Innowacyjne, kreatywne i podążające za trendami turystycznymi? Wszystkie te kryteria spełnił zgłoszony przez Miasto Darłowo projekt - letniej olimpiady parawanowej - Darłowo de Parawaneiro". W kategorii produkt turystyczny roku 2016 projekt, przeszedł aż III etapy konkursowe. - Prestiżowa batalia trwała ok 2 miesięcy, jednak największym wyzwaniem było pokazanie Jury konkursu clue całej akcji. Jak nie wydać kasy, a czerpać medialne korzyści? Zyskaliśmy ponad 2 mln złotych w ekwiwalencie reklamowym, przy rzeczywistym nakładzie 1 700 zł - mówiła Magdalena Burduk, kierownik Biura.
"Kapitan Parawan" musiał się zmierzyć z takimi produktami jak: wyszukiwarka lotów i projekt społeczny DNA - Momondo (II miejsce w kategorii), czy VIP Travel (siła Facebooka w sprzedaży lokalnych produktów turystycznych, III miejsce).
- W zgłaszanym przez nas projekcie mogła zostać zgłoszona kampania prowadzona w 2016 roku w mediach społecznościowych, w mediach tradycyjnych, roczna strategia promocji marki, itp. Kampania była oceniana przede wszystkim pod kątem komunikacji i budowania relacji z odbiorcami - wyliczał Artur Wejnerowski z BPM.
Jury konkursu oceniało w składzie: Jacek Rozenek (aktor, trener biznesu), Jacek Kotarbiński (autor "Sztuki Rynkologii", doradca, mentor), Sylwia Banaszewska (CEO MeetingPlanner.pl), Sebastian Grabowski (OrangeFab), Łukasz Wysocki (Prezes Zarządu Gdańskiej Organizacji Turystycznej)
- Projekt prezentacji miał łączyć 3 zasadnicze kwestie: miał być humorystyczny, pokazywać pewien społeczny problem i propozycje jego rozwiązania. Cieszymy się, że zarówno publiczność jak i jury odebrało to w podobny sposób -podsumował Daniel Frącz z BPM.
Zdobywcy I miejsca, oprócz statuetki otrzymali pakiet narzędzi marketingowych (marketingplanner, fasttony.es, i monitori.pl).
Nagrody w konkursie Tourist Trends Award 2017 wręczali: Łukasz Wysocki (prezes zarządu Gdańskiej Organizacji Turystycznej) i Jarosław Kuźniar (ONET rano, wcześniej TVN24).