Dokumentacja niezbędna do realizacji inwestycji
Obwodnice Złocieńca i Stargardu to zupełnie nowe zadania, dla których rozpoczynamy proces inwestycyjny. W zakres dokumentacji będzie wchodziło opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego wraz z raportem oddziaływania na środowisko oraz elementów koncepcji programowej wraz z wykonaniem badań podłoża. Dokumentacja ta pozwoli uzyskać decyzję środowiskową, w której zostanie zatwierdzony przebieg inwestycji. Następnie badania podłoża i dalsze opracowania pozwolą na ogłoszenie przetargu na realizację w formule Projektuj i buduj. Realizacja obu inwestycji planowana jest w latach 2024-2028.
Obwodnica ominie Złocieniec
Obecnie droga krajowa nr 20 prowadzi przez centrum miasta. Problemem jest przejazd przez linię kolejową, przy którym znajdują się niekorzystnie usytuowane skrzyżowania DK20. Powoduje to problemy z bezpieczeństwem ruchu drogowego i pieszego. Bieżące działania prowadzone we współpracy z PKP poprawiły warunki ruchu pieszego w tym rejonie, ale prawdziwym rozwiązaniem problemów komunikacyjnych w Złocieńcu będzie dopiero budowa obwodnicy w ciągu DK20. Szacowana długość obwodnicy to 5 km.
Cel - wyprowadzić ruch tranzytowy ze Stargardu
Stargard posiada już obwodnicę w ciągu drogi ekspresowej S10. Przez miasto ciągle jednak przebiega DK20 biegnąca od Stargardu przez Drawsko Pomorskie, Szczecinek i Bytów do Gdyni. Pełne wyprowadzenie z miasta ruchu tranzytowego z dróg krajowych będzie możliwe po realizacji obwodnicy również w ciągu DK20.
Nowa trasa będzie omijała Stargard od wschodu. Droga rozpocznie się od strony Drawska Pomorskiego, kilkaset metrów przed początkiem obszaru zabudowanego Stargardu. Trasa będzie biegła w kierunku południowym, przecinając linię kolejową i dalej dolinę rzeki Krąpiel. Z istniejącą S10 połączy się na węźle Stargard Wschód, który będzie musiał zostać rozbudowany. Dokładny przebieg drogi oraz rozwiązania techniczne zostaną określone w procesie przygotowawczym.
Zestawienia z otwarcia ofert: