Choć szczyt największego sezonu zakupowego w tym roku dopiero przed nami, wyraźnie widać już, że wymagania konsumentów dotyczące produktów i usług są wyższe niż kiedykolwiek wcześniej. Zgodnie z najnowszymi szacunkami PayPal w trakcie tegorocznego sezonu świątecznego konsumenci na całym świecie kupią za pośrednictwem Internetu znacznie więcej niż w latach poprzednich. Według prognoz wolumen płatności w tym okresie przekroczy 25 tys. dolarów na sekundę[1]. Równocześnie, jak pokazują dane z badania GfK dla PayPal, wysokie koszty odesłania przedmiotów do sprzedających zniechęcają coraz większą liczbę e-konsumentów: już 36% polskich kupujących uważa możliwość darmowego zwrotu produktów za najważniejszy czynnik zachęcający do częstszych zakupów online[2].
Widząc tę przeszkodę, a także starając się nieustannie rozwijać usługi pod kątem rosnących potrzeb nowoczesnych e-kupujących, PayPal podjął decyzję o bezterminowym przedłużeniu usługi Zwrotu Kosztów Odesłania Przedmiotu. Pokazuje ona dążenie PayPal do udoskonalenia świątecznych (ale nie tylko) zakupów online tak, aby stały się dla wszystkich jeszcze bezpieczniejsze i przyjemniejsze. Polscy konsumenci mogą teraz z łatwością, niezależnie od przyczyny, zwrócić fizyczny produkt kupiony online i opłacony przy pomocy PayPal, rejestrując się na stronie PayPal i otrzymując zwrot kosztów odesłania przedmiotu od razu na swoje konta PayPal.
Polacy najczęściej zwracają ubrania oraz elektronikę
Zgodnie ze statystykami PayPal, wśród najczęściej wymienianych powodów zwrotów dokonywanych przez polskich konsumentów znajdują się: otrzymanie produktów w złym rozmiarze oraz niespełnienie oczekiwań przez zamówiony towar. Najczęściej zwracanymi produktami są ubrania i elektronika użytkowa, a wśród krajów, do których towary są najczęściej zwracane, na czele znajdują się: Polska, Wielka Brytania i Chiny.
– Usługa Zwrotu Kosztów Odesłania Przedmiotu daje konsumentom dodatkową pewność w trakcie zakupów online – mówi Matt Komorowski, Dyrektor Zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej. – W PayPal wierzymy, że zakupy online mogą być proste, bezpieczne i szybkie, a zarówno płatność, jak i proces zwrotu, powinny być ledwo zauważalnymi działaniami w tle. To szczególnie ważne w czasie sezonu świątecznego, kiedy konsumenci są zasypywani niezliczonymi promocjami i ofertami, ale w dalszym ciągu potrzebują poczucia bezpieczeństwa również w tych wyjątkowych sytuacjach, kiedy produkt okaże się niezgodny z opisem, lub gdy po prostu zmienią zdanie i będą chcieli go zwrócić – podsumowuje.
Nie pasuje? Nie ma sprawy!
Usługa Zwrotu Kosztów Odesłania Przedmiotu jest bezpłatna, wygodna i łatwa
w użyciu. W celu dokonania zwrotu należy wykonać jedynie cztery proste kroki:
4. Odebrać zwrot pieniędzy na konto PayPal w ciągu 5 dni roboczych od otrzymania pozytywnej decyzji w sprawie zwrotu.
W ramach usługi jedna osoba może dokonać do 12 zwrotów w ciągu roku, każdy na kwotę maksymalnie 120 złotych. Zgodnie z analizą zakupów dokonaną przez PayPal, 120 złotych powinno pokryć koszt zwrotu większości produktów do dowolnego miejsca na świecie.
Ze wszystkim warunkami korzystania z usługi Zwrotu Kosztów Odesłania Przedmiotu można zapoznać się na stronie PayPal.
***
O PayPal
PayPal (NASDAQ: PYPL) we wszystkich swoich działaniach stawia ludzi na pierwszym miejscu. Od czasu założenia firmy w 1998 roku, stoimy na czele rewolucji płatności cyfrowych. PayPal ułatwia ludziom zarządzanie swoimi finansami, oferując im wybór i elastyczność w obszarze transferu pieniędzy, płacenia oraz przyjmowania płatności. Zarządzamy otwartą, bezpieczną i technologicznie agnostyczną platformą płatniczą, którą wykorzystują firmy w celu przeprowadzenia bezpiecznych transakcji ze swoimi klientami online, w sklepach i coraz częściej na urządzeniach mobilnych. W 2015 roku, 28% z 4.9 miliarda przetworzonych przez nas płatności, dokonano na urządzeniach mobilnych. Ze 192 milionami aktywnych użytkowników, PayPal jest prawdziwie globalną platformą płatniczą, dostępną na ponad 200 rynkach, umożliwiającą płatności w ponad 100 walutach, wypłacanie na rachunki bankowe w 56 oraz utrzymywanie salda na kontach w 25 walutach. Aby uzyskać więcej informacji o PayPal odwiedź about.paypal-corp.com. Informacje finansowe o PYPL znajdziesz na investor.paypal-corp.com.
[1]PayPal’s Global Holiday Predictions 2016.
[2]E-handel transgraniczny w Europie Środkowo-Wschodniej 2016,międzynarodowe badanie przeprowadzone przez GFK na zlecenie PayPal w lipcu 2016 roku w Polsce, na Węgrzech, w Grecji, Finlandii i Czechach. Badanie zostało przeprowadzone poprzez kwestionariusz online (CAWI) pośród 5000 użytkowników internetu, w wieku 18+. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej tak, by odpowiadała strukturze polskich, węgierskich, greckich, fińskich i czeskich internautów pod względem płci, wieku, wykształcenia i wielkości.