Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.

Jedzie nowe: Hulajnogi, rolki, deskorolki - nowe przepisy od 20 maja

2021-05-16 05:44:00 Ala, fot. archiwum
Nowe przepisy przepisy regulujące zasady ruchu hulajnóg elektrycznych i urządzeń transportu osobistego, a nawet jazdy na urządzeniach wspomagających ruch — bo takie nowe pojęcia trzeba zacząć sobie zapisywać w szarych komórkach (ustawa z 30 marca 2021 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, Dz.U. z 2021 r. poz. 720) wchodzą w życie już 20 maja. Najmniej z ich wprowadzenia cieszyć będą się rowerzyści, którzy drogi dla rowerów będą musieli dzielić z użytkowników m.in. hulajnóg i rolkarzami.

Przepisy wprowadzają nowe kategoria uczestników ruchu: osoby korzystające z Urządzeń Wspomagania Ruchu (UWR), UTO (Urządzeń Transportu Osobistego) oraz hulajnóg elektrycznych, które ostatecznie stanowią odrębny rodzaj pojazdu. Inne małe pojazdy silnikowe zaliczone zostały do Urządzeń Transportu Osobistego (UTO).

Urządzeniem Wspomagającym Ruch jest urządzenie lub sprzęt sportowo-rekreacyjny, przeznaczone do poruszania się osoby w pozycji stojącej, napędzane siłą mięśni (np. hulajnoga, wrotki, deskorolka — nie urządzenie takie nie jest pojazdem i z pewnością nie jest nim rower); urządzeniem transportu Osobistego określono każdy pojazd napędzany elektrycznie, z wyłączeniem hulajnogi elektrycznej, bez siedzenia i pedałów, konstrukcyjnie przeznaczony do poruszania się wyłącznie przez kierującego znajdującego się na tym pojeździe; natomiast hulajnoga elektryczna to pojazd napędzany elektrycznie, dwuosiowy, z kierownicą, bez siedzenia i pedałów, konstrukcyjnie przeznaczony do poruszania się wyłącznie przez kierującego znajdującego się na tym pojeździe. 

Nowe przepisy wprowadzają maksymalną dozwoloną prędkość dla hulajnóg elektrycznych i Urządzeń Transportu Osobistego — 20 km/h, ale poruszając się chodnikiem należy nie tylko zachować szczególną ostrożność i ustępować pieszym pierwszeństwa, ale też jechać z prędkością „zbliżoną” do pieszego (w praktyce oznacza to: nie szybciej niż 6 km/h). Z jezdni osoba na hulajnodze może korzystać, jeśli nie ma drogi albo pasa dla rowerów. Jest to jednak możliwe tylko, gdy na danej drodze maksymalna dozwolona prędkość wynosi nie więcej niż 30 km/h. Miejscem do parkowania hulajnóg elektrycznych mają być wyznaczone obszary (lub stojaki), a jeśli ich nie ma, dozwolone będzie stawianie hulajnóg wzdłuż krawędzi chodnika najbardziej oddalonej od jezdni, równolegle do niej. Należy zachować co najmniej 1,5 metra szerokości chodnika dla pieszych. Zakaz postoju lub zakaz zatrzymywania się na drodze wyklucza parkowanie hulajnogi na chodniku.

 

UTO czyli pojazdy elektryczne, ale nie hulajnogi

W tej kategorii znalazły się deskorolki elektryczne sterowane pilotem lub balansowaniem ciała, jednokołowce elektryczne i wszelkie inne pojazdy, które mają silnik i pozwalają bez wysiłku przemieszczać się w warunkach miejskich ze znaczną prędkością – od 20 maja maksymalnie 20 km/h. Przepisy, które ich dotyczą, z jednym wyjątkiem są analogiczne do przepisów regulujących korzystanie z hulajnóg elektrycznych. Ten wyjątek to zakaz korzystania z jezdni. Jadąc na UTO, można korzystać z drogi dla rowerów (ale już nie z pasa dla rowerów wydzielonego z jezdni), a także z chodnika, przy ograniczeniach prędkości takich samych jak w przypadku hulajnóg. Chodzi o deskorolki elektryczne sterowane pilotem lub balansowaniem ciała, jednokołowce elektryczne i wszelkie inne pojazdy, które mają silnik i pozwalają bez wysiłku przemieszczać się w warunkach miejskich ze znaczną prędkością – od 20 maja maksymalnie 20 km/h. Przepisy, które ich dotyczą, z jednym wyjątkiem są analogiczne do przepisów regulujących korzystanie z hulajnóg elektrycznych. Ten wyjątek to zakaz korzystania z jezdni. Jadąc na UTO, można korzystać z drogi dla rowerów (ale już nie z pasa dla rowerów wydzielonego z jezdni), a także z chodnika, przy ograniczeniach prędkości takich samych jak w przypadku hulajnóg. Ważne! Przepis zabrania „dopuszczania dziecka w wieku do 10 lat” do kierowania nimi na drodze, zaś w strefie zamieszkania wyłącznie pod opieką dorosłego. Osoba poniżej 18 roku życia będzie mogła jeździć na hulajnodze elektrycznej i UTO pod warunkiem posiadania karty rowerowej lub prawa jazdy kategorii AM, A1, B1 lub T. 

