Na podstawie globalnych danych, PayPal już teraz przewiduje, że:
Największa świąteczna transakcja dokonana przez urządzenie mobilne wyniesie ponad 64 tys. dolarów.
· Konsumenci na całym świecie wydadzą ponad 141 mln dolarów na subskrypcje cyfrowe.
· W Cyfrowy Poniedziałek zostanie wydane ponad dwa razy tyle co na co dzień – 25 tys. dolarów na sekundę, w porównaniu do 10,9 tys. dolarów, wydawanych podczas zwykłego zakupowego dnia.
Na kilka tygodni przed rozpoczęciem największego sezonu zakupowego, analitycy PayPal przewidują, że w tym roku e-commerce może osiągnąć rekordowe wyniki.
W trakcie sezonu świątecznego, konsumenci będą dokonywać większej ilości zakupów, w tym również tych za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Zgodnie z szacunkami PayPal, największa transakcja mobilna podczas tegorocznego okresu świątecznego przekroczy kwotę 64 tys. dolarów. Wzrost popularności zakupów mobilnych jest przewidywany również w Polsce – zgodnie z raportem przygotowanym przez GfK na zlecenie PayPal[1], 60% aktywnych użytkowników internetu już teraz wykorzystuje urządzenia mobilne do zakupów online.
Tylko w Cyfrowy Poniedziałek (w tym roku wypada on 28 listopada) PayPal oczekuje, że wartość transakcji przekroczy 25 tys. dolarów na sekundę. Porównując – standardowa wartość operacji konsumenckich w trakcie normalnych dni zakupowych, osiąga kwotę na poziomie 10,9 tys. dolarów na sekundę. Dodatkowo, tylko w zeszłoroczny Cyfrowy Poniedziałek został pobity rekord największej liczby transakcji dokonanych w systemie PayPal, kiedy to zostało przeprocesowane ponad 450 transakcji na sekundę.
Jak wynika z analizy PayPal, najpopularniejszymi kategoriami zakupowymi w trakcie sezonu świątecznego 2016 będą elektronika, odzież oraz akcesoria samochodowe. Ponadto, w grudniu 2016 roku, PayPal przewiduje ponad 17 milionów transakcji P2P (pomiędzy indywidualnymi użytkownikami), szczególnie w kontekście zwracania kosztów prezentów kupionych grupowo, oraz przesyłania pieniędzy pomiędzy przyjaciółmi i rodziną.
Dodatkowo, biorąc pod uwagę rosnącą popularność e-darowizn, możemy się również spodziewać, że szczególnie interesujące rezultaty osiągną dotacje na cele charytatywne.
Te dokonane w 2015 roku za pośrednictwem PayPal, wyniosły ponad 857 mln dolarów i zostały przekazane 250 tys. organizacji charytatywnych przez ponad 7 mln użytkowników na 183 rynkach. 45,8 mln dolarów zostało przekazane przez PayPal w ramach #GivingTuesday 2015, co równocześnie zostało ustanowione rekordem Guinnessa w kategorii największej liczby środków przekazanych na cele charytatywne w trakcie jednego dnia.
[1] E-handel transgraniczny w Europie Środkowo-Wschodniej 2016,międzynarodowe badanie przeprowadzone przez GfK na zlecenie PayPal w lipcu 2016 roku w Polsce, na Węgrzech, w Grecji, Finlandii i Czechach. Badanie zostało przeprowadzone poprzez kwestionariusz online (CAWI) pośród 5000 użytkowników internetu, w wieku 18+. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej tak, by odpowiadała strukturze polskich, węgierskich, greckich, fińskich i czeskich internautów pod względem płci, wieku, wykształcenia i wielkości.