Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

S11 na odcinku od Koszalina do Bobolic będzie budowana

Autor Ala za MIB, GDDKiA 20 Lipca 2017 godz. 7:54
Rada Ministrów przyjęła przedłożoną przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa aktualizację Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). Zmieniony dokument dokonuje priorytetyzacji drogowych zadań inwestycyjnych, z uwzględnieniem nowego limitu dostępnego na inwestycje realizowane na sieci dróg krajowych.
Zgodnie z uchwałą Rady Ministrów z 20 czerwca 2017 r. limit finansowy Programu Budowy Dróg Krajowych został zwiększony ze 107 mld zł do 135 mld zł. Jednocześnie Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk został zobowiązany do przedstawienia do końca roku listy inwestycji, których budowa zostanie sfinansowana w ramach podwyższonego o 28 mld zł limitu. Zobowiązanie to zostało już wypełnione.

Zwiększony limit finansowy Programu Budowy Dróg Krajowych pozwala na realizację nowych, nieujętych w dotychczasowym limicie odcinków dróg ekspresowych i autostrad, szczególnie w Polsce Wschodniej. Chodzi przede wszystkim o drogę ekspresową S19, stanowiącą istotny element międzynarodowego korytarza transportowego Via Carpatia. Co szczególnie ważne, zaktualizowany PBDK zabezpiecza finansowanie - 27,4 mld zł - na cały ten ciąg - powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.

Oprócz tego do listy inwestycji dodano zadania wspierające korytarz Via Carpatia, takie jak autostrada A2 od Mińska Mazowieckiego do Białej Podlaskiej oraz droga ekspresowa S17 Piaski – Hrebenne (granica polsko-ukraińska).
 

Lista kluczowych projektów została uzupełniona o zadania stanowiące dopełnienie ciągów drogowych - m.in. S3 Świnoujście - Troszyn, S17 w. Drewnica - w. Zakręt, S52 Północna Obwodnica Krakowa, S74 Przełom/Mniów - Kielce. W ramach limitu 135 mld zł powstaną również nowe obwodnice w ciągach dróg krajowych, m.in. obwodnica Olesna S11, obwodnica Chełma S12, obwodnica Opatowa dk 9/S74, obwodnica Nowego Sącza i Chełmca dk 28 czy obwodnica Poręby i Zawiercia dk 78.
Na mapie kolorem niebieskim zaznaczono zadania, które planowane są do realizacji w ramach nowego limitu finansowego. Wraz z oszczędnościami uzyskiwanymi podczas rozstrzygania postępowań przetargowych, na listę będą trafiać kolejne zadania.
Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Czytaj też

Łatwiejszy przejazd przez Szczecinek DK20

Ala za GDDKiA - 12 Września 2019 godz. 8:37
Zostały otwarte dla ruchu wiadukty WD-4 i WD-4A, które powstały w ramach obwodnicy Szczecinka w ciągu S11. Obiekty te przeprowadzają DK20 nad obwodnicą i linią kolejową, tym samym zlikwidowany został funkcjonujący od kilku miesięcy kilkukilometrowy objazd, z którego musieli korzystać kierowcy jadący DK20 przez Szczecinek. Jest to znaczące ułatwienie dla ruchu zarówno tranzytowego, jak i lokalnego, w szczególności mieszkańców miejscowości Marcelin. Zwiększyło się również bezpieczeństwo ruchu drogowego, gdyż wiadukt zastąpił istniejący wcześniej na DK20 przejazd kolejowy. W tym tygodniu zostanie również uruchomiony wiadukt WD-1, który prowadzi ruch w kierunku ul. Bugno. Łącznie na obwodnicy Szczecinka znajduje się 12 obiektów mostowych, w tym 5 w ciągu drogi ekspresowej. Wykonawca planuje zakończyć budowę obwodnicy Szczecinka w październiku tego roku.

