Usługa jest nieodpłatna – koszt zakupu kart SIM dla korzystających z programu ponosi Dom Pomocy Społecznej „Zielony Taras” w Koszalinie, a podpisana z koszalińską firmą Infomedic obowiązuje do końca roku.
Usługa regularnej usługi Teleopieki domowej polega na sprawowaniu przez centrum monitoringu całodobowej opieki w miejscu zamieszkania podopiecznych.
Osoby, które zechcą skorzystać z tej formy pomocy, powinny zgłosić się do Domu Pomocy Społecznej „Zielony Taras" w Koszalinie, przy ulicy L. Teligi 4, w celu wypełnienia karty zgłoszenia.
Przed rozpoczęciem świadczenia usługi firma Infomedic kontaktuje się telefonicznie z osobą zainteresowaną i umawia się na spotkanie.
Wykonawca zawiera indywidualne umowy z podopiecznymi na świadczenie usługi Teleopieki domowej i dostarcza podopiecznym fabrycznie nowy sprzęt w postaci opaski na nadgarstek lub wisiorka z tzw. „czerwonym przyciskiem" SOS oraz telefon komórkowy wraz z kartą SIM.
Wykonawca przyjmuje zgłoszenia od podopiecznych na numer linii SOS po wciśnięciu przez nich „czerwonego przycisku” lub za pomocą telefonu ustala przyczyny użycia przycisku i niezwłocznie podejmuje skuteczną interwencję, adekwatną do sytuacji, np. nawiązuje kontakt z podopiecznym, powiadamia odpowiednie służby: Pogotowie Ratunkowe, Policję lub Straż Pożarną.
Osobami do kontaktu w sprawie Teleopieki są: Mariola Kraus – przedstawiciel DPS tel. 94-717-05-35 oraz Robert Szczepański - przedstawiciel firmy Infomedic tel. 601-899-893.