

Budowa nowoczesnego Centrum Przesiadkowego w okolicach dworca PKP i PKS ma zapewnić przede wszystkim komfort dla podróżnych, a nowe odcinki dróg dla cyklistów uzupełnią braki w rowerowej infrastrukturze miasta, poprawiając np. komunikację z Będzinem czy Mielnem. Trasy, których łączna długość w Koszalinie to obecnie blisko 50 km, powstaną wzdłuż ulicy Morskiej, ulicy Zwycięstwa czy brzegu na rzece Dzierżęcinka do Wodnej Doliny i stacji Koszałka oraz od ulicy 4 Marca do ulicy Jamneńskiej. Całość dopełni budowa obiektu „Bike&Ride” oraz utworzenie roweru miejskiego z 10 stacjami wypozyczeń m.in. przy ulicy Rynek Staromiejski, Przemysłowej, Śniadeckich, Armii Krajowej i Władysława IV-Wąwozowa, gdzie powstanie drugie Centrum Przesiadkowe.
- Rower miejski, z którego można będzie korzystać na długi majowy weekend 2018 roku ma popularyzować proekologiczne formy transportu i ograniczyć ruch samochodowy w centrum Koszalina - przekonywał prezydent Koszalina Piotr Jedliński.
Inwestycja wpisuje się w założenia 2 Osi Priorytetowej RPO WZ 2014-2020 „Gospodarka niskoemisyjna”, działanie 2.3 „Zrównoważona multimodalna mobilność miejska i działani9a adaptacyjne łagodzące zmiany klimatu w ramach strategii ZIT dla Koszalińsko-Kołobrzesko-Białogardzkiego Obszaru Funkcjonalnego.W ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych będących nowym narzędziem wdrażania funduszy europejskich na terenach miast, dla KKBOF zaplanowano w bieżącej perspektywie unijnej w sumie 40 mln euro.