S11 w odstawkę

ekoszalin za GDP, www.infoinwest.pl, fot. GDDKiA - 14 Kwietnia 2017 godz. 10:42
Mamy złą informację dla mieszkańców Pomorza Środkowego. Planowana budowa odcinka drogi ekspresowej S11 z Koszalina do Bobolic podobnie jak wiele innych dróg zostanie przesunięta na rezerwową listę dróg. Jak informuje Dziennik Gazeta Prawna rządowy  Program Budowy Dróg Krajowych do 2023 r. został urealniony. Powodem zmian jest to, że pieniędzy jest mniej niż potrzeb. " Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa nowy Program Budowy Dróg Krajowych przedstawi w ciągu najbliższych dni. Oficjalnie nie ma mowy o cięciach. Ale będzie to pierwszy raz, kiedy resort przyzna, że nie wszystkie obiecane drogi zostaną zbudowane w tej perspektywie UE" - podał DGP . Jeżeli informacje DGP się potwierdzą to ogłoszony przez szczeciński oddział GDDKiA przetarg na realizację prac obejmujących Koncepcję Programową oraz aktualizację Programu Funkcjonolno-Użytkowego nie zostanie rozstrzygnięty. Portal www.infoinwest.pl podaje, że najtańszą oferrtę w tym przetargu złożyła firma Egis Poland, a GDDKiA ma wkrótce poinformować o rozstrzygnięciu przetargu.  Źródło: www.infoinwest.pl

Przedsiębiorcy napisali do premier w sprawie S11 i S6

Ekoszalin z mat. informacyjnych - 30 Marca 2017 godz. 13:30
Dokument został podpisany przez przedstawicieli Zrzeszenia Kupców i Przedsiębiorców w Koszalinie, Koszalińskiej Izby Przemysłowo Handlowej, koszalińskiej loży Business Centre Club oraz Północnej Izby Gospodarczej w Koszalinie. Budowa tych dróg jest bardzo ważna dla naszego regionu. Liczymy na to, że rząd przyczyni się do tego, aby nasze postulaty w trybie pilnym zostały zrealizowane. Reprezentujemy bowiem organizacje gospodarcze, które zatrudniają prawie 20 tys. pracowników. Chcemy te miejsca pracy utrzymać i dalej się rozwijać. Nie bawimy się w żadną politykę - powiedział na konferencji  Roman Biłas, szef koszalińskiego oddziału Północnej Izby Gospodarczej.   Koszalin, dnia 29 marca 2017 roku   Szanowna Pani Beata Szydło Prezes Rady Ministrów RP   Organizacje reprezentujące przedsiębiorców z regionu Pomorza Środkowego postanowiły zjednoczyć swoje siły dla realizacji ważnych celów gospodarczych i społecznych tej jakże istotnej części naszego kraju. Wśród kilku ważnych dla regionu, czekających na rozwiązanie problemów na czoło wybija się kwestia wieloletnich zapóźnień w budowie infrastruktury komunikacyjnej. Wystarczy wspomnieć, że znakomita większość szlaków komunikacyjnych zarówno kolejowych jak i drogowych pochodzi sprzed II wojny światowej. Żadne słowa i przykłady nie oddadzą istoty dotykającego naszych przedsiębiorców, turystów i mieszkańców, to jest wykluczenia komunikacyjnego hamującego od lat rozwój naszej małej ojczyzny.   Przyznajemy, iż z wielką troską pochyliliśmy się nad odpowiedzią jaką Koszalińska Izba Przemysłowo Handlowa otrzymała na swoje pismo z dnia 28.10.2016 kierowane do Pani Premier, podnoszące ten bolący problem, w kontekście zapowiadanych opóźnień w postępie prac nad budową trasy S6 w kierunku Trójmiasta oraz zwłoki w powstawaniu ekspresowej trasy S11. Odpowiedź na ów list udzielona przez Panią Agnieszkę Krupę - Zastępcę Dyrektora Departamentu Dróg Publicznych w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa datowana na dzień 9.12.2016 roku nie mogła nas zadowolić i uspokoić. Ogólnikowe, aby nie powiedzieć wymijające informacje na temat procedur związanych z budową omawianych szlaków nie napawają ufnością i nadzieją na ich planowe i terminową realizację.   Dlatego apelujemy do Pani Premier o spowodowanie realizacji budowy S6 we wcześniej zapowiedzianych terminach jako całości. Apelujemy również o przyspieszenie prac nad przebudową drogi krajowej nr 11 – nie tylko jej pewnych fragmentów, ale całego odcinka trasy.   Trasy S6 i S11 mają żywotne znaczenie dla gospodarki Pomorza Środkowego, są dla niej niczym tętnice. Brak wygodnych połączeń komunikacyjnych ogranicza miejscowym firmom możliwość skutecznego konkurowania na krajowym i europejskim rynku, podnosi koszty działalności, zniechęca inwestorów. Ogranicza również liczbę turystów, bo w obecnych czasach możliwość szybkiego i bezpiecznego dotarcia do celu jest jednym z kluczowych czynników decydujących o wyborze miejsca wypoczynku.   Zdajemy sobie sprawę z faktu, że budżet państwa ma swoje ograniczenia. Uważamy jednak, że rozwój infrastruktury komunikacyjnej należy do tych inwestycji, które stymulują gospodarkę w sposób trwały, przynosząc w dłuższym czasie korzyści wielokrotnie przekraczające poniesione wydatki. To nie jest interes wyłącznie Pomorza Środkowego, ale całego obszaru północnej Polski – od Szczecina do Gdańska (w przypadku S6) oraz Pomorza, Wielkopolski i Śląska (w przypadku S11). Są to więc inwestycje o znaczeniu strategicznym, zdolne przyczynić się do ożywienia gospodarczego istotnego w skali całego kraju.   Dlatego liczymy, że nasz głos będzie dla Pani Premier sygnałem determinacji lokalnych środowisk gospodarczych i kolejnym argumentem za podjęciem decyzji skutkujących niezakłóconym procesem budowy trasy S6 oraz nieodległego w czasie wybudowania trasy S11.   Prezes Roman Biłas – w imieniu Północnej Izby Gospodarczej w Koszalinie Prezydent Romuald Sobieralski – w imieniu Koszalińskiej Izby Przemysłowo Handlowej Lech Wojciechowski – w imieniu koszalińskiej loży Bussines Centre Club Prezes Sławomir Jerzy Michalik – w imieniu Zrzeszenia Kupców i Przedsiębiorców w Koszalinie