Urządzenia Wspomagające Ruch (UWR) 

UWR będzie można jeździć po chodniku i drodze dla pieszych z prędkością „zbliżoną” do prędkości pieszego i z uwzględnieniem pierwszeństwa pieszych. Poruszać się będzie można także po drogach dla rowerów (zgodnie z zasadami ruchu prawostronnego), ale przepisy m.in. nakazują zachować prędkość umożliwiającą panowanie nad urządzeniem oraz zakazują poruszania się w stanie nietrzeźwości i po użyciu alkoholu, etc., a także przewożenia innej osoby, zwierzęcia i ładunku oraz „poruszania się tyłem”. Rolkarzom przypominamy, że kodeks drogowy nie obowiązuje poza drogami publicznymi, strefami zamieszkania i strefami ruchu, więc na rolkach jazda tyłem będzie nadal dozwolona ale nie w „zwykłym” ruchu. 

 

 

 

Skomentuj na Facebooku / Zobacz komentarze »
Zobacz popularne artykuły:
 

MZK: 'Julek" wypłynie 8 bm.

1 Czerwca 2021 godz. 3:29 Ala a MZK Koszalin
8 czerwca uruchomione zostają linie komunikacji miejskiej obsługiwane statkiem JULEK. Połączenia realizowane będą: · LINIA 1M – na trasie Jamno Przystań – Mielno Przystań; kursy linii nr 1M zostały zintegrowane z kursami linii nr 1; · LINIA 1U – na trasie Jamno Przystań – Unieście Przystań; kursy linii nr 1U zostały zintegrowane z kursami linii nr 1; Dojazd do Przystani Jamno zapewnia linia autobusowa nr 1, realizująca kursy na trasie:  os. Bukowe – Śniadeckich – Jana Pawła II  – Centrum Przesiadkowe Wąwozowa – Władysław IV – Jamno Zagroda / Łabusz /  Jamno Przystań (powrót przez ulicę Sołecką). Linia nr 1 wzdłuż ulicy Władysława IV będzie obsługiwała wszystkie przystanki i nie będzie przejeżdżać przez os. Unii Euroepjskiej.  W Centrum Przesiadkowym Wąwozowa godziny odjazdów kursów linii nr 1 w obu kierunkach, zostały skoordynowane z odjazdami kursów linii nr 6. Linia nr 6 będzie kończyła swój bieg na pętlę przy ul. Duńskiej (os. Unii Europejskiej). Przejazdy liniami nr 1M i 1U leżą w strefie opłat B. Wprowadzono nowe bilety: - bilet na kursy statkiem – uprawnia pasażera do przejazdu różnymi kursami statku w określonym czasie; - bilet zintegrowany – na kursy autobusu i statku, uprawnia pasażera do przejazdów różnymi kursami autobusów i statków w określonym czasie – wystarczy kupić jeden bilet. Na statku możliwy będzie przewóz rowerów, który każdorazowo podlega opłacie – 5,00 zł. Bilety na kursy statkiem oraz autobusem i statkiem można zakupić w aplikacji Mobilna Karta Miejska Koszalin oraz w biletomatach stacjonarnych i mobilnych, w tym także w biletomacie na statku. W podobny sposób można uiścić opłatę za przewóz roweru statkiem. Płatności w biletomatach można dokonać jedynie bezgotówkowo, a w biletomatach mobilnych wyłącznie zbliżeniowo.   