Posiadają zamykane na zamek drzwi, prowadnicę kół, konstrukcję umożliwiającą przypięcie roweru do boksu własnym zapięciem, a nawet wieszaki na osprzęt oraz kask. Zainstalowane w Mrzeżynie boksy to jeden z elementów tzw. modelowego odcinka rowerowego, który ma pokazać jak rozwijając infrastrukturę dla turystyki rowerowej robić to z maksymalną korzyścią dla potrzeb samych rowerzystów.
W ramach projektu do końca przyszłego roku zostaną także wykonane miejsca odpoczynku zawierające m.in.: przyłącza elektryczne, rowerowe zestawy naprawcze, ładowarki telefonów komórkowych i rowerów elektrycznych, router Wi-Fi. Przy wejściach na plaże będzie zamontowane 30 parkingów rowerowych. Powstanie także testowy, ok. 100 metrowy odcinek drogi rowerowej z elementami świecącej nawierzchni. Dzięki projektowi Biking South Balic na trasie Baltic Velo zostaną także zamontowane tablice informujące o pobliskich atrakcjach turystycznych. W ramach projektu zamontowano już 3 czujniki do zliczania rowerzystów (w Świnoujściu, Rogowie oraz Żukowie Morskim). W tych miejscach w przeciągu roku zliczono ponad 700 tys. rowerzystów.
W ubiegłym roku projekt pozwolił także na przeszkolenie nadmorskich punktów informacji turystycznej pod kątem potrzeb turystyki rowerowej. Przed blisko tygodniem, pod koniec czerwca, w Grzybowie i Mrzeżynie przeprowadzono badanie ankietowe, na próbie ok. 100 rowerzystów. Pytania dotyczyły m.in.: celu podróży rowerowej, ilości noclegów, rodzaju zakwaterowania, ilości pieniędzy wydawanych na wycieczkach rowerowych, godzin podróży, ilości przejechanych kilometrów, punkt początkowy i końcowy podróży, wielkości grupy rowerowej, wieku, wypożyczania rowerów, rowerów elektrycznych, nawyków rowerowych, zadowolenia z podróży. Informacje posłużą rozwijaniu nadbałtyckich i zachodniopomorskich tras rowerowych.
Projekt Biking South Baltic jest realizowany dzięki środkom z programu Interreg. Wartość zachodniopomorskiej części to blisko 700 tys. zł, z czego dofinansowanie wynosi 85%. Realizacja projektu Rowerem przez Południowy Bałtyk będzie prowadzona do końca 2019. Współpraca regionów na rzecz dokończenia realizacji całego szlaku, a także jego wspólna promocja ma się przełożyć na zwiększenie ruchu turystycznego oraz ograniczenie jego sezonowości. Budżet wszystkich partnerów projektu to blisko 1 mln euro.