Rada jest organem opiniodawczo-doradczym prezesa UOKiK w sprawach związanych z ochroną praw konsumentów na szczeblu samorządu powiatowego.Do zadań Rady należy m.in. przedstawianie propozycji kierunków zmian legislacyjnych w przepisach dotyczących ochrony praw konsumentów, wyrażanie opinii do projektów aktów prawnych lub kierunków rządowej polityki konsumenckiej oraz w innych sprawach związanych z ochroną konsumentów.
Krystyna Piwońska jest pierwszym rzecznikiem konsumentów w Urzędzie Miejskim w Koszalinie; funkcję tę pełni od 3 grudnia 1999 r. Ma wykształcenie wyższe prawnicze, ukończyła Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego. Do Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Urzędzie Miejskim w Koszalinie rocznie zgłasza się około trzech tysięcy konsumentów, którzy uzyskują pomoc w sprawach spornych z przedsiębiorcami. Pomoc rzecznika jest bezpłatna.