3 czerwca 2021 r. wprowadzone zostaną zmiany w sieci komunikacji miejskiej: • URUCHOMIENIE CAŁOROCZNEJ AUTOBOSOWEJ LINII NR 1 – kursy realizowane na trasie Os. Bukowe – Wąwozowa – Jamno – Łabusz – Przystań Jamno (w sezonie letnim), bez przejazdu przez osiedle Unii Europejskiej – poprawa punktualności dojazdu na Os. Jamno – Łabusz; zintegrowana przesiadka na linię 6 na pętli Wąwozowa; bezpośredni dojazd z Os. Bukowe przez ulicę Jana Pawła II do Ogrodów Działkowych wzdłuż ulicy Władysława IV oraz na os. Jamno – Łabusz; • SKRÓCENIE NA STAŁE TRASY LINII NR 6 I ZWIĘKSZENIE CZĘSTOTLIWOŚCI DO OS. UNII EUROPEJSKIEJ oraz POWRÓT NA ULICĘ KOŚCIUSZKI: – kursy realizowane do osiedla Unii Europejskiej lub Wąwozowej. Osiedle Jamno – Łabusz obsługiwane wyłącznie przez linię nr 1; – koniec objazdu przez ulicę Pileckiego – w obu kierunkach przejazd przez ulicę Kościuszki i obsługa nowego przystanku Kościuszki 01 (na wysokości przychodni w kierunku Dworca PKP / Szczecińskiej) • DROBNE KOREKTY GODZIN ODJAZDU KURSÓW LINII NR 3 i 4; • NOWE NAZWY STREF OPŁAT ZA BILETY: MIEJSKA – STREFA „A" i PODMIEJSKA – STREFA „B". NOWE BILETY UPRAWNIAJĄCE DO PRZEJAZDU STATKIEM, W TYM BILET ZINTEGROWANY OBOWIĄZUJĄCY NA PRZEJAZDACH STATKIEM I AUTOBUSEM – WAŻNY PO URUCHOMIENIU REJSÓW STATKIEM JULEK; • AKTUALIZACJA REGULAMINU PRZEWOZU OSÓB I RZECZY, W TYM OKREŚLENIE SPOSOBU PRZEJAZDU Z HULAJNOGĄ CZY KONTROLI BILETÓW W APLIKCJI MOBILNEJ. DATA URUCHOMIENIA REJSÓW STATKIEM JULEK ZOSTANIE PODANA W TERMINIE PÓŹNIEJSZYM. Szczegóły na: www.mzk.koszalin.pl Dodatkowo od dnia 03.06.2021 r - uruchomiona zostanie linia nr 23 na trasie: Os. Bukowe - Sanktuarium - Chełmoniewo. W dniu 03.06.2021 r. (Boże Ciało) - autobusy kursują wg. niedzielnego rozkładu jazdy.    ...
 

Dwa złota judoków Gwardii Koszalin na Judo Baltic Cup U18

1 Czerwca 2021 godz. 16:10 Art za KS Judo Gwardia Koszalin
Z dwoma złotymi - wywalczonymi w świetnym stylu - medalami wrócili z International Judo Baltic Cup Pucharu Polski Juniorek i Juniorów Młodszych U18 reprezentanci Klubu Sportowego Judo Koszalin. Po rocznej przerwie spowodowaną pandemią Cowid-19 judocy powrócili na matę w Gdyni na jeden w najmocniejszych turniejów w Polsce w tej grupie wiekowej. Zawody było znakomicie zorganizowane. Przestrzegano wszelkie pandemiczne obostrzenia. Wystartowało ponad 650 zawodników nie licząc grup dzieci. W zawodach z super strony zaprezentowała się dwójka judoków Gwardii Koszalin. - Byli rewelacją zawodów - mówi wprost trener Cezary Wojniusz. Jego i trenera Mariana Standowicza podopieczni wygrali swoje wszystkie walki przed czasem zdobywając dwa złote medale. Pierwszy medal wywalczyła Zuzanna Mikołajczak w kat.+70 kg. - Zuzia po wolnym losie pokonała Katarzynę Klimkiewicz z Kuzushi Kielce i aktualną Mistrzynię Polski Oliwię Ziewalicz ze Skorpiona Krosno.  Dwie walki Zuzi trwały łącznie 7 sekund wykonała dwa różne rzuty - mówi trener Wojniusz Cezary.   Drugi medal złoty wywalczył Kamil Kustrzycki. Kamil pokonał przed czasem Jana Słobodziana z Akademia Saparta, Krzysztofa Aksamit z PM Tarnów, Alana Balcerowskiego z Conrada Gdańsk oraz Filipa Skórkę z Judo Panda Warszawa. Nasi judocy z Gwardii Koszalina są wizytówką naszego miasta i zawsze godnie reprezentują się na arenach krajowych i zagranicznych. Ponadto Zuzia Mikołajczak i Kamil Kustrzycki posiadają stypendium nadane przez prezydenta Koszalina Piotra Jedlińskiego. Kolejne zawody judoków już za tydzień - Mistrzostwa Polski Juniorów i Juniorek w Warszawie. Trzymamy kciuki....
 

