Wybudowany na terenie woj. wielkopolskiego odcinek drogi ekspresowej stanowi fragment obwodnicy Kępna - od węzła Kępno Krążkowy do istniejącej drogi krajowej nr 11 (DK11) w rejonie Baranowa.
W ramach zadania wybudowano obiekty inżynierskie w ciągu drogi ekspresowej S11 - cztery wiadukty i dwa mosty, jedno przejście dla zwierząt oraz dwa wiadukty nad drogą ekspresową S11. Wybudowane zostały także dwa węzły drogowe - Kępno Wschód (połączenie z drogą wojewódzką nr 482) oraz Baranów (połączenie z istniejącą DK11).
Realizacja inwestycji poza zapewnieniem komfortu podróżowania na tym odcinku, przyczynia się do poprawy jakości szlaków komunikacyjnych nie tylko na terenie województwa wielkopolskiego. Zakończona budowa II etapu obwodnicy Kępna wyprowadza z miasta ruch tranzytowy na osi północ-południe poprzez drogę ekspresową S11. Dzięki tej inwestycji ułatwiony jest dojazd do Kępna od drogi ekspresowej S8 i połączenie z DK39 w kierunku Namysłowa.
I etap obwodnicy Kępna, na północ od S8, zrealizowano z latach 2015-2018. Koszt budowy odcinka o długości niespełna 4 km wyniósł ok. 66 mln zł.
Droga ekspresowa S11 połączy Pomorze Środkowe przez Poznań z aglomeracją śląską. Będzie miała ponad 600 km długości, z czego obecnie kierowcy mają do dyspozycji blisko 126 km (w tym wspólny przebieg S6 i S11 od Kołobrzegu do Koszalina - ok. 35 km). Kolejne blisko 80 km jest w realizacji. W przygotowaniu jest nieco ponad 405 km trasy, by po uzyskaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz zapewnieniu finansowania, można było przystąpić do dalszego kroku, czyli ogłoszenia przetargów na realizację. Oddanie do użytku ostatnich odcinków S11 powinno nastąpić w 2029 roku. W przyszłości pokonanie trasy z Kołobrzegu do węzła Piekary Śląskie na skrzyżowaniu z A1 zajmie samochodem osobowym nieco ponad 5 godz., oczywiście z uwzględnieniem przerwy na odpoczynek na jednym z Miejsc Obsługi Podróżnych zlokalizowanych przy trasie.
Kalendarium: