Zdarza się, że w dniu wolnym od pracy, czasami w nocy, gorzej się poczujemy lub nasze dziecko nagle dostanie gorączki. Nasza przychodnia jest zamknięta, a do dyżurnej trudno się dodzwonić. Pomocna w takich chwilach może się okazać udostępniona przez Narodowy Fundusz Zdrowia teleplatforma pierwszego kontaktu. Jeśli z niej skorzystamy, będziemy mogli porozmawiać, w zależności od potrzeb i sytuacji: z lekarzem, pielęgniarką lub położną.
Połączenie jest bezpłatne; może być wykonane tylko z Polski, ponieważ platforma jest przeznaczona dla osób ubezpieczonych i mieszkających w naszym kraju.
Telefony odbierane są od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18.00 do 8.00 rano następnego dnia, czyli po godzinach pracy poradni POZ.
Platforma działa również całodobowo w sobotę, niedzielę i święta.
Obsługuje połączenia w języku polskim oraz angielskim, rosyjskim i ukraińskim.
Podczas połączenia, w razie potrzeby, personel medyczny może wystawić e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie.
Jeśli konsultacja telefoniczna okaże się niewystarczająca, personel medyczny zaleci:
· wizytę w najbliższej stacjonarnej placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej (NiŚOZ)
· kontakt z naszym lekarzem POZ (w godzinach pracy POZ: 8.00 - 18.00, od poniedziałku do piątku)
· a w przypadku stwierdzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia, wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.
W pierwszej kolejności z pacjentem połączy się pielęgniarka lub położną. Po sprawdzeniu danych pacjenta pod kątem uprawnień do świadczeń opieki zdrowotnej i zarejestrowaniu zgłoszenia, pielęgniarka lub położna przeprowadzą wywiad niezbędny do oceny stanu zdrowia pacjenta.
W czasie rozmowy z lekarzem, po ocenie stanu zdrowia, pacjent może otrzymać e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. W razie potrzeby lekarz może skierować pacjenta do najbliższej stacjonarnej placówki nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej lub zalecić wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.
Platforma jest dostępna dla osób niesłyszących
Ze zdalnej konsultacji z pielęgniarką, położną lub lekarzem mogą korzystać także pacjenci niesłyszący. Specjalnie z myślą o nich, teleplatforma oferuje udzielanie porad przez specjalny wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza języka migowego.
W razie nagłego zachorowania w nocy, weekendy lub święto, wybierz Teleplatformę Pierwszego Kontaktu
Zadzwoń pod bezpłatny numer 800 137 200