Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Remont ciuchci staje się faktem

Autor Ekoszalin z mat. informacyjnych 11 Lutego 2019 godz. 12:57
Dzisiaj w lokomotywowni kolei wąskotorowej przy ul. Lechickiej została podpisana umowa pomiędzy MZK i firmą Wood - Pack Sp. z o.o. z Poznania na wykonanie naprawy parowozu Px48 nr ewidencyjny 3901 oraz naprawy tendra Pt6x48. Zadanie jest realizowane w ramach budżetu obywatelskiego z roku 2015 o wartości 500.000,00 zł, którego realizatorem jest MZK Sp. z o.o. w Koszalinie.

Przypomnijmy, że pieniądze na realizację zadania w ramach KBO miasto przekazało  do MZK w postaci wkładu pieniężnego w grudniu 2016r. Pierwszy przetarg  nieograniczony na wykonanie  remontu parowozu Px48-3910 użyczonego  Towarzystwu  Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej przez ówczesne Muzeum Kolejnictwa w Warszawie został ogłoszony w kwietniu 2016r.  Ze względu na brak Wykonawców ogłaszano kolejne przetargi -  w sumie przeprowadzono 7 postępowań przetargowych. W międzyczasie nastąpiła zmiana parowozu - Towarzystwo  Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej pozyskało inny  parowóz Px48 nr ewidencyjny 3901 w ramach nawiązanej  współpracy z Muzeum Narodowym w Szczecinie.

 

Parowóz jest w skansenie Pomorskiej Kolei Wąskotorowej w  Gryficach i był eksploatowany do 1996r.Aktualnie w ramach postępowania przetargowego (przetarg nieograniczony) został wyłoniony Wykonawca : firma Wood - Pack Sp. z o.o.  z Poznania

Cena oferty:  585.357,00 zł brutto:  gwarancja  36 m-cy. Wykonawca w ramach umowy wykona  naprawę główną P5, z wymianą skrzyni ogniowej, parowozu Px48 nr ewidencyjny 3901 oraz naprawy tendra Pt6x48. Termin realizacji został ustalony na czerwiec 2020r.

 

Naprawa  zostanie wykonania zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym i obejmuje etapy:

Transport lokomotywy, demontaż budki i osprzętu kotła, demontaż tendra

Demontaż kotła z ostoi lokomotywy, wywiązanie zestawów kołowych

Naprawa kotła - demontaż rur, określenie zakresu naprawy przez TDT

Naprawa kotła -  wykonanie skrzyni ogniowej

Naprawa kotła - montaż kotła

Naprawa kotła - odbiór kotła przez TDT, próba wodna

Naprawa osprzętu kotła: sprężarki, prądnicy, silników, zaworów

Naprawa tendra

Naprawa podwozia lokomotywy - osadzenie ramy na kołach, montaż uresorowania

Osadzenie kotła na ostoi, montaż osprzętu i elementów układu napędowego, próby .

Nadzór nad naprawą będzie prowadził Inspektor nadzoru ( specjalista w dziedzinie) wg „Warunków naprawy o odbioru parowozu

serii Px48 nr 3901 wraz z tendrem Pt6x48"

 

Pozdrawiam i zapraszam