Droga wojewódzka nr 151 to trasa prowadząca ze Świdwina do Gorzowa Wlkp. W minionej perspektywie unijnej, czyli w latach 2007-13, ZZDW realizował na tej trasie dwa projekty. Przebudowano wówczas 10-kilometrowy odcinek Węgorzyno-Ińsko, przebiegający przez malownicze tereny Ińskiego Parku Krajobrazowego oraz 8,7-kilometrowy odcinek Choszczno-Pełczyce. Całkowita wartość obu inwestycji wyniosła 28,1 mln zł.
Do Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-20, ZZDW zaproponował przebudowy dwóch kolejnych odcinków DW nr 151: Ińsko – Ciemnik i Świdwin – Łobez. Po decyzji radnych, dotyczącej pierwszego z tych tematów, ZZDW może ogłaszać przetarg na jego realizację.
Przebudowa 6,9-kilometrowego odcinka DW nr 151 Ińsko-Ciemnik będzie pierwszym etapem zadania pod nazwą „Przebudowa DW nr 151 na odcinku Ińsko-Recz”. Dokumentacja dotycząca II etapu tej inwestycji - między Ciemnikiem a Suliborkiem - jest jeszcze w trakcie opracowania.
Aktualnie droga posiada nawierzchnię bitumiczną o szerokości 6 m, która na odcinku miejskim ma liczne spękania, wyboje i wyłomy. Odcinek pozamiejski z uwagi na wykonaną kilka lat temu nakładkę asfaltową posiada niewielką ilość spękań i wybojów. W koronie drogi rosną drzewa, które stanowią realne zagrożenie dla podróżujących.
Na przewidzianym do przebudowy odcinku, droga zostanie poszerzona do 7 m. Zadanie obejmuje również budowę ciągu pieszo - rowerowego i rowerowego na odcinku od skrzyżowania ulic Boh. Warszawy, Armii Krajowej i H. Sienkiewicza w Ińsku do początku inwestycji, czyli granicy miasta, wprowadzenie elementów spowalniających ruch samochodowy na wlotach do miejscowości i na przejściach dla pieszych, przebudowę i budowę skrzyżowań i zjazdów, budowę zatok autobusowych, wprowadzenie nowego oznakowania drogi wraz z oświetleniem dodatkowych odcinków drogi. Przebudowane zostaną również dwa przepusty.
Drugim zadaniem zatwierdzonym przez radnych wojewódzkich jest przebudowa odcinka drogi wojewódzkiej nr 203 czyli ul. Tynieckiego w Darłowie. Jest to główna droga tranzytowa w kierunku Ustki.
Odcinek, który będzie przebudowywany ma 1,8 km długości. Przewidziano tu kompleksową przebudowę ze wzmocnieniem konstrukcji jezdni, poszerzeniem jej do normatywnych szerokości, a także przebudowę skrzyżowań, zjazdów na posesje oraz budowę ścieżki rowerowej i nowych zatok autobusowych.
Po latach sporów do realizacji wejdzie też obwodnica Barlinka w ciągu drogi wojewódzkiej nr 151. Projekt ma przede wszystkim poprawić układ komunikacyjny miasta i odciążyć istniejące ulice. W mieście przecinają się dwie drogi wojewódzkie - nr 151 Świdwin-Gorzów Wielkopolski i 156 Barlinek – Lipiany. Drogą nr 151 przejeżdża średnio ponad 10 tys. samochodów w ciągu doby. Budowę nowej drogi, omijającej śródmieście Barlinka, ZZDW zaplanował po analizie średniego dobowego ruchu pojazdów.
Wybrano rozwiązanie, w którym projektowana droga, na prawie 2,5-kilometrowym odcinku przebiegałaby po nasypie nieczynnej linii kolejowej. Projekt przewiduje rozbiórkę starych budynków kolejowych oraz rozbiórkę istniejących i budowę nowych wiaduktów nad ulicami Ogrodową i Tunelową.
Wykorzystanie nasypu obniży koszty przygotowania inwestycji, takie jak wykup gruntów czy budowa nowej konstrukcji drogi. Projekt będzie realizowany dzięki podpisaniu porozumienia mieszkańców posesji graniczących z nasypem kolejowym z burmistrzem Barlinka i ZZDW. Na mocy porozumienia miasto zobowiązało się do udziału w kosztach budowy ekranów akustycznych, których domagali się mieszkańcy. Na spornym odcinku drogi zostanie też ograniczona prędkość.
Ostatnią inwestycją, którą zatwierdzili radni wojewódzcy jest przebudowa dwóch ulic znajdujących się w ciągach dróg wojewódzkich w Choszcznie - ulicy Jagiełły w ciągu drogi wojewódzkiej nr 160 i ulicy Dąbrowszczaków w ciągu drogi wojewódzkiej nr 175.
Obecnie nawierzchnia ulic Jagiełły i Dąbrowszczaków jest w złym stanie technicznym. Podobnie jest ze zjazdami i chodnikami. Przewidziany do przebudowy odcinek ma łącznie 2,4 km długości. Dla poprawy bezpieczeństwa oraz jako elementy spowolnienia ruchu, na odcinku tym, powstaną wyspy kanalizujące ruch i azyle dla pieszych. Przebudowanych zostanie też szereg skrzyżowań, zjazdów i zatok autobusowych. Powstaną też nowe ciągi pieszo-rowerowe. W związku z przebudową ulic, do rozbiórki przeznaczono dwa budynki przy ul. Jagiełły.