Sezon wakacyjny powoli zbliża się ku końcowi. Wiele osób korzysta z usług gastronomicznych, rozrywkowych, które często prowadzą nad morzem działalność sezonową. W tym czasie Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) realizuje też akcję „Lato 2021".
Zachodniopomorska KAS sprawdza jak działający na naszym terenie przedsiębiorcy realizują swoje obowiązki dotyczące wystawiania paragonów i rejestracji kas online.
Tym razem byliśmy obecni w pasie nadbałtyckim – w Mielnie, Sarbinowie, Darłowie, Ustroniu Morskim, Kołobrzegu, Dźwirzynie i wielu innych miejscowościach odwiedzanych przez turystów.
Akcja ma nam wszystkim uświadomić znaczenie paragonów oraz konieczność ich wystawiania. Poprzez nasze działania chcemy pokazać, że paragon jest z jednej strony dokumentem uprawniającym do reklamacji – i nie tylko w sklepie odzieżowym, ale również w gastronomii (np. nieświeży posiłek), w usługach rozrywkowych, przejazdach itp.
W ramach akcji realizujemy działania o charakterze informacyjno-prewencyjnym, ale też mandatowe. Skontrolowaliśmy już 5.258 obiektów, z czego 2.201 w pasie nadmorskim. Wystawiono 534 mandaty.