Spośród trzech ofert na projekt i rozbudowę obwodnicy Słupska do pełnych dwóch jezdni o łącznej długości ok. 9,5 km została wskazana oferta firmy Strabag. Zaproponowany przez wykonawcę koszt prac to 128 440 271,21 zł. Ta oferta zakłada także skrócenie terminu realizacji zadania o trzy miesiące i przedłużenie okresu gwarancji jakości do pięciu lat. Obwodnica Słupska, oddana do użytku w 2010 r., jest drogą dwujezdniową tylko w obrębie węzłów. Stąd wynika konieczność jej rozbudowy w ramach kompleksowej realizacji drogi ekspresowej S6 w województwie pomorskim.
Zakres prac
Zamówienie obejmuje budowę drugiej jezdni obwodnicy Słupska - jezdni północnej na odcinkach międzywęzłowych:
- odcinek 1: pomiędzy węzłami Słupsk Zachód (d. Reblinko) - Słupsk Południe (d. Kobylnica) o długości 2,34 km;
- odcinek 2: pomiędzy węzłami Słupsk Południe (d. Kobylnica) - Słupsk Wschód (d. Głobino) o długości 4,97 km;
- odcinek 3: pomiędzy węzłami Słupsk Wschód (d. Głobino) - Redzikowo o długości 2,2 km.
Ponadto w ramach zamówienia przewidziano poszerzenie jezdni południowej do wymaganej szerokości 10 metrów wraz z poprawą jej odwodnienia. Zostaną także zaprojektowane i wybudowane cztery obiekty mostowe, w tym największy z nich - drugi most przez rzekę Słupię o długości ok. 147 m.
Dodatkowe środki z budżetu państwa
Postępowanie przetargowe obejmuje odcinek drogi ekspresowej S6, realizowany po decyzji Rządu o przeznaczeniu dodatkowych środków z budżetu państwa na budowę tej trasy. Łącznie w przetargach jest pięć odcinków S6 między obwodnicą Słupska a Bożympolem Wielkim o długości ok. 72 km.
W realizacji
Obecnie w budowie są trzy odcinki drogi ekspresowej S6 o długości ok. 41 km między Bożympolem Wielkim a Gdynią. Natomiast na wstępnym etapie realizacji znajdują się dwa odcinki Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej o długości ponad 32 km. Umowy z wykonawcami na ich projekt i budowę zostały podpisane 16 kwietnia br. (pisaliśmy o tym tutaj).