Fortepian na plaży. W Mielnie i Koszalinie powstały zdjęcia do teledysku Citroën & Chopin

7 Czerwca 2021 godz. 11:55 Ala z mat. inf. , fot. J. Chmielewski, Amicale Citroën Pologne
Zdumieni mieszkańcy i turyści, którzy w piątek wcześnie rano wybrali się na plażę w Mielnie, mogli zobaczyć tam fortepian i pianistkę, która grała utwory Chopina. Nie był to jednak koncert a plan filmowy teledysku pod roboczą nazwą Citroën i Chopin, projektu którego celem jest upamiętnienie dwóch wielkich: postaci genialnego kompozytora, Fryderyka Chopina oraz sławnego twórcy komfortowych i awangardowych samochodów, Andre Citroëna. Co mają ze sobą wspólnego? Okazuje się, że bardzo wiele. Ich losy trwale zostały związane z Polską i Francją. Chopin w Polsce się urodził, wychowywał i uczył, tu zdobył sławę. Z kolei dziadkowie Citroëna mieszkali w Warszawie, jego rodzice wzięli tam ślub a sam Andre właśnie w Polsce zobaczył i kupił patent na słynne daszkowe koła zębate, które stały się potem logo firmy. Obaj byli wielkimi postaciami we Francji a ich nazwiska zaczynają się na literę C.    Właśnie owe wspólny losy zainspirowały twórców projektu Citroën & Chopin. Autorzy pomysłu ze stowarzyszenia Amicale Citroën Pologne namówili do udziału w przedsięwzięciu Romana Jońcę, kompozytora, muzyka, aranżera, który skomponował bardzo nowocześnie brzmiący utwór, łączący w sobie klasykę Chopina, pewnego rodzaju muzyczny komfort ale też zaawansowanie i awangardę. Jak sam mówi, wyzwanie było ogromne:    „Połączenie muzyki Chopina ze współczesnymi brzmieniami jest wyjątkowo trudne. Jednak udało się a efekt, który usłyszymy wraz z premierą teledysku, będzie zapewne dla wielu osób zaskakujące” – mówi Roman Jońca, autor muzyki. Filmową stroną przedsięwzięcia zajęła się Ewa Ślusarczyk, młoda reżyser z dużym dorobkiem filmowym, laureatka stypendiów i uczestniczka wielu konkursów filmowych z Torunia. „Szukając ciekawych planów filmowych wybraliśmy Mielno, na sceny z fortepianem, Koszalin oraz okolice. Będzie to filmowa podróż przez epoki, pełna odniesień do Citroëna i Chopina” – mówi Ewa Ślusarczyk. „Zdjęcia powstawały przez kilka dni, od wczesnego poranka do późnego wieczora. Była to bardzo wyczerpująca, ale satysfakcjonująca praca” – dodaje.    W teledysku zobaczymy kultowe i legendarne samochody Citroëna. „Tym projektem chcemy dotrzeć poprzez muzykę i obraz do świadomości społecznej z komunikatem, że Polska stała się kolebką wielu wspaniałych utworów, osiągnięć i wynalazków” – mówi Konrad Dula, prezes stowarzyszenia Amicale Citroën Pologne. „Przypomnimy muzykę Chopina i osiągnięcia Citroëna, losy obu tych wielkich postaci na zawsze są złączone z naszym krajem i warto o tym pamiętać” – podsumowuje Dula.    Projekt realizowany jest przy wsparciu portalu Francuskie.pl, miasta Koszalin, miasta Mielno, Citroën Mojsiuk oraz Michelin.     ...
 

