Zaprojektowanie i budowa
Odcinek Świnoujście - Dargobądz to jeden z dwóch odcinków realizacyjnych S3 Świnoujście-Troszyn o łącznej długości 33 km. Przetargi na oba odcinki zostały ogłoszone na początku grudnia ubiegłego roku. W ramach zamówienia wykonawcy opracują projekty budowlane, uzyskają decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, a następnie zrealizują roboty budowlane. Na etap projektowania i uzyskiwania decyzji administracyjnych przewidziano 17 miesięcy od daty podpisania umowy. Roboty budowlane potrwają 19-22 miesięcy (skrócenie tego okresu to jedno z kryteriów przetargu). Z czasu realizacji robót budowlanych będą wyłączane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).
Spięcie S3 w całość
Odcinek S3 Świnoujście - Troszyn jest niezbędny do ukończenia całej drogi od Bałtyku do granicy z Czechami. Wszystkie pozostałe fragmenty tej drogi już istnieją lub są w realizacji. Ważne jest również znaczenie gospodarcze tej części S3, ze względu na skomunikowanie portu morskiego i gazoportu w Świnoujściu.
17 km dwujezdniowej drogi ekspresowej od Świnoujścia do Dargobądza
Wykonawca wybuduje drogę ekspresową posiadającą po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Początkiem inwestycji będzie rondo na wylocie z tunelu w Świnoujściu. Droga będzie przebiegała w rejonie obecnej DK3, na jej przebiegu powstanie węzeł łączący S3 z gazoportem, oraz węzeł Łunowo w rejonie połączenie DK3 i DK93. Trasa między Świnoujściem i Międzyzdrojami będzie przebiegała na północ od linii kolejowej. Trasa S3 włączy się w obecny węzeł Międzyzdroje, który zostanie przebudowany. Na obwodnicy Międzyzdrojów powstanie bliźniacza estakada. Droga dalej będzie przebiegała przez tereny leśne, biegnąc w obecnym przebiegu. Odcinek zakończy się przed węzłem Dargobądz, który będzie wchodził w zakres realizacyjny odcinka Dargobądz - Troszyn.