Tylko dzisiaj policjanci z koszalińskiej komendy zostali poinformowali o kilku przypadkach, gdzie mężczyzna podający się za funkcjonariusza CBŚP lub pracownika Poczty Polskiej skontaktował się telefonicznie z seniorami i usiłował wprowadzić ich w błąd, aby wyłudzić ich życiowe oszczędności.
Najpierw oszust twierdził, że zatrzymana została osoba, która podawała się za seniora i próbowała wypłacić wszystkie oszczędności z konta. W przypadku, kiedy osoba starsza poinformował, że nie ma konta w banku, wówczas rozmówca polecił sprawdzić numery seryjne wszystkich banknotów które ma w domu. Po podaniu numerów oszust twierdził, że wszystkie banknoty są fałszywe, dlatego trzeba je wymienić. Ostatecznie seniorzy mieli przekazać pieniądze mężczyźnie, który w niedługim czasie miał zapukać do ich drzwi. Kolejne telefony dotyczyły pracownika Poczty Polskiej. Mężczyzna twierdził w rozmowie telefonicznej, że ma pilną przesyłkę i prosił o podanie dokładnego adresu zamieszkania. Informował, że w niedługim czasie ktoś ją doręczy.
Seniorzy na tym etapie rozmowy rozłączali się i nie kontynuowali rozmowy.
W takich przypadkach pamiętajmy o podstawowych zasadach, jakimi należy się kierować w postępowaniu z osobami obcymi. Policjanci nigdy nie dzwonią do mieszkańców i nie proponują włączenia się w „tajną akcję”, a tym bardziej nie proszą o przekazanie jakichkolwiek pieniędzy. Zachowajmy ostrożność w podawaniu nieznajomym osobom swoich danych osobowych oraz adresu zamieszkania.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości i podejrzeń zaleca się kontakt z Policją.