„Lewa” linia produkcyjna w amatorskich warunkach

11 Czerwca 2021 godz. 10:37 Ala za KMP Koszalin
 

Kolejna porażka Wojewody Zachodniopomorskiego w sądzie. Pomorze Zachodnie będzie wspierać kobiety

3 Czerwca 2021 godz. 9:34 Ala za WZP
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie uchylił rozstrzygnięcie nadzorcze wojewody o nieważności uchwały Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego w sprawie przyjęcia stanowiska wspierającego kobiety na Pomorzu Zachodnim. Uchwała została przyjęta pod koniec stycznia po fali protestów, która przetoczyła się przez polskie ulice po słynnym orzeczeniu Trybunału Konstytucyjnego, w wyniku którego kobiety utraciły prawo do aborcji w przypadku stwierdzonego ciężkiego uszkodzenia płodu. –  Kolejna porażka Wojewody Zachodniopomorskiego Zbigniewa Boguckiego próbującego cenzurować samorządy. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie potwierdził, że na Pomorzu Zachodnim możemy wspierać kobiety, które znalazły się w trudnym położeniu po orzeczeniu Trybunału Konstytucyjnego. Nie miałem wątpliwości, że możemy i powinniśmy to czynić –  komentuje sprawę Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.    Przypomnijmy: 28 stycznia br. Sejmik Województwa podjął uchwałę skierowaną do kobiet z Pomorza Zachodniego, oraz do jednostek samorządu terytorialnego z terenu województwa, która była wyrazem wsparcia, ale też apelem do innych samorządów z terenu województwa, aby także zdecydowały się na pomoc kobietom znajdującym się w trudnej sytuacji. Jednocześnie w budżecie województwa zabezpieczono kwotę 100 tys. zł dla organizacji pozarządowych, które udzielą pomocy psychologicznej kobietom, które wyniku wyroku Trybunału Konstytucyjnego  ograniczającego prawo do legalnej aborcji będą narażone na osobiste, trudne do uniesienia dramaty życiowe. Uchwałę uchylił Wojewoda.   W odpowiedzi na rozstrzygnięcie wojewody Województwo Zachodniopomorskie złożyło skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie. Marszałek tak komentował sprawę:   - Niezrozumiały jest upór, z jakim pan wojewoda usiłuje zakneblować usta radnym, którzy zabierają głos w sprawach dotykających region i jego mieszkańców. Przypomnę, że to kolejna próba unieważnienia stanowiska Sejmiku. Poprzednio wojewoda unieważnił apel do polskiego Rządu o to, by nie wetować budżetu Unii Europejskiej, jako najważniejszego źródła finansowania rozwoju regionu. Teraz mamy do czynienia z działaniem, które wpisuje się w pisowski nakaz zignorowania społecznego wzburzenia, jakie panuje po zrujnowaniu kruchego kompromisu w sprawie aborcji. Samorządowcy nigdy się na takie działania nie zgodzą – mówił marszałek  Olgierd Geblewicz.     W środę, 2 czerwca 2021 r. WSA w Szczecinie uchylił rozstrzygnięcie nadzorcze wojewody. Oznacza to, że przyjęta przez Sejmik uchwała jest legalna....
 

Jak w weekendy ominąć wąskie gardło na węźle Szczecin Kijewo

2 Czerwca 2021 godz. 7:10 Ala za GDDKiA
Zbliżający się długi weekend (3-6 czerwca) będzie sprzyjał wyjazdom nad morze.tym bardziej, że w Szczecinie już działa IKEA. W województwie zachodniopomorskim szczególną uwagę trzeba zwrócić na utrudnienia na przebudowywanym węźle drogowym Szczecin Kijewo na połączeniu autostrady A6 (wspólny przebieg z S3) i DK10. Zwężenie do jednej jezdni W obrębie węzła Szczecin Kijewo trwa między innymi przebudowa jezdni autostrady A6 w stronę Gdańska/Świnoujścia. W rejonie węzła jezdnie autostrady miały jeszcze poniemiecką nawierzchnię z płyt betonowych w bardzo złym stanie. To spowodowało konieczność wprowadzenia ruchu jedną jezdnią - po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Konsekwencją ograniczenia przepustowości są zatory drogowe, które sięgają w weekendy od kilku do nawet 10 kilometrów. W weekend lepiej alternatywą GDDKiA  Węzeł Szczecin Kijewo położony jest w miejscu, które nie jest łatwo ominąć, jadąc na trasie Świnoujście - południe kraju (droga ekspresowa S3) czy Gdańsk - Koszalin - Kołobrzeg - Szczecin (droga ekspresowa S6). Węzeł zlokalizowany jest na wspólnym przebiegu tych dróg. W trakcie weekendów lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z dróg wojewódzkich, na których nie są prowadzone roboty drogowe. Jadąc S3 od południa na węźle Myślibórz można zjechać na DW119 (dawna DK3), w Pyrzycach skręcić na DW106 i tą drogą można przez Stargard i Nowogard dojechać na wybrzeże. Jest też możliwość jazdy od Gorzowa Wielkopolskiego DW151 przez Barlinek, Choszczno, Węgorzyno do Świdwina, gdzie zjedziemy na prowadzącą do Kołobrzegu DW162. Na wakacje będzie płynniejszy przejazd Obecnie trwają intensywne prace, aby na czas wakacji (od końcówki czerwca) udrożnić przejazd obiema jezdniami. Pozwoli to zmniejszyć utrudnienia w okresie największego wzmożenia ruchu. Po wakacjach planowany jest powrót do ruchu jedną jezdnią, aby wykonać przebudowę jezdni w stronę Kołbaskowa i wykonać prace przy jezdniach zbiorczo-rozprowadzających oraz nowych łącznicach. Całkowite zakończenie prac przy węźle planowane jest na połowę przyszłego roku.  ...
 

