„Szafa Otwarta” to projekt społeczny zachęcający do dokonywania świadomych zakupów modowych oraz zaplanowanego zarządzania swoją garderobą. Wyłącznym patronem
i współorganizatorem akcji jest Atrium Poland, które swoją aktywność społeczną koncentruje na obszarach związanych z budowaniem świadomości klientów w ważnych dla nich dziedzinach życia oraz angażowaniem ich aktywnie w życie społeczności lokalnych. Hasło akcji „DRUGIE ŻYCIE DOBRYCH RZECZY” wskazuje, jak w prosty sposób, odwiedzając w wyznaczonych datach centra handlowe biorące udział w akcji, można realnie wesprzeć osoby potrzebujące.
Organizatorzy akcji, którzy do projektu zaprosili znaną prezenterkę telewizyjną, Małgorzatę Rozenek-Majdan, chcą zachęcić kobiety i mężczyzn do przejrzenia, uporządkowania swoich szaf i wybrania ubrań, które z różnych powodów nie są już używane, jednak – najczęściej
z przyczyn sentymentalnych – nadal pozostają w naszych domach. Dzięki akcji można znaleźć nowy dom dla ubrań, z którymi jesteśmy związani lub łączą nas pozytywne wspomnienia.
- Każdy z nas ma w swojej szafie rzeczy, z którymi wiążą się sentymentalne wspomnienia. Te rzeczy leżą często na dnie szafy i po prostu się marnują, ale pozbyć się ich to tak, jakby pozbyć się wspomnień czy fotografii. Teraz jest na to sposób – można im dać drugie życie. To naprawdę świetna akcja! – zaprasza do przyłączenia się ambasadorka „Szafy Otwartej”, Małgorzata Rozenek-Majdan.
AKCJA W ATRIUM KOSZALIN
Mieszkańcy Koszalina i okolic mogą przynieść zbędną odzież do 2 kwietnia, do punktu obsługi akcji na pasażu obok sklepu Media Markt w Atrium Koszalin, odbierając jednocześnie torbę-niespodziankę. Przekazane dobre ubrania i dodatki zebrane podczas akcji zostaną posegregowane według typów i rozmiarów, a następnie przekazane na specjalnie zorganizowanych warsztatach dla podopiecznych lokalnych ośrodków i fundacji, z którymi została nawiązana współpraca w ramach „Szafy Otwartej”.
Akcję można wesprzeć na Facebooku, publikując zdjęcia ubrań przeznaczonych do oddania
i zapraszając do akcji przyjaciół. Na profilu Facebook Atrium Koszalin trwa KONKURS
z atrakcyjnymi nagrodami. Najciekawsze historie dotyczące drugiego życia przekazywanych ubrań wygrywają udział w finale. Nagrodą główną jest 3 000 zł na odświeżenie wiosennej garderoby oraz 4 nagrody dodatkowe – w wysokości 500 zł każda.
- Nasze szafy kryją wiele dobrych rzeczy, które zostały przez nas zapomniane. Zdarza się, że są to rzeczy nowe, często z metką, ale ostatecznie z nich nie korzystamy. Poprzez akcję „Szafa Otwarta” zachęcamy naszych klientów do oddania takich zbędnych ubrań. Na tych, którzy nas odwiedzą, czeka nagroda: Atrium zaprosiło do współpracy specjalistów, którzy podczas Wielkiego Finału w Atrium Koszalin opowiedzą, jak konsekwentnie i planowo kompletować swoją szafę – wyjaśnia genezę akcjiMariola Chmielewska, dyrektor Atrium Koszalin.
- Nawiązaliśmy również współpracę z lokalnymi organizacjami pomocy społecznej. Wspierając wybrane placówki jesteśmy gwarantem, że trafią one we właściwe ręce i ucieszą wiele osób.
Po uporządkowaniu szafy i przekazaniu ubrań potrzebującym będzie można dodatkowo skorzystać z fachowego doradztwa przed uzupełnieniem garderoby o rzeczy z aktualnych kolekcji.2 kwietnia, w godzinach od 13.00 do 18.00, podczas Wielkiego Finału akcji w Atrium Koszalin, będzie sposobność dozapoznania się z podstawowymi zasadami zarządzania garderobą, które wyjawi prowadząca Małgorzata Rozenek-Majdan. Eksperci przekażą uczestnikom wiedzę o tym, jak świadomie dokonywać zakupów i jak wykorzystywać posiadane już ubrania na różne okazje, prosto uzupełniać stylizacje wplatając elementy z nowych sezonowych kolekcji oraz w jaki sposób segregować odzież i zoptymalizować zawartość szafy.
- Zakupy modowe to jeden z głównych celów zakupowych naszych klientów, a także jeden
z najbardziej angażujących emocjonalnie. Uznaliśmy, że dobrym pomysłem jest edukowanie klientów w zakresie świadomego zarządzania swoją szafą i doborem garderoby. Jednocześnie zachęcamy do oddania dobrych, ale niepotrzebnych rzeczy osobom, które nie mogą pozwolić sobie na nową odzież. Łączymy zatem przyjemne z pożytecznym, a przy okazji możemy spędzić czas w towarzystwie ambasadorki „Szafy Otwartej” oraz lubianych blogerów i stylistki – mówi Olga Jezierska, Senior PR and Marketing Manager, odpowiedzialna za marketing centrów Atrium Poland.
We wsparcie akcji zaangażowali się również: znany bloger Łukasz Podliński, popularna blogerka Joanna Biawo, a także projektantka i stylistka Joanna Dworakowska.