- Inwestycja miała uzyskaną decyzję środowiskową wspólnie z obwodnicą Szczecinka w ciągu S11, teraz dzięki decyzjom Ministra infrastruktury będziemy mogli całkowicie wyprowadzić drogi krajowe ze Szczecinka - mówi Łukasz Lendner
Dyrektor GDDKiA O/Szczecin. Kolejnym krokiem będzie opracowanie Koncepcji Programowej, przetarg na jej wykonanie powinien zostać ogłoszony pod koniec lutego tego roku. Realizacja inwestycji planowana jest w formule Projektuj i Buduj. Zakończenie budowy przewidziano na 2025 rok.
Przez położony na wschodzie województwa zachodniopomorskiego Szczecinek przebiegają dwie drogi krajowe - DK11 i DK20. Drogi te krzyżują się w dwóch miejscach na terenie miasta. Obecnie trwa budowa obwodnicy w ciągu S11 o długości 12 km, która wyprowadzi ze Szczecinka ruch tranzytowy w relacji północ-południe. Jednak w dalszym ciągu przez centrum Szczecinka przebiegać będzie DK20. Po to, aby wyprowadzić ze Szczecinka cały ruch tranzytowy konieczna jest realizacja obwodnicy w ciągu DK20.
Obwodnica w ciągu DK20 ominie od południa Szczecinek, łącząc się z budowaną obecnie obwodnicą w ciągu drogi S11. Nowa trasa będzie jednojezdniową drogą klasy GP. Inwestycja rozpocznie się na północ od miejscowości Sitno, gdzie powstanie rondo, od którego rozpocznie się obwodnica. Następnie droga będzie przebiegała w kierunku wschodnim przechodząc wiaduktem nad linią kolejową Szczecinek-Piła. Na przecięciu z obecną DK11 powstanie kolejne rondo, a na włączeniu w S11 nowy węzeł drogowy.