Przetarg na koncepcje programową dla odcinka S11 Koszalin - Bobolice ogłoszony

Ala za GDDKiA - 22 Lutego 2017 godz. 2:47
Ogłoszono postępowanie przetargowe na przygotowanie koncepcji programowej i dokumentacji z zakresu rozpoznania podłoża dla odcinka drogi ekspresowej S11 Koszalin – Bobolice o długości 47 km Dokumentacja ta posłuży do przygotowania opisu przedmiotu zamówienia do realizacji w przyszłości tej inwestycji w formule projektuj i buduj. Na tym etapie uszczegóławiane są rozwiązania projektowe w korytarzu określonym w decyzji środowiskowej. Wybrany w przetargu wykonawca będzie miał 15 miesięcy na opracowanie tej dokumentacji. Droga krajowa nr 11 prowadzi od Kołobrzegu przez Koszalin i Szczecinek oraz dalej przez Poznań do Bytomia. Odcinek Koszalin – Bobolice będzie rozpoczynał od węzła Koszalin Zachód (realizowanego w ramach budowy obwodnicy Koszalina i Sianowa). Następnie droga będzie biegła w kierunku południowym, za miejscowością Niedalino zmieni przebieg na wschodni i w rejonie miejscowości Kłanino zbliży się do obecnej DK nr 11. Dalej S11 będzie biegła w pobliżu obecnej drogi krajowej i od zachodu ominie Bobolice. Odcinek zakończy się na węźle drogowym na południe od Bobolic łączącym nową drogę z istniejącą DK nr 11.