Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Zatwierdzono Program Inwestycji dla budowy obwodnicy Szczecinka w ciągu DK20

Autor Ala za GDDKiA 14 Lutego 2019 godz. 4:05
Ministerstwo Infrastruktury uzgodniło Program Inwestycji dla budowy obwodnicy Szczecinka w ciągu DK20 o długości 4,3 km. Oznacza to możliwość rozpoczęcia procesu przygotowania i realizacji dla tego zadania.

Inwestycja miała uzyskaną decyzję środowiskową wspólnie z obwodnicą Szczecinka w ciągu S11, teraz dzięki decyzjom Ministra infrastruktury będziemy mogli całkowicie wyprowadzić drogi krajowe ze Szczecinka - mówi Łukasz Lendner

Dyrektor GDDKiA O/Szczecin. Kolejnym krokiem będzie opracowanie Koncepcji Programowej, przetarg na jej wykonanie powinien zostać ogłoszony pod koniec lutego tego roku. Realizacja inwestycji planowana jest w formule Projektuj i Buduj. Zakończenie budowy przewidziano na 2025 rok.

Przez położony na wschodzie województwa zachodniopomorskiego Szczecinek przebiegają dwie drogi krajowe - DK11 i DK20. Drogi te krzyżują się w dwóch miejscach na terenie miasta. Obecnie trwa budowa obwodnicy w ciągu S11 o długości 12 km, która wyprowadzi ze Szczecinka ruch tranzytowy w relacji północ-południe. Jednak w dalszym ciągu przez centrum Szczecinka przebiegać będzie DK20. Po to, aby wyprowadzić ze Szczecinka cały ruch tranzytowy konieczna jest realizacja obwodnicy w ciągu DK20.

 

Obwodnica w ciągu DK20 ominie od południa Szczecinek, łącząc się z budowaną obecnie obwodnicą w ciągu drogi S11. Nowa trasa będzie jednojezdniową drogą klasy GP. Inwestycja rozpocznie się na północ od miejscowości Sitno, gdzie powstanie rondo, od którego rozpocznie się obwodnica. Następnie droga będzie przebiegała w kierunku wschodnim przechodząc wiaduktem nad linią kolejową Szczecinek-Piła. Na przecięciu z obecną DK11 powstanie kolejne rondo, a na włączeniu w S11 nowy węzeł drogowy.