S6: Wybrano ofertę na budowę odcinka Słupsk-Bobrowniki

11 Czerwca 2021 godz. 5:13 Ala za GDDKiA
GDDKiA wybrała najkorzystniejszą ofertę w przetargu na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S6 między obwodnicą Słupska a Bobrownikami. Z pięciu ofert, które wpłynęły w postępowaniu przetargowym na wyłonienie wykonawcy, za najkorzystniejszą uznano ofertę konsorcjum firm NDI (lider), NDI Sopot oraz Limited Liability Partnership „Todini Central Asia” (partnerzy). Koszt prac wyceniono na 548 743 636,72 zł. Oferta przewiduje również przedłużenie okresu gwarancji na wybrane elementy drogi o 5 lat i skrócenie terminu realizacji o 3 miesiące.   Obowiązki przyszłego wykonawcy Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie i budowa 16 km dwujezdniowej drogi ekspresowej S6 między końcem obwodnicy Słupska (węzłem w Redzikowie) a węzłem Bobrowniki. W ramach prac zostaną zrealizowane dwa węzły drogowe (w Budach i Bobrownikach) oraz infrastruktura bezpieczeństwa ruchu drogowego i ochrony środowiska. Będzie to trasa o przekroju po dwa pasy ruchu w obu kierunkach i pasy awaryjnego postoju.   W realizacji i przetargach W województwie pomorskim w budowie są już trzy odcinki S6 między Bożympolem Wielkim a Gdynią o łącznej długości ok. 41 km. Dotychczas podpisaliśmy umowy na trzy fragmenty trasy: dwie na Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej (dwa zadania) oraz na budowę II jezdni istniejącej obwodnicy Słupska. Obecnie czekamy na zakończenie kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych dla S6 między Skórowem a Leśnicami. Ponadto dwa przetargi trafiły do Krajowej Izby Odwoławczej.   II jezdnia obwodnicy Słupska: https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/41441/Bedzie-druga-jezdnia-S6-obwodnicy-Slupska Bobrowniki – Skórowo i Skórowo – Leśnice: https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/41231/Najlepsze-oferty-w-przetargach-na-projekt-i-budowe-dwoch-odcinkow-S6-miedzy-Bobrownikami-a-Lesnicami Leśnice – Bożepole Wielkie: https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/41290/Wskazalismy-wykonawce-drogi-ekspresowej-S6-Lesnice-Bozepole-Wielkie Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej: https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/41158/Obwodnica-Metropolii-Trojmiejskiej-przechodzi-do-realizacji   W III kwartale br. planujemy ogłosić przetargi na roboty budowlane na odcinki S6 między Koszalinem a Słupskiem.   Budowa wszystkich odcinków drogi ekspresowej S6 w województwie pomorskim wraz z Obwodnicą Metropolii Trójmiejskiej powinna zakończyć się w 2025 r.   drogi.gddkia.gov.pl - nowy serwis już działa! Planujesz dłuższą podróż samochodem po drogach krajowych i chcesz wiedzieć, jakich utrudnień możesz się spodziewać na trasie? Interesują Cię warunki pogodowe lub obrazy z kamer na drogach krajowych? Zauważyłeś uszkodzony element infrastruktury drogowej lub nawierzchni i chciałbyś to zgłosić do najbliższego oddziału GDDKiA? Te i wiele innych informacji oraz funkcji dostępnych jest pod jednym adresem - drogi.gddkia.gov.pl .  ...