Zgłoszenia przyjmowane będą w dniach 4 – 17 czerwca 2019 roku w Biurze Rady Miejskiej Urzędu Miejskiego w Koszalinie ul. Rynek Staromiejski 6-7, II piętro, pokój nr 211, w godzinach pracy Urzędu. Mieszkańcy będą dopuszczani do głosu w debacie nad Raportem o stanie Miasta wg kolejności otrzymania przez Przewodniczącego Rady Miejskiej zgłoszenia.
Przewidziane jest wystąpienie maksymalnie 15 mieszkańców (warunek ten wynika także z Ustawy o samorządzie gminnym z 8 marca 1990 roku - art. 28aa pkt 8), a o możliwości zabrania głosu decyduje kolejność zgłoszeń.
Uczestnicy debaty mają prawo do jednokrotnego wystąpienia, bez ograniczenia czasowego.
Treść raportu można znaleźć:
Debata nad Raportem o stanie miasta jest organizowana po raz pierwszy i wynika ze zmian w Ustawie o samorządzie gminnym z 8 marca 1990 roku. W myśl tych przepisów ma się ona odbywać podczas sesji Rady Miejskiej, kiedy udzielane jest absolutorium, ale nie ma na nie bezpośredniego wpływu.