kluby z Pomorza Zachodniego, które sięgają po tytuły i trofea. Ich popularność oraz sukcesy na arenie krajowej i międzynarodowej budują markę regionu, wzmacniają tożsamość mieszkańców – mówi marszałek Olgierd Geblewicz. – Ostatnie lata były udane dla naszych sportowców. Zdobywając medale, występując w europejskich pucharach reprezentują oni nie tylko klub, miasto, ale też Pomorze Zachodnie. Mamy nadzieję, że rok 2022 będzie dla nich jeszcze bardziej udany. Również dzięki wsparciu samorządu województwa.
Otwarty konkurs ofert na promocję Województwa Zachodniopomorskiego poprzez sport w roku 2022 został właśnie ogłoszony (https://bip.wzp.pl/node/284860), a nabór wniosków ma trwać do 7 marca br.
Konkurs został podzielony na siedem zadań, które przewidziane są dla klubów posiadających drużyny w najwyższych klasach rozgrywkowych: piłki nożnej, futsalu, piłki ręcznej, siatkowej, koszykówki, futbolu amerykańskiego, a w sportach wodnych środki wspomogą organizację najbardziej prestiżowych wydarzeń o randze Mistrzostw Świata, Europy oraz MP rozgrywanych w naszym regionie.
Szczegółowe informacje, warunki udziału, kryteria oceny ofert – znajdują się tu:
Na promocję poprzez sport Województwo Zachodniopomorskie przeznacza w tym roku 500 tys. zł.
Na czym ma polegać realizacja zadań promocyjnych? Logo Pomorza Zachodniego znajdzie się na strojach zawodników, sprzęcie i wyposażeniu sportowych aren (banery, tablice, bandy reklamowe etc.). Znaki graficzne i hasła promocyjne województwa będą eksponowane podczas meczów, ale także podczas konferencji prasowych czy innych wydarzeń organizowanych przez kluby. Znak Pomorza Zachodniego pojawi się również na stronach internetowych klubów, w social mediach oraz w różnych materiałach poligraficznych – plakatach, ulotkach, broszurach, biletach etc.
W ramach promocji mają powstać również materiały wideo (z udziałem zawodników pierwszej drużyny) dedykowane regionowi. Sportowcy będą np. zachęcać do odwiedzenia wybranych atrakcji Pomorza Zachodniego.
Kto może składać oferty w konkursie? Kluby, stowarzyszenia i związki sportowe, których reprezentanci, zwłaszcza drużyny, występują w najwyższych rangą rozgrywkach.
Warunkiem przyznania dotacji jest: złożenie przez podmiot oferty na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do ogłoszenia (link podany wyżej) wraz z wymaganymi załącznikami wskazanymi w ogłoszeniu w ust. 3; pozytywna ocena formalna złożonej oferty; uzyskanie w ocenie merytorycznej co najmniej 65% maksymalnej liczby punktów,